Prezentare: Porsche 911 Turbo şi Turbo S

2017-Porsche-911-Turbo-S-1 Porsche a dezvăluit noile variante cu tubină a modelului 911. Dar stai. Acum o lună am văzut alte modele 911 tot cu turbo. Ce e în neregulă? Ei bine, cu toate că Porsche este cunoscut că produce motoare cu turbosuflantă încă de acum câteva decenii, variantele de bază erau propulsate de motoare aspirate. Acum, cel mai ieftin 911 Carrera foloseşte tehnologia turbo, pentru performanţe mai bune, dar şi pentru eficienţă. Variantele de bază au tubine mai mici, de compresie redusă, pe cât varianta de top este altceva. Să dezvoltăm.

2017-Porsche-911-Turbo-S-7 Până nu demult, inscripţia “Turbo” pe capacul motorului însemna că avem de a face cu cel mai tare 911. Cel mai puternic, cel mai scump, cel mai rapid. Odată cu facelift-ul generaţiei actuale, cam toate motorizările au primit tubină, dar nu şi inscripţia pe spate. Este interesant cum un cuvânt sau mai ales o literă poate fi atât de specială. Varianta de top a gamei 911 este modelul Turbo S. Un fel de “65 AMG”. Odată cu facelift-ul varianta de top a primit o mulţime de îmbunătăţiri, pentru ca Turbo şi Turbo S să fie cel mai tare Porsche 911.

2017-Porsche-911-Turbo-S-3 2017-Porsche-911-Turbo-S-2 Din punct de vedere vizual nu sunt atât de multe schimbări, acestea fiind mai degrabă subtile, în stilul tipic al germanilor. Partea frontală primeşte prize de aer mai mari, un mic splitter sub bara faţă, iar luminile de zi sunt acum două linii mici şi discrete, faţă de varianta pre-facelift, unde acestea aveau un design discutabil. Toate variantele 911 Turbo oferă tracţiune integrală, ceea ce înseamnă că sunt foarte late. În special în zona aripilor spate, 911 Turbo este imens. În faţa roţilor spate găsim prize de aer pentru răcirea motorului, iar posteriorul beneficiază de patru ieşiri ale evacuării, plus câteva alte artificii de design. Odată cu această variantă, Porsche a prezentat şi versiunea Carbriolet. Sincer, nu mă prea dau în vânt după ea. Cu toate că aceasta mi-ar da vânt. În plete. O altă caracteristică a modelelor Turbo este eleronul de pe capacul motorului. Acesta pare discret în comparaţie cu cel de pe GT3 RS.

2017-Porsche-911-Turbo-S-8 La interior, lucrurile sunt aşa cum te-ai aştepta de la un Porsche. Totul la locul lui, dar nimic schimbat. În afară de volanul nou, inspirat de hypercarul 918 Spyder, cu selector pentru funcţiile de rulare, interiorul noului 911 Turbo este în mare măsură la fel. Luxos, clinic, fără prea multe artificii inutile.

2017-Porsche-911-Turbo-S-10 2017-Porsche-911-Turbo-S-11 Cum spuneam, inscripţia “Turbo” înseamnă că avem de a face nava-amiral a gamei 911. Motorul de 3.8 litri, produce acum 540 de cai putere în varianta Turbo şi 580 în varianta Turbo S. Este un plus de 20 de cai putere faţă de generaţia precedentă. Ce reprezintă această putere? 3 secunde până la 100km/h(Turbo) şi 2.9 secunde 0-100 km/h pentru Turbo S. Ambele variante vor avea opţional sistemul Sport Chrono, ceea ce înseamnă că aceste cifre ar putea fi chiar mai mici. Varianta Turbo S pre-facelift a fost testată de diveşti jurnalişti, iar de fiecare dată, timpul 0-100 km/h declarat, a fost mai mic. 911 Turbo S mai are puţin şi este la fel de rapid ca un hypercar. Asta în condiţiile unei deficienţe de putere de aproximativ 400 de cai. Este incredibil ce a reuşit Porsche. Vârful de gamă va rămâne vârful de gamă, indiferent ce versiuni mai apar. Ador modelul GT3 RS. Chiar azi am văzut două în parcarea Porsche Pipera şi am rămas mut. Este superb. Dar modelul Turbo este în altă ligă. Cel mai ciudat mi se pare că mai există încă varianta Turbo. Pentru că aceasta oricum costă peste 170.000 de euro, de ce nu ai opta pentru varianta Turbo S? Dacă tot vrei vârful de gamă. Cum spunea cineva: “Porsche a stricat numele legendar Turbo, prin adăugarea literei S” dar totodată, altcineva spuena că nu merită diferenţa de aproape 40.000 de euro pentru 0.1 secunde până la 100 km/h. Oricum ar fi, 911 Turbo sau Turbo S sunt într-o ligă a lor, departe de variante “turbo de bază”, departe chiar de alte automobile cu care concurează.

2017-Porsche-911-Turbo-S-9 2017-Porsche-911-Turbo-S-6 2017-Porsche-911-Turbo-S-4