Prezentare: Mercedes Benz GLS
Vai cât de mult mi-am dorit să redactez acest articol şi mai ales când scriu titlul să adaug un “S” în coada GL-ului. Dar Mercedes Benz m-a dezamăgit.
Ador SUV-urile mari. SUV-urile luxoase. Îmi place Range Rover, G-Class, nu mai vorbesc de G6x6, îmi place chiar şi Toyota Land Cruiser V8. În ciuda tuturor acţiunilor împotriva motoarelor mari, poluante, a maşinilor imense, modelele de mai sus continuă să apară, iar cu fiecare generaţie să fie chiar mai mari, mai puternice sau chiar mai frumoase. De ce sunt totuşi dezamăgit de lansarea noului GLS? Pentru că atunci când Mercedes Benz a anunţat noua nomenclatură pentru SUV-urile sale, GLS trebuia să fie un model de sine stătător, cu adevărat un S-Class pentru offroad. Acum când am văzut imaginile cu noul GLS nu văd absolut nicioschimbare faţă de precedentul GL. Germanii au ales exact aceeaşi reţetă cum au făcut cu ML/GLE. Deci acum, noi nu am primit un S-Class cu caroserie înaltă, ci doar un facelift. Mă deranjează. Voiam ca numele GLS să exprime cu totul altceva. Dar, citisem undeva că această soluţie abordată de către Mercedes Benz şi anume, un nume nou, dar nu foarte multe schimbări de design, pregătesc cumva noile generaţii. Pentru că GLE şi GLS sunt în esenţă doar versiuni facelift. După ce lumea va fi familiarizată cu noile denumiri şi când va fi momentul pentru o nouă generaţie, atunci numele GLS îşi va intra cu adevărat în drepturi. Să sperăm că viitoarea generaţie va avea măcar o versiune cu fotolii First Class în spate, tehnologii extraterestre, tapiţerie din piele de animal rar şi lemn din păduri amazoniene. Şi să fie placat cu aur. Nu tot, dar să fie aur pe undeva. Şi să coste 1 milion de euro. Aşa ceva vreau de la un GLS. Până atunci avem maşina de mai jos:
Noul Mercedes Benz GLS aduce schimbări minime din punct de vedere al design-ului faţă de generaţia precedentă. Blocurile optice sunt o idee mai mici decât la GLE, dar parcă mai pătrăţoase, capota profilată a rămas neschimbată, dar grilă oferă acum 3 lamele cromate ce înconjoară logo-ul Mercedes Benz. În varianta mai cuminte, bara frontală a GLS-ului oferă protecţie pentru offroad, iar pe laterale nişte artificii de design ce se vor prize de aer. Cu pachetul AMG bara frontală este mult mai agresivă, acea protecţie din aluminiu fiind mult mai îngustă, iar gurile de aerisire sunt mai mari. Privit din profil, autobuzul de lux a germanilor este neschimbat, plafonul fiind extrem de lung, iar geamul al treilea este mare. Spatele este pătrăţos. Blocurile optice spate aproape că nu au suferit nicio schimbare, doar grafica interioară este nouă.
În varianta nebunilor frumoşi de la AMG, GLS 63 este cu adevărat ridicol. Dar, din punctul meu de vedere, în sensul bun. Pentru că o astfel de maşină este ridicolă de la bun început. De ce nu ai face-o până la capăt. Versiunea AMG vine cu o bară frontală în stilul ultimelor lor creaţii, cu o “gură” exagerată, ce se vede chiar mai pronunţat pe culoarea albă a maşinii de prezentare, iar aşa faţă sportivă, nu se prea “pupă” deloc cu restul maşinii care este imens, pătrăţos şi lung. Iar în spate, unde maşina are peste 1.8 metri înălţime, iar uşa portbagajului este cât o poartă, acolo găsim 4 ţevi de evacuare care urlă puternic. Apoi avem jante cu diametru pe 22 de inch. În standard. Şi oglinzi din fibră de carbon. Şi eleron. Pe o matahală de GL! Cât de tare poate fi asta? Parcă acum nişte elemente din aur nu ar fi atât de deplasate.
Şi revenim la punctul dezamăgitor. GLS are clasa S în nume, dar interior de ML/GLE. Nu mă înţelegeţi greşit, am condus un Mercedes Benz GL configurat excepţional cu pachetul Designo, dar un GLS trebuia să fie mult mai mult. Trebuia să aibă bordul noului S-Class, bineînţeles, gândit pentru un SUV. Aşa, noul GLS preia interiorul unui GLE, iar cu acel ecran al navigaţiei, ce este poziţionat mai sus şi descoperit, arată binişor, dar în partea inferioară a bordului, butoanele au design-ul vechi de acum câţiva ani buni. Plus că scaunele sunt banale. Foarte comode şi luxoase, dar banale. Aţi văzut scaunele dintr-un S-Class? Sau S-Class Coupe. Sunt opere de artă şi de design. GLS trebuia să le aibă la fel.
Mercedes Benz GLS vine cu 4 motorizări. Dintre care două mi se par absolut inutile. GLS 400 şi GLS 500 nu prea au ce căuta în gamă. Sunt motoare care consumă mult, mai ales pe o astfel de caroserie şi care nu oferă nu ştiu ce performanţe. Rămâne să alegi între perfect raţionalul 3 litri diesel V6 cu 258 de cai putere şi 620 Nm, ce îşi face treaba absolut exemplar şi uriaşul GLS63 AMG cu al său motor V8 cu două turbine şi 5500 cmc ce produce acum 577 de cai putere. Dacă tot îţi cumperi o maşină ridicolă, montează-i şi cel mai ridicol motor. Mercedes Benz GLS este o maşină excepţională, oferind atât lux cât şi performanţe bune pe şosea dar şi în offroad. Totuşi sper ca de la generaţia următoare, GLS să se ridice la nivelul numelui şi să intre în luptă cu Bentley Bentayga şi noul Range Rover.