Prezentare: Mercedes AMG GT
A trecut o săptămână decât Mercedes Benz a dezvăluit urmaşul iconicului SLS AMG, iar eu încă nu am apucat să-mi dau cu părerea despre noul model. Un model care cu siguranţă va intra în sufletul iubitorilor de sportive Mercedes Benz şi nu le va ieşi din coşmarurile celor care iubesc Porsche 911. De ce spun asta? Pentru că noul Mercedes AMG GT ţinteşte exact spre Porsche 911, prin performanţe asemănătoare, dar şi un look pe măsură.
Să începem cu începutul. Numele. Noul Mercedes AMG GT este primul automobil care nu foloseşte denumirea “Benz” din numele mărcii germane. Apoi, “AMG”, neurmat de două cifre înseamnă că acest nou model a fost dezvoltat integral de divizia sport AMG, la fel cu a fost şi celebrul SLS. Iar “GT” ne arată exact ce vrea să fie această maşină. Un “gran tourer” perfect pentru momentele când vrei doar să te bucuri de maşină, fie pe drumuri de munte, circuit sau chiar oraş. După ce câteva luni bune am fost bombardaţi cu imagini ale noului AMG GT camuflat într-un stil “milităresco-animalic”, acum am putut vedea exact cum arată concurentul Porsche-ului. Şi pot spune că se apropie foarte mult de o operă de artă. Nu ştiu cine este designerul Mercedes, dar cu siguranţă câştigă foarte bine sau dacă nu merită să fie foarte bine plătit. Deoarece am văzut în ultimii ani o schimbare în foarte bine pentru toată gama Mercedes Benz. Totul a început cu noua A-Class, apoi S-Class Coupe, până chiar şi dubiţa V-Class are un design impresionant. Revenind la modelul de astăzi, Mercedes AMG GT vrea să readucă clasicul în viitor. Nu este un desen futuristic, dar este cât se poate de actual, amintind pe alocuri de clasicele GT-uri. Capota lungă, spatele şi consolele scurte şi mai ales linia plafonului care coboară atât de dramatic şi atât de frumos spre posterior. Ce vă spuneam de operă de artă. Îmi place foarte mult că geamurile laterale au rămas destul de mici, fapt ce accentuează senzaţia de sportivitate a profilului. Partea frontală este dominată de grila cu o singură linie cromată, gurile de aerisire foarte pronunţate, dar şi desenul farurilor, despre care nu putem vorbi că sunt agresive, dar oferă maşinii o personalitate aparte. Noul AMG GT se vrea urmaşul SLS-ului, dar nu un înlocuitor direct, fapt pentru care AMG GT dispune de portiere convenţionale, dar preia unele elemente de la “tatăl” său, cum ar fi desenul blocurilor optice spate. De fapt toată partea posterioară este de o frumuseţe rară. Acest lucru am spus de fiecare dată când apare un nou Mercedes, iar de fiecare dată Mercedes vine cu ceva şi mai bun. Îmi place foarte foarte mult cum arată noul AMG GT. Din păcate sau din fericire, exteriorul este pentru cei care nu au şansa de fi în interior. Aşa că pentru cei care dispun de peste 100.000 de euro interiorul este aşa:
Trebuie încă o dată să ne referim la alte modele Mercedes pentru a vedea exact nivelul la care a ajuns compania germană. Vorbeam de designerul exteriorului, dar cel al interiorului chiar a primit un premiu important pentru munca sa. Uitaţi-vă la interiorului noului S-Class, altă operă de artă, clasic, perfect pentru o limuzină, apoi avem interiorul dubei V-Class, atât de spectaculos pentru o astfel de clasă, încât spulberă orice concurenţă şi acum avem interiorul noului AMG GT. Superbitate. Atât pot spune. Nu există niciun element pe care l-aş schimba. Se potriveşte atât de bine pentru o caroserie GT. Nu este atât de sportiv şi spartan precum găseşti într-o maşină sport, dar nici banal sau clasic. Este exact cum trebuie. Perfect. Desenul consolei centrale face toţi banii. În forma literei V, înaltă şi cu butoane mari, iar în mijlocul acesteia stă selectorul cutiei de viteze şi “joystick-ul” sistemului de infotainment. Iar pentru prima dată acel ecran nu mai pare doar o tabletă ieftină aşezată pe bord. Un alt element care îţi atrage atenţia sunt cele patru guri de ventilaţie, oarecum retro. Deloc retro este volanul sport cu trei spiţe. Tot interiorul noului AMG GT este proiectat la un standard de calitate extrem de înalt, până şi logo-ul companiei AMG este încrustat în cotieră.
Acum că am văzut toată maşină, ea va fi un hit atât pentru momentele când vrei să te plimbi cu ea pe bulevarde, sau atunci când vrei să te lauzi domnişoarei de lângă tine cu interiorul, mai trebuie să vedem ce poate. Este totuşi un AMG veritabil. Ei bine, noul AMG GT are un motor complet nou, construit de la zero de inginerii din Affalterbach. Un superb V8 care foloseşte tehnologia turbo, iar turbinele sunt amplasate între V-ul cilintrilor, totul pentru a fi cât mai compact. Acest nou motor este disponibil în două variante de putere. 462 de cai putere pentru AMG GT şi 510 cai putere pentru AMG GT-S. Sprintul până la 100 de km/h pentru varianta de top este de 3,8 secunde. Tot pentru varianta de top este oferit un diferenţial controlat electronic, derapajele controlate într-un AMG GT vor fi un deliciu. Mercedes promoveză noul AMG GT ca fiind un automobil cu motorul amplasat central, chiar dacă se află sub capota fată. Dar ajutat de capota foarte lungă, noul motor de 4 litri este poziţionat în spatele roţilor faţă, iar pasageri stau aproape peste roţile spate. Controlul automobilului şi senzaţiile oferite vor fi la înălţime.
Noul AMG GT continuă expansiunea Mercedes în zona sportivelor GT, vine cu un design foarte frumos, combinând elemente clasice cu cele moderne, tehnologii de ultimă oră, interior pe măsură, toate la un preţ bunicel. Este totuşi de ajuns pentru a fura clienţii de Porsche 911? Până la urmă totul se rezumă la afinitatea pentru o marcă anume, fapt pentru care eu voi alege tot timpul un Jaguar F-Type Coupe.