Chiar dacă Nissan Juke a apărut pe piață acum 10 ani și s-au vândut mai mult de 1 milion de unități, nu veți găsi niciun articol test drive cu această mașină pe blog. Am condus acum mulți ani un Juke Nismo RS, dar care era cu transmisie automată și nu mi s-a părut foarte interesant cât să merite un articol. De ce apare atunci o știre despre noul model? Pentru că începusem să scriu acel articol cu Nismo, legându-mă de design, în special aspectul exterior, dar apoi m-am oprit. Acum cu noul model, pot să scriu în voie despre cum arată, fără să trebuiască să scriu și despre cum se conduce.
Da, aici pe blog vorbesc mult despre design-ul automobilelor pe care le conduc, dar nu numai, iar Nissan Juke este exemplul perfect. Vechea generație avea un design atât de ciudat, atât de diferit și nonconformist, încât a fost declarat cel mai urât automobil de nenumărate publicații. Se străduia prea tare, avea trei seturi de blocuri optice doar în față, unele erau rotunde, iar peste tot vedea muchii agresive împreună cu linii alungite. Este în continuare unul dintre cele mai ciudate SUV-uri de pe piață, dar așa și-a câștigat personalitatea. Iar mie îmi plac mașinile cu personalitate puternică. După 10 ani recunoști un Juke oriunde te-ai afla. În plus, nimeni nu a încercat să-l copieze, fiind în continuare extrem de original. Revenind la articolul de astăzi, noua generație este fără îndoială un Juke, dar unul pentru secolul 21, și nu mai este atât de radical ca vechea generație. Asta pentru că ne-am obișnuit noi cu el.
Ciudat, noul Juke are tot trei seturi de blocuri optice, dar cum spuneam, parcă acum nu ne mai deranjează, pentru că sunt ceva mai înguste și nu toate ies în evidență la fel de tare. Cele principale rămân rotunde, dar luminile de zi, poziționate pe capotă se integrează perfect cu noua grilă Nissan. Semnătura luminaosă din interiorul celor rotunde are trei brațe și cred că noaptea va fi foarte distinctivă. Noul Juke are o parte frontală mai bombată, iar jocul proporțiilor este mai bun. Aș putea spune că bara față se aseamănă destul de mult cu cea vechii generații. Dacă din față noul model este clar un Juke, Profilul și mai ales partea posterioară este prea comună. Plafonul destul de arcuit spre portbagaj poate avea altă culoare față de restul caroseriei, iar profilul general este mai angular. Se observă că portiera din spate nu are mâner vizibil pentru deschidere, iar linia geamurilor urcă mult spre lunetă. Din spate, noul Juke poate fi confundat cu un Nissan Micra pe tocuri, de la acesta preluând blocurile optice. În rest găsim jocuri de culori, personalizări specifice unui SUV urban.
Interiorul noului Nissan Juke este mult mai modern, dar la fel de funky. Designerii au încercat să păstreze consola centrală ce imita rezervorul unei motociclete, dar acum este ceva mai îngust și nu atât de evident. Îmi place cum este configurat interiorul acestui model de prezentare, în două culori. Ecranul sistemului de infotainemt are 8 inch și poate fi conectat la smartphone prin intermediul Carplay sau Android Auto, iar opțional, Nissan oferă In-Car Wifi. Noul Nissan Juke va fi construit pe platforma CMF-B, pe care îl regăsim și pe Renault Captur, numai că noul Juke va fi ceva mai mare. Acesta este totuși semnificativ mai mare decât vechea generație, cu 10 cm mai lung și 3 mai lat. Aproape toată lungimea s-a dus în ampatament, ceea ce înseamnă că pasagerii din spate dispun de mai mult spațiu la genunchi.
Cam atât aș fi putut să scriu și despre vechea generație. Discut design-ul, analizez fișa tehnică și asta e. Deoarece în afară de conceptul Juke R, care avea motor de pe Nissan GT-R, SUV-ul funky nu este deloc incitant la condus. Nici măcar noua generație nu va avea îmbunătățiri. La lansare va fi dispobil un singur motor. O unitate de doar 1 litri, ce produce 117 cai putere și 180 Nm. Acestea sunt cifre foarte slabe pentru 2020, iar fișa tehnică este și mai gravă. 10.4 secunde până la 100 km/h și viteză maximă de 180 km/h. Până și Dacia Duster se prezintă mai bine.
Juke se vinde datorită design-ul funky, dar și a prețului relativ mic. Cred că va intra în competiție chiar și cu noul Ford Puma, pentru SUV-ulețe de oraș. Acum există fel și fel de caroserii cât mai trăsnite mai ales la SUV-uri urbane, dar când Juke a apărut, în 2009, a rescris regulile jocului, noul model doar continuă ceea ce a început originalul.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.