Prezentare: Mercedes Benz S-Class facelift

mercedes-unveils-sclass-facelift-67 Un nou model a navei amiral Mercedes Benz apare o singură dată într-un deceniu. Dar nu asta contează, pentru că atunci când ni se prezintă un model complet nou, acesta este atât de avansat tehnologic şi are un design atemporal, încât peste 10 ani, încă arată nou. Totuşi, germanii testează şi găsesc noi metode de a îmbunătăţi procesul tehnologic şi vor să-l arate lumii cât mai devreme. Aşa că din când în când ni se prezintă un facelift al clasei S. Acesta a apărut la 4 ani de la prezentarea noii generaţii, iar aşa cum ne-a obişnuit Mercedes Benz, schimbările se văd mai degrabă acolo unde ochiul nu ajunge.

mercedes-unveils-sclass-facelift-46 Aşa cum s-a întâmplat şi în cazul generaţiei precedente, schimbările de design sunt subtile, totul aflându-se în detalii. Facelift-ul generaţiei actuale, prezentat în cadrul Salonului Auto de la Shanghai, piaţa din China fiind a treia piaţă pentru S-Class, vine cu un design general împrospătat. Printre cele mai distictive îmbunătăţiri amintim noile blocuri optice, ce au o formă similară cu cele pre-facelift, dar o grafică interioară diferită. Celebrele “spâncene” cu LED pentru luminile de zi sunt acum mai groase şi au trei lamele. Pe lângă fasciculul LED a fazei scurte au mai apărut alte trei LED-uri mai mici. Ştiam de la versiunea precedentă că S-Class este primul automobil ce foloseşte exclusiv iluminare LED, dar facelift-ul duce la extrem această iluminare. În primele imagini oficiale ne este prezentată varianta cu pachetul optic AMG, ce vine cu o bară frontală cu prize de aer extrem de mari, asemănătoare cu cele ale modelului E63. Ştim că S-Class este singurul Mercedes Benz ce nu vine cu “steaua” incorporată în grilă, indiferent de versiune, aşa că grila elegantă a fost şi ea uşor redesenată. Profilul este neschimbat, fiind în continuare la fel de special, cu linia plafonului aproape de perfecţiune, iar privit din spate, îţi trebuie un ochi fin şi avizat pentru a distinge schimbările, deoarece blocurile optice oferă acum o grafică LED diferită, iar în varianta cu pachet AMG, bara posterioară este uşor redesenată, iar ieşirile evacuării sunt ceva mai mari.

mercedes-unveils-sclass-facelift-47 mercedes-unveils-sclass-facelift-50 mercedes-unveils-sclass-facelift-45 Cum spuneam, facelift-ul unei generaţii S-Class se face, din punct de vedere vizual, doar din elemente subtile. Imaginea de marcă trebuie să rămână la un nivel înalt, clienţii de astfel de caroserii fiind destul de conservatori. Aceeaşi abordare se regăseşte şi la interior. Atunci când a apărut această generaţie S-Class, era cea mai tehnologizată limuzină din lume. Între timp a apărut celălalt pilon important pentru Mercedes Benz, Clasa E, care a furat puţin din frumuseţea şi tehnologia modelului S-Class, apărut în urmă cu 4 ani. Multe dintre elementele tehnologice regăsite pe acest nou S-Class sunt preluate de la noua clasă E, mai ales cele două ecrane imense din spatele volanului şi de deasupra consolei centrale. Tot de la fratele mai mic sunt preluate şi butoanele touch de pe spiţele volanului. Vorbind de volan, acesta dispune acum de trei spiţe, cea verticală fiind dublă în cazul variantelor AMG. Generaţia pre-facelift avea un volan distinct, cu doar două spiţe. Aşa cum era de aşteptat, dar şi cum ne-a obişnuit Mercedes Benz, interiorul abundă în materiale de cea mai bună calitate, de la piele, lemn şi aluminiu, în interioarele clasei S nu găseşti pic de plastic. Odată cu acest facelift, germanii au prezentat şi varianta Maybach, ce dispune de mai mult loc pentru pasagerii din spate, în plus vine cu doar două fotolii individuale, separate de o consolă impozantă. Aşa cum am scris şi în articolul test drive pe care l-am făcut acum 3 ani cu această generaţie S-Class, este o plăcere să stai pe scaunele din spate.

mercedes-unveils-sclass-facelift-51 mercedes-unveils-sclass-facelift-55 mercedes-unveils-sclass-facelift-35 mercedes-unveils-sclass-facelift-37 Noul Mercedes Benz S-Class aduce probabil cea mai importantă schimbare sub capotă. Celebrele motoare V6 ale germanilor au fost înlocuite cu unităţi cu 6 cilindri în linie, ce sunt acum mult mai rafinate, mai economice şi implicit mai puternice. Noul motor de 3.0 litri produce în variantă de bază 286 de cai putere, iar în viitor această valoare va ajunge la 340 de cai putere, pe modelul S400d 4Matic. Pentru clienţii ce vor să ajungă şi mai repede la destinaţie, există versiunea Mercedes AMG S63, ce dispune de motorul V8 de 4.0 litri, înlocuind vechiul V8 de 5.5 litri. Pe S63, acest motor produce 612 cai putere şi accelerează mastodontul până la 100 km/h în doar 3.5 secunde. Mercedes AMG păstrează pentru cei mai importanţi clienţi motorul V12 biturbo a generaţiei precedente, ce produce în continuare 630 cai putere şi un cuplu imens de 1000 Nm. Pentru varianta Mercedes Maybach, denumirea va fi S680 şi vine cu acelaşi motor V12 regăsit pe S65.

mercedes-unveils-sclass-facelift-28 mercedes-unveils-sclass-facelift-17 mercedes-unveils-sclass-facelift-14 mercedes-unveils-sclass-facelift-13 Cu acest facelift a navei amiral, Mercedes Benz se distanţează şi mai mult de competitori, nivelul tehnologic atins îl trimit cât mai aproape de o maşină complet autonomă. Această generaţie mai are încă jumătate de deceniu până la un model complet nou, dar nu trebuie să ne facem griji pentru că încă nu se arată vreun competitor la orizont, iar prin 2022, vom vedea, din nou, cea mai bună maşină din lume.

mercedes-unveils-sclass-facelift-58 mercedes-unveils-sclass-facelift-57 mercedes-unveils-sclass-facelift-59 mercedes-unveils-sclass-facelift-61 mercedes-unveils-sclass-facelift-16 mercedes-unveils-sclass-facelift-12 mercedes-unveils-sclass-facelift-11 mercedes-unveils-sclass-facelift-6 mercedes-unveils-sclass-facelift-5 mercedes-unveils-sclass-facelift-4 mercedes-unveils-sclass-facelift-3 mercedes-unveils-sclass-facelift-1 mercedes-unveils-sclass-facelift-30 mercedes-unveils-sclass-facelift-25 mercedes-unveils-sclass-facelift-33 mercedes-unveils-sclass-facelift-63 mercedes-unveils-sclass-facelift-64 mercedes-unveils-sclass-facelift-65 mercedes-unveils-sclass-facelift-68 mercedes-unveils-sclass-facelift-69 mercedes-unveils-sclass-facelift-73 mercedes-unveils-sclass-facelift-74