Prezentare: Renault Megane E-Tech
Deja fiecare producător are un câte un model electric în gamă, iar aceste automobile încep să facă volume de vânzări. Cel mai bine vândut model electric din luna iulie a acestui an a fost Volkswagen ID.3, ceea ce nu surprinde pe nimeni, deoarece este considerat ”Golf-ul electricelor”, iar hatchback-ul german este un lider al vânzărilor încă de la apariție. Totuși, producătorii francezi, în special Renault, au o tradiție importantă în a face hatchback-uri foarte bune de oraș, așa că apariția unui Megane full-electric tinde să devină un adevărat succes. Numai că piața și cerințele clienților s-au schimbat, așa că viitorul Renault Megane este acum un crossover.
Denumit Megane E-Tech este primul model full-electric din această clasă pentru Renault, construit pe noua platformă CMF-EV. Pe această caroserie nu va exista altă motorizare și s-ar putea nici să nu mai vedem un alt Megane hatchback. Pe de o parte e păcat, deoarece Megane se bucură de un real succes pe piața din România, dar noul model este mult mai frumos, mai tehnologia și, cel mai important, mai verde. Dar haideți să vedem cum se prezintă.
În primul rând, caroseria de crossover îl prinde bine, arată mai robust, dar în același timp mai modern și mai tehnologizat. Partea frontală se aseamănă cu alte modele Renault, cel puțin cu unele concepte prezentate în anii trecuți. Astfel avem blocuri optice înguste și agresive, dar și niște lumini de zi cu LED cu o semnătură luminoasă interesantă. Pe Megane E-Tech debutează și noul logo al francezilor, care tronează în mijloc. Pentru că vorbim de un automobil electric, nu mai este nevoie de o grilă masivă, așa că avem doar o priză de aer în partea inferioară.
Din lateral mi se pare că arată cel mai bine. Pasajele roților și pragurile sunt de culoare închisă, pentru a sublinia aspectul de SUV, jantele pot avea între 18 și 20 de inch, iar lini plafonului este destul de joasă, mai ales în proporție cu suprafața vitrată. De remarcat lipsa mânerelor pentru portiere. Renault Megane E-Tech parcă aduce puțin a Captur, dar cu o generație peste.
Privit din spate, se remarcă blocurile optice unite, dar și bara posterioară cu un design interesant prin câteva artficii stilistice de culoare aurie.
Poate cea mai importantă noutate vine de la interior, acolo unde bordul este dominat de două ecrane de 12 inch, unul orizontal, în spatele volanului, ce ia locul instrumentarului de bord, și celălalt vertical, care ia locul sistemului de infotainment. Butoanele fizice sunt aproape complet eliminate, dar se pare că vor exista câteva de shortcut în partea inferioară. Design-ul este simplist, ceea ce sugerează modernitate, dar se pare că vor exista și versiuni mai puțin dotate, unde ecranele vor avea doar 9 inch, ceea ce înseamnă că design-ul se schimbă și vor apărea alte butoane fizice. Totuși, e un salt important în materie de tehnologie din partea modelului Megane.
Din punct de vedere tehnic, Renault Megane E-Tech va avea un singur motor în două variante de putere. Una de 130 cai putere și 250 Nm și alta de 215 cai putere și 300 Nm. Totodată, capacitatea bateriilor va fi atât de 40 kWh sau 60 kWh. Performanțele pentru cel mai puternic motor sunt de 7.4 secunde pentru sprintul 0-100 km/h și 160 km/h viteză maximă, iar autonomia maximă e de aproximativ 400 km în cazul bateriei mai mari și 300 km pentru cea de 40 kWh. Noile baterii sunt de proveniență LG și cântăresc doar 395 kg și permit încărcarea de la prize rapide până la 130 kW. De menționat că noul Renault Megane E-Tech cântărește 1624 kg, o valoare nu prea mare pentru această clasă.
Succesul acestui model este aproape garantat. În funcție de poziționarea de preț față de Volkswagen ID.3, acesta pare varianta mai frumoasă, mai tehnologizată și mai potrivită. Automobilele de oraș nu au fost niciodată prea distractive, dacă nu vorbim de vreo variantă de performanță, așa că faptul că noul Megane este un crossover nu ar trebui să deranjeze, din contră. Centrul de greutate coborât cu 90 mm, înseamnă o ținută de drum cel puțin la fel de plăcută ca într-un hatchback. Întrebarea rămâne: vom mai vedea oare un Renault Megane RS?