Prezentare: Opel Insignia Grand Sport

“Ce fac nemţii când se plictisesc? R: Opel-uri” Asta era un banc spus către un amic ce deţinea un Opel. Marca germană a ajuns să fie foarte apreciată mai ales la noi în ţară, pentru că puteai spune că ai o maşină germană, dar care nu te-a costat o avere atunci când ai cumpărat-o. Ar putea să te coste mai mult după, dar asta e altă poveste. Opel-urile sunt foarte apreciate mai ales pe piaţa second hand din România, datorită preţului aproape imbatabil şi a siglei germane. Skoda ar putea să rivalizeze la preţ, dar în esenţă este doar o Skoda. Când eram mai mic îmi plăcea foarte tare Opel Vectra, a doua generaţie. Cred că datorită oglinzilor ce se alungeau de pe capotă. Apoi, Vectra C am apreciat-o doar în variantă OPC. Totul s-a schimbat atunci când Opel a renunţat la numele Vectra şi ne-a prezentat noua limuzină de segment D, redenumită Insignia. A fost un automobil foarte frumos la vremea ei, chiar şi acum, unele variante mai dotate, încă întorc capul. Totuşi, după mulţi ani de succes, Opel ne prezintă a doua generaţie Insignia, care, la fel ca şi modelul precedent, îşi schimbă denumirea. Acum avem Insignia Grand Sport. Sau aşa cum va fi numit în continuare, Insignia B.

660218l Au fost multe imagini spion, teasere cu noul model, dar acum, în imaginile oficiale, avem de a face cu unul dintre cele mai frumoase exemplare din segment. Chiar dacă segmentul limuzinelor medii este arhiplin, Opel reuşeşte să se diferenţieze între toţi. După design, aproape că nu poţi spune că ai de a face cu un Opel. Având în vedere că Opel este deţinut de General Motors, acest model va fi comercializat şi sub denumirea de Buick Regal în Statele Unite, Vauxhall în Marea Britanie şi Holden Commodore în Australia. Aşa că, mi se pare că noul Insignia Grand Sport arată destul de “americăneşte”, mai mult decât european. Trebuie amintit totuşi în ce bătălie intră noul model. În primul rând, liderul clasei este Volkswagen Passat, ce duce mai departe tradiţia numelui, apoi avem modele noi precum Renault Talisman, Mazda 6, Ford Mondeo, KIA Optima şi chiar Skoda Superb.

436052l Noul Opel Insignia Grand Sport vine cu o parte frontală complet nouă faţă de generaţia precedentă, având acum blocuri optice înguste şi alungite spre lateralele maşinii, ce beneficiază de tehnologia LED IntelliLux atât pentru faza scurtă, cât şi pentru cea lungă, cele 32 de segmente LED având o rază de 400 metri în faţa maşinii. Întreaga parte frontală este dominată de noua grilă a radiatorului de mari dimensiuni, iar bara faţă este agresivă. Profilul noului Insignia este probabil cel mai discutat aspect, deoarece aminteşte de modelul Mazda 6, cu linia plafonului extrem de plonjată, făcând referire la un coupe cu patru portiere. Mie mi se pare foarte frumos, mai ales în combinaţie cu muchiile prezente pe portiere. Cu partea frontală îngustă şi profilul atletic, noul Insignia arată foarte dinamic, probabil cea mai sportivă caroserie din segment. În partea din spate cred că se putea lucra mai mult, nu spun că nu arată bine, dar este mult prea monotonă în comparaţie cu restul elementelor de design. Blocurile optice sunt destul de banale, având o influenţă americană. Din primele imagini oficiale, încă nu îmi dau seama dacă noul Insignia va avea şi o variantă de deschidere a portbagajului împreună cu luneta. Un fel de hatchback sau va fi doar în variantă sedan.

467405l Opel ne-a oferit doar o singură imagine a interiorului, dar putem spune că acesta este o interpretare mai luxoasă a interiorului modelului mai mic, Astra, ceea ce reprezintă un plus. Bordul este relativ simplu, cu zone mari acoperite de plastic negru, mai ales în faţa pasagerului, dar consola centrală dispune de un ecran relativ mare, probabil cu touch screen şi câteva butoane pentru climatizare. Îmi place în mod special design-ul schimbătorului de viteze şi cel al volanului, care este teşit în partea inferioară. Tot din această imagine putem vedea că scaunele sunt noi şi acoperite de piele calitativă. Opel ne spune că acestea sunt cele mai ergonomice scaune din clasă. Nu putem să-i contrazicem, deoarece generaţia precedentă Insignia chiar a câştigat câteva premii importante pentru confortul scaunelor sale.

946935l Noul Insignia Grand Sport excelează la câteva capitole faţă de generaţia precedentă. În primul rând este cu până la 175 de kg mai uşor, datorită unor modificări aduse caroseriei şi şasiului, dar şi asupra unor panouri exterioare. Noul model nu este mai mare decât generaţia precedentă, dar oferă un ampatament cu 9.2 cm mai lung, ceea ce înseamnă un spaţiu interior semnificativ mai mare, în ciuda scăderii în înălţime cu aproximativ 2 cm. Noul model este şi mai lat, iar şoferul stă cu 3 cm mai jos, ceea ce ar trebui să sporească senzaţia de sportivitate. Mai trebuie să aşteptăm ceva timp pentru a vedea motorizările ce vor fi disponibile pe noul Insignia, Opel anunţănd doar că modele cu tracţiune integrală vor beneficia de o cutie automată în 8 rapoarte şi că sistemul de tracţiune integrală va avea un control vectorial al cuplului, ceea ce înseamnă că puterea va putea fi transmisă către oricare roată are nevoie de tracţiune. Toate aceste lucruri fac din noul Insignia un model foarte dinamic în segment, mai ales că şasiul FlexRide dispune de 3 moduri de rulare: Standard, Sport şi Tour, ce schimbă parametrii maşinii în funcţie de preferinţele şoferului.

571097l Cu siguranţă noul model va fi o alegere importantă pentru clienţii din toată lumea, mai ales că GM l-a împărţit pe tot globul. Sunt convins că şi în România, noul Insignia Grand Sport va avea partea lui de clienţi, pentru că încă din primele fotografii se prezintă foarte bine în comparaţie cu rivalii direcţi.

779113l 866147l 915782l 537359l 187042l 263435l 377590l