Prezentare: Skoda Superb

2015-Skoda-Superb-2

Nava amiral a producătorului ceh a ajuns la o nouă generaţie. Este una importantă, deoarece este nouă într-o proporţie foarte mare. În plus adoptă noua linie de design şi este construită pe platforma modulară a grupului VAG, denumită MQB. Dacă va fi un bestseller în segment sau dacă este mai bun decât “fraţii” de concerc, vom discuta mai jos.

Skoda Superb este considerat Passat-ul mai ieftin, dar nu neapărat mai puţin luxos sau chiar un Audi A4 pentru cine nu pune preţ pe imaginea de marcă. Este unul dintre cele mai controversate modele, atunci când vine vorba de un automobil luxos şi încăpător, dar unde te uiţi şi la preţul de achiziţie. Deoarece, Volkswagen are celebrul Passat, iar modelul Superb a fost tot timpul, cumva în umbra marelui Passat, cu toate că acest lucru nu trebuia să se întâmple. Cum vorbeam despre imaginea de marcă. Una e să deţii un Volkswagen, alta e o Skoda. Multă vreme, Skoda a fost considerată fratele “de la ţară” a Volkswagen-ului, dar în ultimii ani, direcţia de design şi tehnologiile aduse de Skoda pentru modelele sale au ajuns să rivalizeze direct cu VW. Este şi cazul noului Superb.

2015-Skoda-Superb-3

După ce Volkswagen a prezentat noul Passat, care se îndepătează destul de mult de imaginea clasică a fostelor generaţii, acum e rândul Skodei să redeseneze puternic vârful de gamă. Noul Superb adoptă o caroserie foarte elegantă, unde liniile drepte şi muchiile bine definite fac casă bună şi îi oferă maşinii un aspect curat, oarecum simplist, dar de efect. Fără îndoială, Superb este cea mai frumoasă Skoda din ultimii ani. De ani buni. În partea frontală se remarcă cel mai bine grila producătorului, dar şi noile blocuri optice care folosesc tehnologia LED pentru iluminarea pe timp de zi, iar acestea au un efect 3D. Cred că vor fi foarte spectaculoase pe timp de noapte. Desenul general al farurilor este simplu şi curat, doar micul detaliu din margini, care coboară spre bară poate fi discutabil. Dar se pare că acolo vor fi becurile de semnalizare, ceea ce este o găselniţă interesantă. Bara faţă este la fel, simplă, fără artificii inutile, cu o bandă cromată care traversează dintr-o parte în alta, iar luminile de ceaţă sunt de dimensiuni mai mari. Privit din profil, noul Superb este cu adevărat frumos. Noul model a renunţat la plafonul înălţat al fostei generaţii, fiind acum mai fluid spre portbagaj, iar linia geamurilor urcă discret spre montantul spate. Posteriorul urmează aceeaşi linie a părţii frontale, extrem de discretă, doar blocurile optice spate fiind ceva mai agresive. Cumva în stilul modelului A3 Sedan. Iluminarea din interiorul acestora este în forma literei C, semnătura Skoda.

2015-Skoda-Superb-1 2015-Skoda-Superb-4

Din păcate mai multe imagini cu interiorul noului model lipsesc, una singură ne arată planşa de bord, destul de sobră, în stilul altor modele VW, dar având în vedere tapiţeria din piele maronie, Skoda mizează pe eleganţă şi bun gust pentru interior. Un ecran generos este poziţionat în mijlocul consolei centrale, precum la Passat. Şi volanul este preluat de la acesta, doar mijlocul este caracteristic Skoda. Totuşi un detaliu de lux îl reprezintă prezenţa în portierele din spate a două umbrele. Acest detaliu este regăsit doar la modelele de superlux, precum Rolls Royce.

2015-Skoda-Superb-8

Având în vedere noua platformă tehnică, Skoda Superb este mai uşoară cu 75 de kg faţă de generaţia precedentă, dar este şi mai lungă cu 8 cm. Acest lucru ajută la un spaţiu mai mare pentru pasageri, dar şi pentru portbagaj. Noul Superb va fi propulsat de motorizări diesel sau benzină cu puteri de la 120 la 280 de cai putere. Probabil cele mai vândute motorizări vor fi cele diesel, unde motorul cu cilindreea de 1.6 litri produce 120 de cai putere, iar motorul de 2 litri, un impresionant 190 cp. Skoda mai oferă o variantă denumită Green Line care promite 3,7 l/100km.

2015-Skoda-Superb-21

După toate aceste detalii, putem să ne dăm seama dacă noul Superb va fi un bestseller? Sau dacă va fura din clienţii fratelui Passat? Ei bine, Skoda Superb cred că este într-o proporţie foarte mare mult mai bun decât un Passat, iar imaginea de marcă pe care ţi-o oferă Passat-ul este compensată cu un preţ de achiziţie mai mic pentru Skoda. Cred că noul Superb poate fi o alternativă extrem de tentantă chiar şi pentru cineva care îşi doreşte un Audi A4. La banii de A4 mai puţin dotat, spre chel, poţi să deţii un Superb foarte bine echipat. Skoda Superb se adresează acelor clienţi, directori de sucursale sau patroni de microintreprinderi, unde preţul de achiziţie cântăreşte mai mult. Totuşi un singur lucru nu-l înţeleg. Noul Superb este una dintre cele mai frumoase modele Skoda produse până acum, dar cred că cei mai mulţi nu vor face diferenţa, pe stradă, între un Superb, Octavia sau chiar Rapid. Şi asta e păcat.

2015-Skoda-Superb-212015-Skoda-Superb-7