Prezentare: Volkswagen Golf GTI

Volkswagen a dezvelit noua legendă. Golf 8 GTI. Nu știu în ce măsură acesta va avea succesul predecesorilor săi, dar sunt convins că își va găsi mulți cumpărători, tocmai pentru că este un GTI. Abia aștept să văd pe viu noul Golf 8, deoarece din imagini pare destul de plictisitor. Chiar și în versiunea sa de performanță cu ale sale LED-uri, tot nu arată a un hot-hatch. Numai dacă stăm să ne gândim, versiunea GTI nu a fost niciodată foarte agresivă, ci mai degrabă oferind detalii subtile, fără să iasă în evidență din prisma design-ului. 

Totuși, ultimul Golf 8 GTI chiar nu iese cu nimic în evidență. Avem toate elementele tradiționale și cunoscute de la vechile generații, cum ar fi linia roșie din blocurile optice, logo-ul din grilă și de pe aripile laterale sau scaunele din materiale textil cu carouri. Partea frontală este dominată de o grilă de tip fagure, care acoperă efectiv toată bara frontală. Pe laterale, ascunse printre romburi, sunt alte lumini de zi în forma literei X, care mulți spun că amintesc de cele ale unui Megane RS. Din lateral se văd pragurile profilate de culoare neagră, jantele Richmond de 17, 18 sau 19 inch, iar în spate, singurul detaliu ce trădează varianta GTI, cele două ieșiri ale evacuării. 

Ciudat, interiorul este chiar mai plictisitor decât exteriorul. În afară de scaune, nimic nu pare special. Dacă în trecut, măcar volanul era teșit în partea inferioară și oferea un design mai sportiv, acum bordul simplist nu mai este potrivit pentru o versiune de performanță. Există o transmisie manuală, cu schimbătorul de viteze în forma unei mingi de golf, dar din păcate nu apare în imaginile oficiale. Pe lângă GTI, Volkswagen a mai prezentat și versiunea diesel GTD și cea hybrid GTE. Singurele diferențe optice fiind la nivelul evacuărilor și a liniei colorate din faruri. 

Noul Volkswagen Golf GTI este propulsat de un motor pe benzină de 2 litri TSI, ce produce acum 245 cai putere și 370 Nm. Valori decente și chiar peste medie. Același lucru este valabil și pentru Golf GTD, care folosește un motor diesel tot de 2 litri care produce 200 cai putere și 400 Nm. Nu sunt anunțate încă valorile de performanță. Versiunea Golf GTE este cel destul de interesantă ca tren de rulare. Aceasta folosește un motor pe benzină de 1.4 litri, capabil să producă 150 cai putere și un motor electric de 112 cai putere, pentru un total de 242 cai putere, aproape cât versiunea GTI, dar la un cuplu mai mare. Există și un mod complet electric, în care Golf GTE are o autonomie de aproximativ 60 km.

Marea noutate o reprezintă un sistem de gestionare a șasiului, denumit Vehicle Dynamics Manager, care controlează diferențialul față și suspensia adaptivă, care este mai joasă cu 2 cm în cazul lui GTI și GTD. Aproape toate generațiile lui Golf GTI au fost considerate chintesența unui hot-hatch. Sunt convins că și noul model se va conduce cel puțin la fel de bine, dar aștept să-l văd live, deoarece din imagini pare prea anost.