Prezentare: Land Rover Discovery Sport
Dacă Range Rover Evoque ţi se pare impractic, iar Range Rover Sport mult prea scump, atunci Land Rover îţi propune compromisul perfect între cele două. Iată noul Freelander, botezat mai nou Discovery Sport.
Prin acest model, Land Rover acoperă aproape toate modele din gamă. Dacă voiai un SUV chic, precum Evoque, dar eşti genul familist şi ai nevoie de practicalitate, atunci Discovery Sport este răspunsul. Combinaţia dintre Evoque şi RR Sport, plus numele “Discovery”, face ca noul “Freelander” să fie unul dintre cele mai complete modele Land Rover. Vechiul Freelander se afla pe piaţă de ceva timp, adus la actualitate doar de câteva facelift-uri, dar pierdea mult teren în faţa rivalilor BMW, Mercedes, Audi şi chiar Porsche Macan. În anul de graţie 2014, ni se prezintă un SUV compact complet nou, de la şasiu până la caroserie, care arată foarte bine, chiar dacă, subiectiv vorbind, oricât de frumos este, se pierde puţin prin gama de modele Land Rover. Nu mai are personalitate. Un aspect foarte apreciat la modelele Land Rover din trecut. Oricum, noul Discovery Sport preia multe elemente de design de la fraţii Evoque, pentru parte frontală, iar profilul şi posteriorul aduce mult a Range Rover Sport. Vechiul Freelander se voia acel SUV mai utilitar, mai tradiţionalist, foarte capabil în offroad, dar şi suficient pentru traficul în oraş. Noul Discovery Sport se jură că este la fel de bun în teren accidentat, oferind o gardă la sol de 21 de cm şi un unghi de atac de 45 de grade, valori foarte bune pentru un automobil care va fi condus în mare parte doar pe asfalt, doar ocazional pentru off road.
Dacă exteriorul noului Discovery Sport este cât se poate de nou şi avangardist, în comparaţie cu vechiul model, interiorul este ceva mai simplist. Nu este la fel de spectaculos precum al unui Evoque, dar este plăcut. Cele mai importante schimbări aduse de noul Discovery Sport sunt platforma complet nouă, suspensii spate MultiLink, pentru un confort sporit atât pe şosea cât şi în off road, dar şi prezenţa unei cutii automate cu 9 rapoate. Acesta va fi cuplată opţional, la două motoare. Unul diesel SD4 de 2,2 litri care produce 190 de cai putere şi unul turbo pe benzină de 2 litri cu 240 de cai putere. O altă noutate pentru Land Rover, dar şi în segment, Discovery Sport va putea fi comandat cu 7 locuri. Chiar dacă producătorul nu recomandă folosirea celor 2 locuri din portbagaj pentru călătorii lungi, acestea sunt suficiente pentru momentele când trebuie să duci copiii la şcoală sau la antrenamente.
Având în vedere succesul modelului Evoque în România, dar şi al marelui RR Sport, noul Discovery Sport cu siguranţă va fi un bestseller, poate nu în clasă, dar cu siguranţă va aduce un profit consistent pentru firma britanică. Mai ales când afli că preţul de pornire este de aproximativ 28.000 de euro. Nici nu putea fi o combinaţie mai de succes decât cea dintre Evoque şi RR Sport, iar copilaşul care seamănă cu ambii, va fi un învingător.