Prezentare: Mercedes Benz G350d Professional
Nu am crezut că voi scrie despre o astfel de maşină în luna iunie 2016. Este împotriva oricărei tendinţe. Dar această maşină a fost aşa de mai bine de 4 decenii. Este probabil cea mai conservatoare maşină din câte cunosc, cu toate acestea, este un trend setter cu fiecare model “nou”. În anul de graţie 2016 nu mai există astfel de maşini. Nu mai există de câţiva ani buni. Atunci când mi-am cumpărat un Jeep Cherokee bătrân de 20 de ani, a fost pentru că nu mai există maşini noi care să satisfacă nevoile unui pasionat de offroad. Chiar mă gândeam ce vom conduce peste alţi 20 de ani? Jeep-uri şi Nissan-uri vechi de 40 de ani? Ei bine, se pare că în 2016 ştim cu ce ne vom aventura în 2046. Cu Mercedes Benz G Professional.
După ce a fost proiectat să fie un automobil utilitar, în timp, Mercedes Benz i-a schimbat menirea, astfel, acum găsim sub capota unui G-Class un motor V12, jante pe 21 de inch, multă piele şi fibră de carbon. Pentru că Mercedes a făcut această tranziţie, iar noi vedem un G-Class doar prin parcările mall-urilor şi a cluburilor şi nu în mijlocul pădurilor, a însemnat că G-Class este un best seller pentru germani. Clienţii efectiv se bat să prindă un astfel de exemplar. Pentru că un G-Class debordează de personalitate. Dar atunci când toate sunt la fel, cum mai ieşi în evidenţă. După titlu ai putea spune că un G Professional este răspunsul, dar eu cred că acesta a fost proiectat, nu pentru a ieşi în evidenţă în mijlocul oraşului şi de a fi văzut, dimpotrivă, acesta trebuie să te ducă acolo unde nu te poate vedea decât Cel de Sus.
Tot timpul Mercedes Benz G-Class a fost un automobil scump, în ciuda faptului ca în mare parte are o tehnologie şi arhitectură mult învechită. Dar cu acest G Professional, germanii duc mult mai departe conceptul de preţ exorbitant pentru tehnologie veche. Noua versiune începe de la 80.000 de euro, iar pentru aceşti bani primeşti geamuri şi oglinzi acţionate manual, preşuri din cauciuc, tapiţerie din material textil, jante cu diametru de doar 16 inch, renunţi la ecranul mare al sistemului de infotainment şi la aproape toate dotările de lux. Te întorci la rădăcini. Este exact maşina de acum 20 şi ceva de ani, dar nouă. Cât. De. Tare. E. Asta?
Totuşi G Professional este mai înalt cu 1 cm faţă de un G350d normal, vine dotat cu anvelope tot-teren, sub preşurile de cauciuc şi în portbagaj se găsesc găuri pentru scurgerea apei, primeşti un portbagaj de plafon dedicat, protecţie pentru faruri, cârlig, iar bările pot fi realizate din metal, pentru o mai bună protecţie. Cu toate că această variantă se vrea cât se poate de standard, există unele opţiuni. Dar acestea sunt gândite pentru alt motiv. Poţi alege pachetul Professional Off-road, ce înseamnă că bara frontală poate primi un troliu, iar sub maşină protecţiile pentru motor şi diferenţiale sunt mai bune.
Această variantă vine dotată cu motorul V6 de 3 litri, ce produce 245 de cai putere şi un cuplu suficient de peste 500 Nm. Cu toate că Mercedes a încercat, G Professional nu este chiar atât de purist, deoarece dispune doar de cutie automată, dar este un 7G-Tronic, care pune în mişcare toate cele patru roţi prin intermediul a trei diferenţiale. Nu are rost să spun capacităţile în offroad a unui G-Class, acestea se ştiu încă din anii 70 şi au rămas la fel de impresionante.
Cu toate că îi lipseşte absolut toate dotările de lux, G Professional este acel G pur, construit pentru pasionaţii de aventură şi rămâne în continuare la fel de dizerabil. Mi se pare că această variantă va dăinui mulţi ani, în condiţiile în care nu prea mai are rivali de calibrul său.