Prezentare: Peugeot 408

Fără îndoială, producătorul francez este pe val în materie de design. A reușit să reinventeze hatchback-ul clasic 308, să vine cu crossovere atrăgătoare, iar acum intră într-un segment complet nou, dar la mare căutare printre preferințele clienților. Este vorba de un segment denumit neoficial ”SUL” sau Sport Utility Limousine, unde caroseria sedan este desenată cu un posterior de tip fastback, dar are și o gardă la sol ceva mai înaltă, aproape ca la un SUV. Nu este primul astfel de model venit din partea grupului Stelantis, dar pentru Peugeot reprezintă o premieră.

Așa cum îi sugerează și numele, Peugeot 408 se plasează undeva între hatchback-ul 308 și sedan-ul 508. Probabil pentru cei mai mulți clienți, zona liberă dintre aceste două modele era la mare căutare, iar un alt sedan sau hatchback nu își aveau rostul. Așa intră în scenă noul tip de caroserie, care spre eu, că va atrage mai mulți clienți din zona crossoverelor. Pentru că Peugeot 408 vrea să fie și un model dinamic, nu doar practic. Pentru practicalitate, francezii oferă deja 2008 sau 3008, în diferite motorizări și echipări. Trebuie să recunosc, sunt surprins de design-ul noului Peugeot 408, deoarece atunci când a fost anunțat că va apărea un astfel de model, mă așteptam la un 3008 coupe, sau ceva în zona unui Renault Arkana, dar astăzi când am văzut imaginile oficiale, pot să spun că designerii Peugeot pot desena un automobil atrăgător indiferent de segment.

Partea frontală a noului 408 se aseamănă foarte mult cu cea a noului 308, dar vine cu suficiente elemente distincte pentru a-l face remarcat în trafic. Dacă blocurile optice vin cu aceeași interpretare agresivă, acestea sunt încadrate diferit de grila mare, de această dată vopsită în culoarea caroseriei. Totuși, jocul de culori a ”diamantelor” grilei, este mai spectaculos la 408. Avem în continuare ”colții” specifici pentru iluminarea de zi, dar în partea inferioară, Peugeot 408 este mai robust, datorită plasticului negru ce înconjoară întreaga mașină. Acest detaliu, chiar dacă oferă o minimă protecție atunci când ajungi în afara asfaltului, este mai mult un artificiu de design.

Totuși, cel mai important și interesant unghi a noul Peugeot 408 este profilul. Niciun alt Peugeot de până acum nu a mai fost desenat în acest fel, dar le-a ieșit. 408 arată zvelt, dinamic, practic, frumos, ciudat, iar dacă așa este noul segment SUL, atunci 408 este unul dintre cele mai frumoase modele. Mi-ar plăcea să văd cum ar arăta un 408 și cu gardă la sol joasă și fără acele protecții negre, dar chiar și așa, profilul este bine sculptat, avem linii și muchii agresive care se îmbină perfect. Jantele cu diametru de 20 de inch au un design special, iar linia plafonului și a geamurilor este foarte frumoasă. Cred că cel mai important aspect este jocul proporțiilor. De la capotă la lunetă, totul este armonios și în concordanță.

Până și posteriorul, unde puteau să se regăsească cele mai multe greșeli, este foarte bine gândit. Blocurile optice sunt o combinație între cele ale noului 508 și un 3008. Exact cât să pară și de sedan, dar și de SUV. Bara posterioară este în mare parte doar din plastic negru, dar cu design agresiv și robust, deci potrivit pentru această caroserie. La cât am lăudat noul Peugeot 408, abia aștept să-l văd pe străzi și la un test drive. Debutul comercial se preconizează la începutul lui 2023.

Design-ul interior este exact așa cum te-ai aștepta de la un Peugeot nou. Mâine veți citi mai multe despre noul hatchback 308, așa că voi lăsa mai multe informații acolo. În cazul lui 408 nu s-au făcut experimente în interior, avem același layout ca la 308, adică un ecran de 10 inch în mijlocul consolei, unde sunt regrupate toate funcțiile, câteva comenzi cu butoane fizice pentru shortcuts, iar peste volanul de dimensiuni reduse se vede i-Cockpit, cu display 3D. Dacă din punctul de vedere al design-ului lucrurile nu sunt surprinzătoare, atunci trebuie să vă spun că noul 408 este cel mai spațios model din gama actuală, oferit un ampatament de 2.79 metri. Și portbagajul are un volum de 536 litri, care poate fi extins până la 1611 litri. Aproape că nu mai ai nevoie de un SUV clasic.

Peugeot 408 vine într-un segment nou, care este cerut de clienți pentru design și dimensiuni, așa că motorizările sunt cele deja cunoscute în gama francezilor. Motorul entry-level va fi un PureTech de 1.2 litri, care produce 130 de cai putere și este conectat la o transmisie automată cu 8 rapoarte. Pentru modelele mai mici acesta este arhisuficient, nu știu cum se va comporta pe un model mai mare, cum este 408. Totuși, acest fastback are doar 1396 kg. Pentru că industria o cere, sub capota lui 408 se vor regăsi motorizări hybrid și un viitor model electric. În cazul modelelor hybrid avem un motor de 1.6 litri care produce 150 cai putere, conectat la un motor electric de 81 kW, care împreună produc 180 cai putere, iar același motor pe benzină, dar cu 180 cai putere, pentru un total de 225 cai putere. Bateria litiu-ion are o capacitate de 12.4 kWh și o putere de 102 kW pe ambele versiuni plug in.

Ca și încheiere vă las cu declarația oficială despre noul Peugeot 408 luată din comunicatul de presă:

„Filozofia Mărcii PEUGEOT este că viața devine mai bună cu un pic de seducție. Cu aspectul său unic, silueta inovatoare de tip fastback și eleganța emancipată, noul 408 este expresia perfectă a filozofiei și inventivității mărcii PEUGEOT”, spune Linda Jackson, CEO al mărcii PEUGEOT. „Neașteptat din orice unghi l-ai privi, noul PEUGEOT 408 a fost conceput pentru iubitorii de mașini și de viață, care doresc să se elibereze de anumite convenții, în căutarea unei plăceri responsabile. Modelul întruchipează exigența tehnologică a mărcii PEUGEOT – o eficiență controlată și o experiență digitală la nivel înalt – precum și emoțiile intense oferite de plăcerea la condus instinctivă”.