Prezentare: Nissan GT-R facelift 2017

Generaţia actuală a supercar-ului nipon este cu noi încă din 2007. Asta înseamnă aproape 10 de ani performanţă pură, discuţii aprinse, timpi pe circuit sau dacă este mai rapid sau nu decât un Bugatti Veyron. Da, asta a reuşit să facă un Nissan de sub 100.000 de euro. Să se bată cu hypercar-uri. Dacă acum 10 ani era considerat un automobilul cu cel mai bun raport performanţe-preţ, după nenumărate facelift-uri şi variante, acesta a ajuns la performanţe şi mai bune, dar preţul a crescut exponenţial.

2017-Nissan-GT-R-FL-14 Cu toate că această generaţie, denumită R35, a apărut acum foarte mult timp şi în ciuda diferitelor facelift-uri, eu nu am apucat să scriu niciodată despre acest supercar. Sunt convins că mulţi dintre cei care citesc acest blog au văzut nenumărate modele GT-R atât în comparaţii, dar mai ales modificate. Sunt preferatele tunerilor. Există nenumărate kit-uri aerodinamice, dar nu numai. Cunoaştem maşina din absolut toate punctele ei, dar sperăm în continuare la un model nou. Probabil R36. Până atunci însă, Nissan ne prezintă facelift-ul pentru anul 2017, care este cel mai schimbat de până acum.

2017-Nissan-GT-R-FL-12 În cadrul Salonului Auto de la New York am putut vedea ultimul facelift al GT-R-ului R35, care vine cu schimbări la exterior, interior, motor, dar care este şi mai rafinat, după spusele oficialilor niponi. Aceasta era una dintre problemele modelelor anterioare şi anume rafinamentul. Acest facelift ne prezintă o parte frontală redesenată, unde remarcăm noua grilă Nissan în V, cu design cât se poate de…american, aş putea spune. Blocurile optice şi aproape identice cu cele ale modelului actuale, cu linie de lumini LED curbată pe lungime. În schimb bara frontală este mai dreaptă, oferă un splitter interesant în partea inferioară, este dominată de grila specifică modelului R35, iar pe laterale sunt prezente prize de aer ce incorporează lumini de zi cu LED. Micile schimbări nu par a fi foarte diferite faţă de modelul precedent, dar la o privire mai atentă, putem vedea că aproape schimbă aspectul părţii frontale. Din păcate, profilul şi posteriorul maşinii a rămas practic neschimbat, avem în continuare aceeaşi linie a plafonului, cu stâlpii parbrizului de culoare neagră, iar în spate regăsim aceleaşi stopuri rotunde. Acestea sunt semnătura modelelor GT-R de la Nissan, dar bara posterioară este asemănătoare cu cea a modelului Nismo.

2017-Nissan-GT-R-FL-22 2017-Nissan-GT-R-FL-21 2017-Nissan-GT-R-FL-30 Schimbări mai importante se regăsesc la interior, unde inginerii şi designerii japonezi au redesenat consola centrală, care are acum doar 11 butoane, în comparaţie cu 27 ale modelului anterior. La prezentarea oficială, oficialii Nissan au spus că au vrut ca modelul 2017 să fie mai rafinat şi mai confortabil. Este interesant, având în vedere că modelul GT-R este venerat de populaţia cu vârsta de sub 16 ani. În fine, interiorul este mai elegant, mai frumos, volanul super sportiv a fost înlocuit cu unul mai clasic ce are padelele montate pe acesta, dar ecranul sistemului de infotainment şi al managementului maşinii a rămas în continuare în partea superioară a consolei. În afară de volanul nou şi faptul că Nissan a ales să prezinte maşina cu un interior bej, nu sunt diferenţe faţă de modelele mai vechi.

2017-Nissan-GT-R-FL-41 2017-Nissan-GT-R-FL-40 2017-Nissan-GT-R-FL-39 2017-Nissan-GT-R-FL-38 Unul dintre cele mai discutate aspecte ale modelului Nissan GT-R îl reprezintă motorul. Pentru că inginerii japonezi au reuşit să scoată 565 de cai putere din motorul V6 de 3.8 litri. În orice discuţie se va aduce la cunoştinţă faptul că dacă japonezii scot atâta putere dintr-un V6, de ce nu se poate scoate 1130 dintr-un V12? Există şi discuţii de astea. Eu am asistat la câteva. Cu toate acestea, nu se poate contesta faptul că Nissan GT-R este capabil de performanţe uluitoare, mai ales când ne gândim că timpul până la 100 km/h este de sub 3 secunde, iar pe circuit sunt puţine maşini ce pot să-i pună probleme. Cel puţin maşini din aceeaşi categorie de preţ. Totuşi, pentru modelul 2017, Nissan a decis să monteze sistem de reducere a zgomotului evacuării şi o setare de confort pentru suspensii. Cu toate că este mai bun şi mai rapid decât modelul precedent, am impresia că noul GT-R se vrea mai soft.

2017-Nissan-GT-R-FL-34 2017-Nissan-GT-R-FL-35 2017-Nissan-GT-R-FL-36 Pentru că a fost lansat în America, anul acestui model va fi 2017, aşa că trebuie să ne aşteptăm la alţi vreo 2 ani până să vedem un Nissan GT-R complet nou, cu, sper, un total alt design. În aceşti 10 ani de la lansare a devenit extrem de iconic, dar nu mi-a plăcut niciodată. Este mult prea masiv. Cu toate acestea, aş da orice să conduc unul. Mai ales contra unui Bugatti Veyron.

2017-Nissan-GT-R-FL-26 2017-Nissan-GT-R-FL-25 2017-Nissan-GT-R-FL-24 2017-Nissan-GT-R-FL-7 2017-Nissan-GT-R-FL-5 2017-Nissan-GT-R-FL-1