Prezentare: Lamborghini Lanzador
Atunci când Lamborghini anunță un nou model în gamă e un motiv de sărbătoare. Ne-au obișnuit cu supercar-uri cu motoare mari în V și caroserii fascinante. Cu toate că de câțiva ani avem un SUV în gamă, modelul Urus a reușit să mai mulți clienți pentru Lamborghini în acești 5 ani, decât au reușit toate celelalte modele combinat. Nu mă miră, pentru că bogații caută tot mai mult acest segment al super-SUV-urilor, iar Lamborghini chiar livrează. După Revuelto, viitorul Huracan și Urus, în gama constructorului italian își va face apariția un crossover coupe, primul model full electric, denumit sugestiv Lanzador.
Numele acestui model este conceput de o firmă din România, care a fost responsabilă și de ”Revuelto”, iar pentru modelul full electric, Lanzador înseamnă ”aruncător/lansator” în limba spaniolă și este mesajul perfec pentru un model care aduce inovații pentru marcă. Așa cum spune agenția Namzya din România, Lanzador este un nume cu rezonanță puternică ce simbolizează ideea lansării unui început revoluționar, neașteptat, din toate punctele de vedere.
Deocamdată prezentat doar ca și concept, Lamborghini Lanzador prefigurează un model full electric ce se va alătura gamei din 2028. Mai e mult timp până atunci, perioadă în care s-ar putea să vedem chiar și unele diferențe de design, dar mai ales din punct de vedere al trenului de rulare. În acest moment nu sunt informații clare despre capacitatea bateriilor sau despre motoarele elecrice, deci nu știm nici cât de rapid sau câtă autonomie are Lanzador.
Până la apariția unui model de serie, haideți să discutăm puțin despre design-ul acestui crossover, pe care Lamborghini îl numește ”GT cu gardă înaltă”. Mie mi se pare că privit din față este un model tipic Lamborghini ultimilor ani, cu prize de aer generoase pe lateralele bării frontale, blocuri optice înguste și agresive, care probabil pe modelul de serie vor lua mai mult forma de la Urus, plus tot felul de muchii agresive. Cel mai interesant aspect rămâne profilul. Pentru că Lanzador are doar două portiere, dar o linie a geamurilor foarte lungă, ceea ce ar putea face loc unui al doilea set de uși. Și din profil vedem muchii interesante, dar parcă mai curate decât la Urus. Rămânând la profil, nu pot să nu mă gândesc cum ar fi arătat un sedan pe acest design? Dar pentru că vorbim de un model electric, cu bateriile în podea, era greu să desenezi o mașină ”joasă”. Jantele sunt de dimensiuni apreciabile, așa cum se întâmplă în cazul electricelor. Posteriorul este o combinație între mai multe modele, dar eu văd mai multe elemente de la noul Countach și Sian.
Interiorul este fără îndoială cel mai spectaculos. Aș putea spune că este tipic Lamborghini, dar din viitor. Oarecum are logică, având în vedere că acest model trebuie să-l vedem pe străzi abia peste 5 ani. Planșa de bord delimitează foarte frumos locul șoferului de cel al pasagerului, nu există un ecran central care să se demodeze în timp, dar cele două din instrumentarul de bord și din fața pasagerului. Avem în continuare butonul roșu de start, ca la un avion de vânătoare și un controler interesant în mijlocul consolei centrale. Lanzador este un GT 2+2, dar mult mai spațios decât un coupe tradițional, mai ales în zona portbagajului. E interesant să scriu despre un Lamborghini cât de mare e portbagajul sau câtă autonomie oferă. Trăim vremuri interesante.