Prezentare: Pagani Huayra BC

De ce scriu despre o maşină care va fi produsă în doar 20 de exemplare, care deja s-au vândut? Pentru că acesta este un blog de pasionaţi, iar aceasta este o maşină despre care vorbeşti cu băieţii atunci când vă întâlniţi, aşa că hai să trecem în revistă cea mai exclusivistă şi extremă variantă a unei maşini deja exclusiviste şi extreme.

Pagani Huayra BC7 Pagani Huayra BC10 Pagani Huayra BC8 În lume există doar 100 de Pagani Huayra. Prin comparaţie sunt 450 Bugatti Veyron, 918 Porsche 918 Spyder, vreo 400 LaFerrari şi vreo 300 McLaren P1. Deci un Huayra este foarte rar. Cu toate acestea, pe paginile de social media, clienţii hypercarului produs de Horacio Paganii îl etalează cu fiecare ocazie. Din cele 100 de Huayra existente, cred că ştiu mai mult de jumătate dintre ele. Pentru că fiecare Huayra este unic, este construit exact după specificaţiile clientului. Nu există două la fel. Iar în aproape 3 ani de la apariţia acestui model, Pagani nu a venit cu o versiune nouă, aşa cum au făcut cu fostul model Zonda. Dar anul acesta, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, vor dezvălui varianta extremă a hypercar-ului. Botezat Huayra BC, după Benny Caiola, primul client de Pagani, prieten cu fondatorul Horacio Pagani, această versiune este un spectacol al cifrelor, dar şi un deliciu al ochiului.

Pagani Huayra BC5 Pagani Huayra BC6 Pagani Huayra BC4 Pagani Huayra BC3 Vechiul Pagani Zonda R a fost un automobil-rachetă ce a stabilit recordul pe circuitul de la Nurburgring, dar era atât de extrem, încât nu era legal pentru drumurile publice. Huayra BC este în schimb legal pentru stradă, dar cifrele de care este capabil l-ar putea pune într-o situaţie asemănătoare cu Zonda R. Un Huayra standard cântăreşte 1350 kg, ceea ce este extrem de puţin, mai ales din cauza dimensiunilor şi a motorului V12, dar specialiştii italieni au reuşit cumva să-l “slăbească” până la 1218 kg, folosind excesiv un nou tip de fibră de carbon. Pagani nu a dat detalii despre acest nou material, dar se presupune de a un aliaj de carbon şi titanium. Faţă de un Huayra standard, doar plafonul a fost păstrat. În rest toate panourile au fost înlocuite. 1.2 tone înseamnă fooarte puţin pentru un automobil, aşa că gândiţi-vă ce se întâmplă atunci când motorul V12 de 6 litri, de provenienţă AMG, produce cu 60 de cai putere mai mult. Totalul puterii acestui motor este 789 de cai putere şi un cuplu maxim de 1090 Nm. Fun fact: doar 2 mecanici din lume sunt acreditaţi să construiască motoare pentru Pagani. În condiţiile în care un Huayra standard atinge 100 km/h în doar 2.9 secunde şi are o viteză maximă de 350 km/h, aşteptaţi-vă la performanţe şi mai bune.

Pagani Huayra BC34 Pagani Huayra BC35 Dar nu doar în linie dreaptă. Pentru că Huayra BC vrea să fie cea mai bună maşină pentru circuit din lume. Astfel întreaga caroserie este înconjurată de elemente aerodinamice, evident din fibră de carbon, cum ar fi nouă bară frontală cu splitter agresiv, “aripioare” pe laterale pentru flux de aer îmbunătăţit, praguri noi, mult mai profilate, un difuzor de aer absolut imens ce acoperă întreaga parte posterioară, dar şi cel mai discutabil element, uriaşul eleron. Spun discutabil, din punctul de vedere al design-ului, pentru că acesta oferă o apăsare aerodinamică de 500 de kg la viteze ridicate. Este interesant design-ul, pentru că Huayra a fost desenat extrem de fluid, aerodinamic, dar şi elegant. Toate aceste elemente adăugate, funcţionează ireproşabil, dar răpesc din eleganţă. În orice caz, Huayra BC este o operă de artă.

Pagani Huayra BC1 Pagani Huayra BC2 Atenţia la detalii este impresionantă la Pagani. Sistemul de evacuare din titan cântăreşte doar 2.9 kg, noile jante forjate sunt cu 9 kg mai uşoare decât cele standard, cutia de viteze a rămas cu un singur ambreiaj, dar este mai uşoară şi schimbă treptele de la 150 de milisecunde, la 75 de milisecunde. Cred că din momentul în care te gândeşti să schimbi treapta, până să tragi de padela din spatele volanului, sunt mai mult de 75 de milisecunde. Absolut impresionant. Mai impresionant e faptul că toate aceste lucruri vin de la o companie relativ mică, cu resurse proprii, bazate doar pe vânzările modelelor lor către cei mai exclusivişti clienţi.

Cu siguranţă vor mai exista versiuni speciale ale modelului Huayra, printre care amintim varianta decapotabilă, probabil şi una asemănătoare cu Zonda R, dar până atunci Huayra BC rămâne cea mai extremă variantă. În condiţiile în care un Huayra standard, fără puterea crescută, mai greu şi fără elementele aerodinamice foarte utile pe circuit, a reuşit să doboare recordul pe circuitul de la Top Gear, nu vreau să mă gândesc cât de rapidă va fi această variantă extremă. Mai multe detalii vor fi anunţate din 1 martie, atunci când dezvelirea oficială va avea loc la Geneva.

Pagani Huayra BC Pagani Huayra BC11 Pagani Huayra BC12 Pagani Huayra BC13 Pagani Huayra BC15 Pagani Huayra BC16 Pagani Huayra BC17 Pagani Huayra BC18 Pagani Huayra BC20 Pagani Huayra BC27 Pagani Huayra BC32 Pagani Huayra BC37 Pagani Huayra BC36 Pagani Huayra BC33 ,