Prezentare: Toyota – Showroom-ul viitorului
Liderii în materie de modele hybrid, cu experiență de peste 20 de ani, au perfectat această tehnologie până în punctul în care trecerea spre electrificare e naturală, nu venită odată cu reglementările. Mulți se așteptau la mai multe modele full-electrice din partea Toyota, dar până acum acestea au lipsit cu desăvârșire. Aseară, însă, președintele Akio Toyoda a dezvâluit nu mai puțin de 15 modele electrice, ce fac parte din ”Showroom-ul viitorului”. Până în 2030, Toyota și Lexus vor avea în gamă 30 de modele electrice, iar brand-ul de lux va devenit unul complet electric pe piețele din Europa, Statele Unite și China.
Aceasta este cea mai amplă prezentare de concepte ale viitorul, de până acum. Toyota putea să le prezinte pe rând, de-a lungul anilor, dar acum avem ocazia să vedem și ne să ne facem o idee despre viitoarele modele electrice, din fiecare clasă. Unele sunt concepte complet noi, altele gândite pe modele deja existente sau care reînvie modele de succes. Avem hatchback-uri de oraș, citadine, sedan-uri, SUV-uri, crossovere, mașini sport și pick-up. Acestea sunt împărțite în două categorii: cele cu amprentă de carbon neutră, adică modele BEV, FCEV, adică full electrice, dar și cela cu amprentă de carbon redusă, precum hybridele HEV, PHEV. Primul ce deschide lista îl vom vedea direct de anul viitor și este un crossover foarte așteptat de clienții din Europa și mai ales din România. bZ4X. Un nume ciudat, dar care va avea altă rezonanță odată ce va ajunge pe străzi. Pe baza acestui model (beyond Zero) vor exista alte 4 modele plasate în categoria de automobile de masă, accesibile.
Lexus are mari șanse de reușită, deoarece majoritea concurenților din acest segment vor fi de asemenea modele electrice, iar primul crossover denumit RZ va fi foarte asemănător cu conceptul LF-Z prezentat în primăvară. Bineînțeles va exista și un model sportiv, un fel de succesor spiritual a lui LF-A, despre care se preconizează că va avea o autonomie de peste 700 km și o accelerație până la 100 km/h în jur de 2 secunde. Bineînțeles, nici SUV-urile mari Lexus nu vor lipsi din gama viitorului.
Probabil cea mai interesantă parte a acestei prezentări inedite a fost seria de modele ”Diverse Toyota EV”. Aici mi-a atras atenția modelul denumit Compact Cruiser EV, care preia elemente stilistice de la îndrăgitul FJ Cruiser, pe care mulți îl cer din nou în gama Toyota, așa că apariția lui ca model electric are mai mult sens. Apoi vom avea și modelele pick-up cunoscute în variantă hybrid. Din nou, acestea ar intra în luptă directă cu pick-up-uri electrice deja existente pe piață, așa că ar fi foarte mișto ieșirile în offroad sau la muncă cu un Hilux sau Tacoma electrice. Printre ultimele noutăți, apare și un model sport cu două locuri, de dimensiunile unui MR-2, ceea ce ar duce mai departe linia mașinilor sportive de la Toyota.
Pentru a duce la îndeplinire acest plan măreț, Toyota va investi aproximativ 2 trilioane de yeni (aprox. 17.6 miliarde de dolari) pentru dezvoltarea și producerea bateriilor, ceea ce înseamnă cu aproximativ 4 miliarde de dolari mai mult decât previziunile precedente. Toyota vrea ca până în 2030, aceste modele să reprezinte 3.5 milioane de automobile electrice pe piață.