Prezentare: Mitsubishi Pajero Sport
În acest articol avem două veşti. Una proastă şi una bună. Vestea proastă e că noul Mitsubishi Pajero Sport nu se va comercializa în Europa, cel puţin nu încă. Cea bună, în schimb, este că producătorul nipon a revenit. A revenit cu un model foarte drag mie, cu un design îndrăzneţ, care are mare potenţial, poate chiar să resusciteze marca, care din punctul meu de vedere a intrat într-un con de umbră foarte anevoios.
Mitsubishi este o marcă apreciată de foarte mulţi pasionaţi ai automobilelor, indiferent de terenul pe care acestea sunt conduse. Aveam modelul de performanţă Lancer Evo, cu toate generaţiile sale extrem de apreciate, offroader-ul Pajero, dar şi pick-up-uri foarte bune. În ultimii ani, însă, Mitsubishi s-a chinuit să intre în graţiile clienţilor, oferind modele hybrid, dar şi SUV-uri compacte. Din păcate, acestea nu au avut succesul aşteptat, astfel pierzând din popularitate. Îmi amintesc modele Pajero mai vechi, care încă sunt la mare căutare pe site-urile de vânzări auto second-hand. Ultimul model Pajero este probabil cel mai vechi exemplar din segment, iar nevoia de o schimbare este importantă. Dar a trecut atât de mult timp de la prezentarea acestui model, încât o schimbare mare prezintă un risc ridicat. Probabil din acest motiv, Mitsubishi încearcă “marea cu degetul” şi prezintă prima dată modelul Pajero Sport.
În primul rând vom discuta design-ul exterior. Acesta este cât se poate de original şi futurist. Mie îmi place. La prima vedere pare un design greu de digerat, datorită multitudinii de elemente şi artificii stilistice, dar dacă îl priveşti în ansamblu, începe să devină chiar frumos. Partea frontală este dominată de elemente cromate, care se prelungesc de la grilă până spre partea inferioară a bării, blocurile optice înguste sunt agresive şi oferă iluminare cu LED. Bara noului Pajero Sport pare că îi oferă unghiuri de trecere foarte bune. Privit din faţă, design-ul este cât se poate de asiatic. Din lateral, vedem că noul Pajero Sport are o cursă impresionantă a suspensiilor, datorită pasajelor mult deasupra roţilor. Ampatamentul pare oarecum scurt, iar linia geamurilor este dramatică. Aceasta urcă puternic spre capacul portbagajului, ultimul geam fiind foarte mic. Din nou vedem că pasajele roţilor sunt foarte proeminente. Blocurile optice spate sunt atipice, cu design discutabil, poziţionate pe verticală, dar orice am zice, nu putem spune că nu sunt originale. “Fundul” bombat şi ridicat, oferă unghiuri de degajare impresionante. Din multe puncte de vedere, noul Pajero Sport arată precum un offroad-er clasic, adus în secolul XXI. Îmi place asta.
Noul Mitsubishi Pajero Sport este construit pe aceeaşi platformă cu noul pick-up L200, de la care preia interiorul, dar asta nu este neapărat un lucru rău, deoarece interiorul noului pick-up este foarte modern, iar pentru Pajero Sport, Mitsubishi oferă echipamente opţionale din standard. Planşa de bord este simplă, construită pentru duritate şi folosire pe timp îndelungat, găsim un display generos în mijlocul consolei centrale, comenzi ale climatizării cu butoane generoase şi un volan mare şi ergonomic. Pajero Sport va fi oferit şi cu transmisie automată. Spre deosebire de modelul pick-up L200, Pajero Sport beneficiază de scaune cu suport lateral mai bun, îmbrăcate în piele.
Din punctul de vedere al motorizărilor, Mitsubishi propune o noutate. Unitatea turbodiesel de 2.4 litri produce 154 sau 181 de cai putere, iar cutia de viteze dispune de 8 trepte. Alte detalii de performaţe, Nm, sau consum nu au fost anunţate, dar acestea vor fi similare cu cele ale pick-up-ului. La fel şi capacităţile offroad.
Cu acest nou model, sper ca Mitsubishi să reintre în graţiile clienţilor şi sper ca această linie de design denumită Dynamic Shield să o regăsim şi pe celelalte modele ale constructorului. Numele Pajero are o rezonanţă aparte pentru fani. Indiferent că vorbim despre amintirile personale, mersul cu cortul sau doar explorând, dar şi pentru fanii motorsportului, unde Pajero a câştigat de nenumărate ori celebrul raliu Paris-Dakar. Deci, Mitsubishi, hai că poţi. Noi te aşteptăm.