Prezentare: Porsche Cayman GTS şi Boxster GTS
Când vine vorba de maşini compacte cu motor central, cel mai bun exemplu pe care pot să-l dau este Porsche Cayman şi varianta decapotabilă Boxster. Cayman este o maşină extrem de bună, sportivă şi foarte echilibrată. Mulţi chiar au spus că este mai bun decât un Porsche 911.
Anul trecut, atunci când am condus varianta Cayman “standard” am rămas de-a dreptul uimit de felul în care este pusă puterea pe asfalt. Până nu am ajuns în spatele maşinii să văd logo-ul, am crezut că eu conduc varianta Cayman S! Dar eram la volanul unui bolid de “doar” 275 cai putere, nu 325 cu se simţeau. La momentul respectiv nici nu puteam să-mi imaginez cum se poate simţi mai multă putere. Dar parcă acolo în adâncul sufletului, voiam o versiune şi mai “tare” pentru Cayman.
După ce aproape toată gama Porsche, incluzând SUV-ul Cayenne, este oferită în variantă GTS, era păcat ca una dintre cele mai bune şi interesante modele Porsche să nu primească un astfel de tratament. Astfel, la sfârşitul lunii martie, Porsche prezintă variantele mai sportive GTS pentru Cayman şi Boxster. Pentru a se evidenţia de restul gamei, Cayman GTS şi Boxster GTS vor avea bări frontale desenate mai agresiv, contur al farurilor în culoarea neagră şi noi modele de jante. La interior, diferenţa o văd la nivelul turometrului care acum are afişaj de culoare roşie.
Din punct de vedere mecanic, modelele GTS vin cu un plus de 15 cai putere şi 10 Nm, puterea totală ajungând la valoarea de 340 de cai putere. Acum, un Cayman GTS ajunge la 100 de km în doar 4,6 secunde şi se laudă cu o viteză maximă de 280 km/h.
Logo-ul GTS şi-a făcut apariţia pentru prima dată acum 51 de ani pe modelul 904 GTS. Pentru mine, variantele GTS a modelelor Porsche reprezintă compromisul ideal în materie de tehnică şi apariţie. Plus că sunt ceva mai exclusiviste decât o variantă Turbo , iar mie îmi place mult exclusivismul.
sursa foto: 4tuning.ro