Prezentare: Renault Clio facelift
Clio este bestseller-ul companiei franceze, așa că fiecare generație, inclusiv facelift-urile trebuie tratate cu mare atenție, deoarece pot alunga sau atrage clienții. În ultimii doi ani, micul hatchback francez a cam pierdut teren în lupta cu rivalul Peugeot 208, care anul trecut a fost cea mai vândută mașină în Europa. Renault a văzut scăderi de vânzări pe mai toate planurile, nu doar cu Clio, dar acum sunt în plin proces de reîmprospăte și înnoire, noul Austral și Espace fiind primele modele. Acum este rândul lui Clio să primească un facelift consistent, dar nu cred că se aștepta cineva să vedem un Clio atât de agresiv.
Nu știu cum vor arăta modelele albe, ce se vor vinde ca flote, dar cel puțin în aceste imagini de prezentare, Renault Clio arată senzațional. Partea frontală este mult mai agresivă. Mult mai sportivă. Chiar dacă în mare păstrează aceleași forme, blocurile optice au acum iluminare LED în standard, iar partea ce se alungește în jos este complet nouă. Aș putea spune că amintește puțin de modele Peugeot, dar poate așa o văd eu. Grila este mult mai lată și este oferită cu acele inserții cromate, care din nou, le-am văzut pe modele Peugeot, dar se remarcă și noul logo 2D al companiei. Partea inferioară este dominată de o priză de aer de mari dimensiuni, la fel și ieșirile laterale, mult mai vizibile, ce contrastează gri-albastru. Aceasta combinație este rezervată pentru versiunea de echipare Alpine Esprit, care vine și cu bară posterioară mai sportivă și niște jante cu diametru până la 17 inch. Din păcate nu o să mai avem un Clio RS, așa că această versiune este cea mai sportivă dintre toate, cel puțin ca design.
Cea mai puternică motorizare va fi un hybrid E-Tech de 145 de cai putere, ce combină un motor termic de 1.6 litri, cu două motoare electrice, unul de 36 kW și celălalt de 18 kW. Celelalte motorizări disponibile sunt de 1 litru și 3 cilindri, alimentat și cu GPL, care produce 100 de cai putere sau 90 de cai putere. Există și o variantă fără turbo, SCe de doar 65 de cai putere. În ciuda reglementărilor, Renault Clio va fi disponibil și cu o motorizare BluedCi de 100 CP.
Renault Clio facelift vrea să readucă coroana de cea mai vândută mașină în Europa, iar cu acest facelift are toate șansele. Acum când alți producători renunță la segmentul hatchback-urilor mici, rămâne de văzut dacă rivalul Peugeot 208 va avea un cuvânt de spus.