Prezentare: S 63 AMG Coupe
După ce ieri am văzut versiunea extremă a unui Porsche Cayman şi Boxster, azi ni se prezintă versiunea mult mai potentă a noul lansatului S-Class Coupe şi anume S 63 AMG.
Limuzina cu două uşi a constructorului german primeşte tratamentul sportiv AMG, care include o bară faţă modificată cu guri de aerisire mult mai mari şi mai dramatic stilizate, praguri specifice AMG şi celebrele guri de eşapament trapezoidale. Din lateral, observăm că etrierele sistemului de frânare sunt vopsite în roşu. Lucru care mă supără puţin. Din simplul motiv că noul S-Coupe este o maşină extrem de elegantă, iar prin aceste artificii, gen jantele negre, îi strică puţin imaginea. Nu mă înţelegeţi greşit, este în continuare extrem de frumoasă, dar parcă nu se pretează unele briz-briz-uri! Sunt convins că se poate alege altă culoare şi vă sfătuiesc să o faceţi. Ce ziceţi de negru?
Aceeaşi poveste şi la interior. Este unul dintre cele mai luxoase şi mai elegante interioare disponibile pentru un automobil. Iar faptul că volanul este teşit în partea inferioară, vine doar să strice eleganţa unui coupe de peste 5 metri! În rest, avem aceleaşi scaune superbe, nişte fotolii sculptate ergonomic şi uriaşele dispaly-uri din spatele volanului.
Ceea ce nu mă deranjează câtuşi de puţin este motorizarea. V8-ul de 5.5 litri, preluat de la limuzină, dezvoltă 577 de cai putere! Dar nu asta e extraordinar, ci cuplul motor obţinut. O valoare impresionantă pentru un V8, 900 Nm. Doar gândiţi-vă la forţa de tragere. Iar această forţă poate fi măsurată în timpul până la 100 km/h. 4,3 secunde în versiunea cu tracţiune spate, iar în premieră pentru un coupe de clasă mare Mercedes-Benz, va fi opţional sistemul de tracţiune integrală 4MATIC. Echipat cu tracţiune 4×4, noul S 63 AMG atinge prima “sută” în doar 3,9 secunde! Sub 4 secunde pentru hardughia asta? Remarcabil.
Preţurile pentru astfel de performanţe într-un yaht de şosea nu au fost făcute publice, dar aşteptaţi-vă la o sumă în jur de 200.000 de euro. Noul S 63 AMG este o măiestrie inginerească. Dar şi o operă a designerilor. Dar din punctul meu de vedere, un mic detaliu strică tot. Acel “3” din “63”. Pentru că este dovada clară că ai vrut ceva mai tare, dar nu ai avut bani de adevăratul V12 “65” AMG!
sursa foto: carscoops.com