Prezentare: Porsche Macan GTS
Salonul Auto de la Tokyo este locul unde producătorii asiatici prezintă “chestii” atât de neobişnuite, ciudate şi extravagante, încât nu ştiu dacă sunt din viitor sau doar în mintea creatoare a designerilor. Până să vă prezint cele mai nebune creaţii, în cadrul aceluiaşi Salon, germanii de la Porsche au prezentat varianta “de mijloc” a crossover-ului Macan. Denumită GTS.
Din punctul meu de vedere, orice model Porsche GTS este cel mai special. Pentru că arată absolut excepţional, dar nu are preţul ridicol al unui model Turbo. Bineînţeles nu are nici performanţele, dar cifrele sunt destul de apropiate. Şi să fim sinceri, cine îşi doreşte mai mult de 400 de cai putere pe un SUV-uleţ?
Macan GTS preia foarte multe elemente de design de la fratele cu inscripţie Turbo, cum ar fi prizele de aer mult mai generoase, blocurile optice cu fundal negru, difuzorul spate mai profilat şi evacuarea cu ieşiri duble. Cred că toate modelele GTS de la Porsche au fost prezentate în culoarea roşie, iar asta le face şi mai speciale. Pentru că nu este o culoare neapărat elegantă, iar în combinaţie cu diferite accente negru lucios, arată chiar diabolic. O limuzină sau un ditamai SUV-ul vopsite în roşu, arată pe cât de diferit, pe atât de bine. Acelaşi lucru este valabil şi când vorbim despre cel mai mic SUV din ograda Porsche. Macan GTS arată foarte sportiv şi datorită eleronului de deasupra portbagajului şi a jantelor spiţate, în stil motorsport. Am mai spus-o, dar repet, ador blocurile optice negre! Atât faţă cât şi spate.
Habitaclul noului Macan GTS este construit în acelaşi stil sportiv precum interiorul, unde domină culorile închise, dar pe alocuri cusăturile şi centurile de siguranţă de culoare roşie contrastează cu negrul interiorului. Un alt element sportiv este reprezentat de fundalul roşu al turometrului. Acesta este un accent foarte sportiv.
Am tot vorbit cât de sportiv arată Macan GTS, dar performanţele sunt pe măsură? Motorul V6 twin-turbo de 3 litri produce 360 de cai putere, cu 20 mai mult decât Macan S, iar cuplul maxim de 500 Nm, este atins încă de la 1650 rotaţii pe minut. În combinaţie cu superba cutie automată PDK cu 7 rapoarte, Macan GTS accelerează până la 100 de km/h în 5.2 secunde, iar cu pachetul opţional Sport Chrono, acest timp coboară până la 5 secunde. Viteza maximă la care se opreşte este 256 km/h. Macan GTS este totuşi mai lent decât nou lansatul BMW X4 M40i, care are aceeaşi putere, dar acceleraţia este de doar 4.7 secunde. Porsche neavând limitator electronic, este totuşi mai rapid la viteza maximă. Acesta este un duel foarte interesant, pentru liderul segmentului SUV-urilor de performanţă, care din punctul de vedere al cifrelor este câştigat de bavarez. Dar Macan GTS cu al său sistem de control al stabilităţii şi suspensie cu 10 mm mai joasă decât la Macan Turbo, ar putea fii chiar mai rapid decât un X4 M40i.