Prezentare: Lexus RX

Marele SUV al japonezilor de la Lexus este pe piață de mai bine de 20 de ani, iar ultima generație a început să-și arate vârsta, în comparație cu restul rivalilor. De curand am testat noua generație NX, fratele mai mic a lui RX, așa că lansarea noii generații RX vine ca un suflu prospăt, dar și continuarea istoriei. Chiar dacă mulți ar spune că design-ul exterior este mai mult o evoluție, atunci când analizezi fiecare element în parte, vezi că toate sunt noi, chiar dacă puse într-o formă familiară. Lexus RX trebuie să le țină piept unor rivali precum BMW X5 sau Range Rover Sport, așa că nu poate greși în nicio privință. Personal, cred că design-ul este cât se poate de potrivit, deci din punctul acesta de vedere, RX nu ar trebui să aibă probleme. Dar haideți să-l analizăm mai în detaliu.

Încă de la prima vedere, întreaga mașină pare mai compactă. Dar nu în sensul că e mai mică, ci mai sportivă, mai dinamică. Un fel de hothatch mare. Poate are de a face cu linia arcuită și alungită a plafonului sau că proporțiile sunt mai bune? Partea frontală este oarecum ciudată, deoarece grila specifică modelelor Lexus nu mai este încadrată de o bandă cromată, ci se ”pierde” în design-ul frontal. Totuși, acel artificiu de design din partea superioară strică puțin din proporții. Pentru că designerii au dorit o continuare a capotei peste grilă, avem prea mult ”metal” în partea de sus, iar grila pare că se termină brusc. Totuși, această senzație este numai pe modelele în culoare deschisă, altfel această soluție nu mai este atât de vizibilă. Blocurile optice sunt inspirate de la noile NX și UX, dar cumva reușesc să fie distincte pentru RX. Sunt mai mari decât la generația actuală, dar mai bine integrate, mai sportive. În varianta F-Sport, bara frontală are prize de aer mai generoase, iar în partea inferioară vine cu o prelungire.

Profilul noului Lexus RX este foarte reușit. Avem multe linii fluide, dar și muchii drepte, pare un origami metalic, exact cum te-ai aștepta de la maeștrii japonezi. De aici se vede creșterea ampatamentului, roțile fiind împinse mai mult spre extremități, în comparație cu vechiul model, iar acest lucru aduce dinamism. La fel și linia plafonului, în zona stâlpului spate, acolo unde plafonul pare că plutește. Nu este o soluție nouă, dar designerii Lexus chiar au reușit să facă această zonă foarte frumoasă și spectaculoasă. Îmi place foarte mult și design-ul posterior. Inspirat din nou, de noul NX, acesta are blocuri optice de mari dimensiuni, care sunt unite. Întreaga parte posterioară pare futuristă, dar bine proporționată. Mare în același timp și masivă și sportivă. Noul Lexus RX reușește să se impună la capitolul design exterior.

Am putea spune că RX este un NX mai mare și atunci când ajungi în habitaclu. Vechiul model, chiar dacă avea un interior mai elegant, nu mai era la același nivel tehnologic, așa că trebuia o schimbare majoră. Lexus a decis să-i ofere interiorul de la NX, care a fost foarte apreciat de fani și jurnaliști deopotrivă. Consola centrală este dominată de o tabletă imensă, pe care funcționează noul sistem de infotainment, care vine cu o grafică excelentă, iar interfața este ani lumină mai bună decât la vechile RX. Ne așteptăm ca noul RX să ofere un nivel de confort peste concurență, mai ales că acum pasagerii au mai mult spațiu pe locurile din spate. Asta a fost posibil, deoarece noul RX este construit pe o platformă nouă, care este mai mare, dar și mai ușoară cu 98 de kg față de generația precedentă.

Motorizările disponibile diferă în funcție de piață, dar vor exista și variante doar pe benzină. Lexus RX350 vine acum cu un motor de 2.4 litri, cu 4 cilindri, care înlocuiește vechiul V6, dar despre care Lexus spune că este mai rapid și mai economic. Totuși, pe piața din România și mai ales Europa, clienții așteaptă motorizările hybrid. RX350h și RX450h vor împărți motorizările cu cele prezente pe NX, dar vârful de gamă va fi RX500h, doar în varianta F-Sport, care va dezvolta 367 de cai putere.

Tot ce mai pot să adaug e că abia îl aștept la Toyota Timișoara, pentru un test drive relaxant, confortabil și eco.