Prezentare: Mazda MX-5
Cu o istorie impresionantă întinsă pe o perioadă de 25 de ani, Mazda MX-5 este cel mai de succes roadster cu două locuri din lume. Un aspect lesne de înţeles pentru că în 1989, Mazda a făcut un pas îndrăzneţ şi a fabricat un automobil drăguţ, decapotabil, foarte manevrabil şi mai ales oferea tracţiune spate. Dar formele rotunde ale primelor 3 generaţii i-au adus numele de maşina hair-style-iştilor. Era o idee prea feminină, parcă prea simpatică pentru plăcerea care o oferea condusului. În această dimineaţă însă noua MX-5 s-a săturat să mai fie “drăguţă”. Avem în faţă o nouă interpretare a celebrei decapotabile, cu un design cu foarte multă personalitate, care este gata să reintre în inimile celor care iubesc să conducă cu vântul în plete.
Această a patra generaţie este probabil cea mai agresivă dintre toate, datorită blocurilor optice ascuţite şi foarte încruntate, chiar dacă par o idee cam mici proporţional cu partea frontală, grila mare, dar şi profilul foarte dinamic desenat. Acesta aminteşte pe alocuri de BMW Z4, dar şi de Jaguar F-Type roadster, mai ales în zona aripilor spate. La fel, şi
blocurile optice spate pot fi discutate, dar per total noua MX-5 este un automobil frumos şi reuşeşte să-şi schimbe imaginea de “simpatic”. În schimb interiorul este un loc demn de orice pasionat al condusului. Volanul perfect, consola oarecum simplistă, pentru a nu-ţi distrage atenţia de la condus, dar mai ales acel schimbător foarte mic şi extrem de precis. Cred că va fi o plăcere să-l ţii în mână. Cum este trendul actual, interiorul dispune de un ecran poziţionat deasupra bordului, precum o tabletă. Nu prea înţeleg această găselniţă de design, dar pentru MX-5 arată chiar bine. Putem discuta mult şi bine despre design, s-a mai discutat timp de 25 de ani, dar nu pentru asta se cumpără un MX-5. Ci pentru modul în care se conduce.
Aşadar, noul model este cu 100 de kg mai uşor decât fosta generaţie, cântărind în jur de 1 tonă, deci cam orice motor va fi suficient. Multe informaţii despre motorizări nu prea avem, dar se preconizează folosirea unui entry-level de 1.5 litri şi un SKYACTIV-G de 2 litri şi 155 de cai putere. Pentru prima dată, a patra generaţie se opreşte din crescut, ba chiar este mai scurtă decât modelul pe care îl înlocuieşte, dar este mai scundă şi mai lată. Acest lucru ajută la un aspect mai bine proporţionat, dar mai ales la ţinuta de drum. Sunt convins că noua MX-5 va fi o superbitate din scaunul şoferului.
Nu degeaba au fost vândute aproape 1 milion de MX-5 sau Miata, aşa cum este cunoscută în Statele Unite, pentru că este o maşină frumoasă, decapotabilă, are tracţiune spate, cutie manuală şi mai ales este accesibila. Al patrulea capitol din istoria micuţei decapotabile va fi de succes, dacă va putea trece un mic-maaare adversar. Se preconizează un model Alfa Romeo construit pe aceeaşi platformă cu noua Mazda. Hmmm….