Prezentare: Skoda Enyaq Coupe iV

Inevitabilul s-a produs. Avem acum și o versiune Coupe cu patru portiere a crossover-ului electric Skoda Enyaq. La fel cum s-a întâmplat în cazul fratelui de concern, Volkswagen ID.4 și ID.5, modelul ceh vine acum cu o varianta de caroserie mai sportivă, mai dinamică și mai atrăgătoare. În plus, acesta poate intra acum în competiție directă cu alte crossovere coupe lansate în ultimul an, printre care amintim KIA EV6, mașină care a și câștigat titlul Mașina Anului în România. Surpriza mai mare o reprezintă faptul că această caroserie va avea primul indicativ Skoda RS pe un model full electric.

Multe voci, printre care și subsemnatul spuneau că Skoda Enyaq este subiectiv, cel mai atrăgător crossover/SUV electric din această clasă, având niște forme și muchii clare, fără prea multe artificii, ceea ce îl face atât elegant, cât și practic. Cu noua caroserie Coupe, acesta își arată partea sportivă, mai dinamică, atât privit din față, unde bara este mai agresivă, oferind prize de aer mai generoase. În varianta RS vine și cu o culoare verde fosforescent foarte spectaculoasă, care contrastează cu accentele negre. Totuși cea mai importantă schimbare vine din profil, acolo unde plafonul este arcuit spectaculos spre posterior, exact ca la un Coupe, de unde și numele. E interesant că designerii au putut desena un profil coupe tipic Skoda, nu doar să copieze design-ul fratelui VW ID.5. Din spate nu se văd mari schimbări, blocurile optice păstrând în continuare același design, doar partea inferioară a bării este ceva mai sportivă.

Skoda Enyaq este deja un bestseller pentru compania din Cehia, iar această versiune vine doar ca o alternativă pentru unii clienți. Dacă e să ne luăm după trenduri și moda actuală, un crossover coupe electric, este exact ceea ce se cere, deci nu va avea nicio problemă să se lupte cu alți rivali din clasă.

Așa cum știm deja, mașinile electrice pot optimiza mult mai bine spațiul interior, deoarece roțile sunt împinse mult spre extremități, iar în interior nu este un tunel de transmisie care să ocupe spațiu. Astfel, în ciuda plafonului mult mai coborât, pasagerii din spate dispun de suficient loc atât pentru picioare, cât și la cap. Design-ul interior nu este schimbat față de un Enyaq normal, doar în versiunile de echipare SportLine vine cu accente negre, mai sportive.

Trenul de rulare este îmbunătățit la versiunea Coupe, deoarece coeficientul aerodinamic este mai bun, iar centrul de greutate este mai coborât. Astfel, Skoda Enyaq Coupe iV80 oferă până la 545 km autonomie, în configurație cu motorul de 204 cai putere. Va exista și o versiune iV80x cu două motoare electrice, ce produc 261 cai putere, dar versiunea de top Enyaq RS va avea 300 de cai putere și 460 Nm. Este pentru prima dată când sufixul RS este pus pe un model full electric, așa că aceasta va fi cea mai rapidă versiune Enyaq, cu o accelerație până la 100 km/h în 6.5 secunde. Versiunea RS este mai joasă cu 15 mm în față și 10 mm în spate, pentru o mai bună manevrabilitate, de asemenea și șasiul a primit îmbunătățiri.