Prezentare: Range Rover Evoque Cabrio

“Primul SUV Compact Premium decapotabil” aşa sună titlul celei mai noi creaţii Range Rover. Este numit “primul” din singurul motiv că este singurul. Deocamdată. În lumea automobilistică tot mai haotică, fiecare producător inventează tot timpul nişe noi, pentru a atrage clienţii. Aşa avem mai multe SUV-uri coupe, de diferite dimensiuni, sedan-uri înălţate sau alte caroserii interesante. Range Rover, în schimb, ne oferă o caroserie care nici nu a fost cerută, dar mai ales, toţi cei care au încercat până acum au eşuat.

New-Range-Rover-Evoque-Convertible-2Dar Range Rover Evoque este cel mai vândut model al britanicilor. A fost chiar primul SUV compact premium ce oferea doar două portiere, iar asta nu doar că a prins bine la public, a şi înregistrat vânzări considerabile. De ce nu ar funcţiona aceeaşi caroserie, dar fără plafon? Mai ales că există încă nostalgici după automobilele de offroad care se puteau decapota. Îmi vine acum în minte Aro sau IMS sau cele mai noi Jeep Wrangler. Dar acelea nu erau considerate premium şi în niciun caz luxoase. Sunt extrem de curios cum vor decurge cererile şi vânzările noului Range Rover Evoque Cabrio.

New-Range-Rover-Evoque-Convertible-3 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-5Am văzut pentru prima dată conceptul/ideea unui Evoque Convertible acum 3 ani în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Atunci, designerul Gerry McGovern ne spunea că este doar un studiu. Astăzi, în schimb, vedem foarte puţine diferenţe între acel concept şi versiunea de serie. Range Rover Evoque Cabrio va fi construit într-o serie limitată, iar diferenţele faţă de conceptul de acum 3 ani se limitează la nouă parte frontală ce am văzut-o pe Evoque facelift. Astfel, blocurile optice sunt noi, au fundal negru şi o altă grafică a luminilor de zi cu LED. Bara frontală este mai simplă, dar pe laterale vedem guri de ventilaţie mult mai generoase, iar în partea inferioară găsim, bineînţeles, protecţie pentru ieşirile în offroad. Posteriorul nu diferă deloc faţă de un Evoque cu acoperiş din metal, doar gura de deschidere a capacului porbagajului este în stilul unei “cutii poştale” ceea ce nu pare foarte ergonomic. Cu siguranţă afectează manevrele de încărcare. Dar cu această soluţie, plafonul textil a Evoque-ului Cabrio se poată rabata în spatele scaunelor şi să ofere un design frumos, atunci când este ridicat. Bineînţeles, cel mai interesant unghi a noului Evoque Cabrio este profilul. Aici vedem linia geamurilor foarte dreaptă şi doar rama parbrizului. Pe o maşină cu gardă la sol mai mare şi relativ masivă, să vezi doar rama parbrizului oferă o imagine complet nouă şi interesantă. Nu aş spune că este neapărat frumoasă, doar ciudată. Evoque Cabrio este ceva mai lung decât unul cu două uşi, ceea ce înseamnă că spaţiul pentru pasagerii spate este mai bun. Plafonul textil se pliază în 21 de secunde şi până la viteze de 50 de km/h. Range Rover susţine că plafon textil oferă acelaşi nivel de insonorizare precum un Evoque normal, iar din spatele scaunelor ies două bare de protecţie în caz de rostogolire.

New-Range-Rover-Evoque-Convertible-7 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-11Range Rover Evoque Convertible preia toată mecanica de la modelele normale, având aceleaşi motoare pe benzină şi diesel. Astfel este disponibil un motor de 2 litri pe benzină ce produce 240 de cai putere şi unul diesel cu cilindreea tot de 2 litri, de generaţie nouă, denumit TD4 Ingenium ce produce 180 de cai putere. Motorizarea pe benzină beneficiază de noua cutie automată cu 9 rapoarte. Din cauza ranforsărilor de caroserie, pentru a putea fi decapotabil, Evoque Cabrio cântăreşte cu 270 de kg mai mult decât varianta normală. Odată cu această versiune, Range Rover introduce noul sistem de navigaţie cu ecran de 10.2 inch de înaltă rezoluţie ce beneficiază de tehnologia InControl Touch Pro.

New-Range-Rover-Evoque-Convertible-20 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-19 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-14 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-27

Dacă până acum aţi considerat că ieşirile în offroad sunt prea curate, atunci RR Evoque Cabrio este soluţia. Pentru că este în continuare un Range Rover, acesta va avea în standard sistemul de tracţiune integrală inteligentă Terrain Response. Dar câte RR Evoque aţi văzut în teren accidentat, prin noroaie sau pe vârful munţilor? Le-aţi văzut prin parcările de la mall, pe şosea foarte bună sau în faţa unor saloane de înfrumuseţare. Deci faptul că un Range Rover Evoque nu va mai avea plafon, înseamnă că cei de la volan vor fi mai bine văzuţi şi invidiaţi de ceilalţi oameni. Doar că acum îţi strică freza. Iar acesta ar putea să fie factorul decesiv.

New-Range-Rover-Evoque-Convertible-40 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-41 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-42 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-45 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-9 New-Range-Rover-Evoque-Convertible-13