Prezentare: Mercedes-Benz EQE SUV

Încă dinainte să fie măcar o idee, știam că la un moment dat o să se construiască mașina asta. De fapt știam și cum va arăta. Mercedes Benz EQE SUV este poate cea mai puțin surprinzătoare mașină prezentată în ultima perioadă. Nu pentru că nu vine cu ceva nou, dar efectiv nu ne-a surpins apariția ei. Era normal să avem și o versiune SUV a sedanului EQE, despre care ati citit aici. Cel mai surpinzător pentru unii este nomenclatura aleasă de Mercedes Benz pentru modele sale electrice din gama EQ. Ultimele două SUV-uri prezentate, au sufixul ”SUV” spre deoserbire de celelalte SUV-uri electrice deja existente. Poate părea puțin anapoda, dar putem să-i găsim o logică. Cel mai prost s-a plecat de la crossover-ul EQC, care folosea o denumire de mijloc, probabil încercată de la GLC, dar și-au dat seama că odată cu extinderea gamei EQ, această denumire nu mai are sens. Așa că în curând, EQC se va transforma într-un sedan electric pe baza Clasei C, iar EQC SUV va fi versiunea electrică, dar nu un GLC electric. Motivul pentru care EQA și EQB sunt în continuare fără sufixul ”SUV” e din cauză că acestea sunt construite pe o platformă hybrid, nu pe una complet dedicată modelelor electrice, cum e cazul lui EQE, EQS, EQS SUV și EQE SUV. Cred că deja v-am amețit cu denumirile și poziționările în gamă a ultimelor modele Mercedes Benz, așa că o să concluzionăm.

Mercedes Benz EQE SUV este SUV-ul electric de dimensiuni medii al gamei. Cumva cum era GLE pentru Clasa E. Acum putem reveni la ceea ce ne interesează. Noul model vine cu un design inspirat puternic din cel al fratelui mai mare EQS SUV, iar la o primă vedere este chiar greu să le deosebești. Sunt convins că în trafic o să fie mai ușor, mai ales dacă luăm în considerare gabaritul fiecăruia. Totuși, design-ul modelelor EQ se îmbină într-un trend, pot fi ușor recunoscute atât ca fiind un produs Mercedes Benz, cât și EQ. Probabil cel mai distinct element este partea frontală cu blocurile optice care se îmbină perfect cu grila închisă, iar bara frontală vine cu prize de aer generoase pe fiecare parte. Profilul pare destul de bombat, dar din nou, așa sunt celelalte SUV-uri electrice de la Mercedes Benz. Totuși, EQE SUV are un aer mai elegant, mai premium, așa că în traficul urban, dar nu numai, cu siguranță va fi o prezență.

O altă trăsătură de design specifică este poziționarea blocurilor optice spate. Acestea sunt foarte înguste și unite printr-o bandă luminoasă. Bineînțeles, pentru că vorbim de un model full-electric, ieșirile evacuării lipsesc, dar sunt câteva elemente care imită un difuzor de aer, ceea ce face posterior să pară mai dinamic.

Interiorul este preluat aproape în totalitate de la sedanul EQE. Nu este deloc un lucru rău, deoarece noile sedanuri electrice de la Mercedes Benz au un design interior, în unanimitate considerat foarte frumos. Pentru EQE SUV s-a ales deja celebrul Hyperscreen, adică o unitate media, ce combină 3 display-uri sub o singură sticlă, ceea ce face design-ul mult mai fluid și mai futurist.

Marea majoritate a celor ce vor cumpăra un Mercedes Benz EQE SUV urmăresc mai ales versiunile de motorizare. Astfel, EQE SUV poate avea de la 288 la 687 de cai putere, prin versiunile EQE 350+, ce folosește un singur motor pe puntea spate și care are o autonomie maximă de 590 de cai putere, apoi este EQE 350 4Matic, cu două motoare elecrice, dar care nu vine cu o creștere a puterii, ci doar a cuplului, care ajunge până la 565 Nm. EQE 500 4Matic oferă 596 cai putere și 858 Nm și va fi cel mai puternic EQE SUV non-AMG, pentru că acest SUV va avea și versiuni construite de AMG și anume EQE43 și EQE53. Pentru acestea puterea crește considerabil, până la aproape 700 de cai putere, dar autonomia va fi ceva mai mică, 549 km.

Mercedes Benz a mai inventat o nișă. Oricât de mică ar părea, este una care a venit natural. Un EQE SUV trebuia să existe. Nu surprinde cu nimic, nici măcar ca denumire, dar șocul adevărat era dacă nu exista.

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22″ AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey