Prezentare: Toyota Land Cruiser

Unul dintre cele mai longevive modele ale japonezilor tocmai a primit a o nouă generație. Toyota Land Cruiser este un nume legendar, care vine în mai multe versiuni de caroserie, dar pentru noi europenii, contează mai mult generația J150 sau Prado, cum e numită pe anumite piețe. Fanii acestui model sunt îndrăgostiți de design, de calitățile sale în teren accidentat și de fiabilitatea specifică Toyota. De câteva generații, Land Cruiser are un design ceva mai ”evolutiv”, adică a preluat cam aceleași trăsături, dar modernizate. Astăzi vedem un nou Land Cruiser, cu nume de cod J250 care vine cu un design complet nou, dar pe placul tuturor fanilor și nu numai.

Mulți pasionați de offroad și overlanding își modifică modelele mai vechi pentru a le ține cât mai mult în viață și să arate cât mai actual, tocmai pentru că ultimele tendițe erau de rotunjire și de electrificare și se gândeau că în viitor nu vor mai fi mașini cu adevărat capabile și potrivite pentru offroad. Ei bine, cu această generație, putem spune că Toyota va duce mai departe dorințele fanilor de a avea un model potrivit. Gândiți-vă la acest model și peste vreo 10-15 ani când va fi modificat după bunul plac. Se pare că în acest moment, Toyota este printre singurii producători care chiar se gândește și ascultă dorințele clienților, pentru că fiecare model nou apărut devine instant un magnet. Și aici nu vorbesc doar de offroadere, ci și de modele sportive.

Dar să revenim la noua generație Land Cruiser. Este construit pe platforma TNGA-F, împărțită cu fratele de concern, Lexus GX, adică cu șasiu separat de caroserie. Asta înseamnă o rigiditate mai mare cu 30% și poate avea bare anti-ruliu ce pot fi deconectate de la buton. Noul Land Cruiser vine și sistem de direcție asistat electric și o mulțime de alte sisteme ce îl ajută în teren accidentat. Toate detaliile despre condus și despre sisteme sper să le pot documenta într-un test drive când mașina va ajunge la Toyota Timișoara, care începând din 7 august își deschide porțile unui nou showroom în Ghiroda, strada Aeroportului, nr. 98.

Bineînțeles că în cazul acestor offroadere, totul ține de capacitățile în offroad, dar din câte am văzut și la OUTDOORZ Fest, sunt unii fani care preferă o marcă anume, indiferent de ceea ce oferă concurența. În ultima vreme, e o modă de a desena offroadere în stilul retro, adică exact așa cum își doresc clienții. Noul Land Cruiser va avea la lansare o versiune denumită ”First Edition” cu un design frontal mai diferit, cu faruri rotunde, ce își ia inspirație din vechiul Land Cruiser FJ62. Acesta va fi disponibil în două nuanțe de caroserie, Sand și Blue, și va avea sigla cu inscripția TOYOTA. Ulterior, noul Land Cruiser revine la blocuri optice rectangulare, care din punctul meu de vedere se potrivesc mai bine cu restul exteriorului. Întreg design-ul este pătrățos, pe placul fanilor și îmi place că Toyota a prezentat mașina cu niște jante și anvelope de dimensiuni ceva mai mici, tocmai pentru a lăsa loc modificărilor pe bunul plac al clienților. Știm foarte bine că sunt unii care caută modele Toyota în varianta cât mai stock, deci nici aici Toyota nu se dezminte. Pe lângă marele Land Cruiser 300, gama niponilor este acum extrem de dezirabilă.

La interior se văd mari diferențe față de generația actuală, dar design-ul masiv și robust sunt în temă cu ceea ce oferă Land Cruiser. Cum spuneam, văd acest model la fel de actual și peste 10-15 ani când va ajunge la diferite evenimente offroad. Asta înseamnă un design bun. Iar peste toate detaliile vizuale, design potrivit și capacități offroad, noul Land Cruiser va fi disponibil cu o motorizare diesel de 2.8 litri, care produce 204 cai putere, cuplat la o transmisie cu 8 rapoarte. Este probabil cel mai bun motor pentru o astfel de caroserie. Deocamdată nu se cunosc prețuri oficiale, dar să ne așteptăm la aproximativ aceleași prețuri ca și modelul actual. Nu vreau să zic mai multe, așa că vă las să admirați noul Land Cruiser.