Prezentare: KIA Sportage
Știm cu toții că SUV-urile compacte se vând foarte bine acum, iar unul dintre cele mai apreciate, mai ales pe piața noastră, este KIA Sportage. Primele generații chiar au fost considerate competitori pentru Dacia Duster, dar sud-coreenii au decis să ducă la alt nivel acest model, iar ultima generație confirmă acest lucru. Chiar dacă avem doar câteva imagini și puține informații tehnice, se vede clar că noua generație Sportage este mult mai tehnologizată și mai radicală în design.
Modelul actual, cel pe care îl vedem acum pe străzi este unamim apreciat, mulți îl consideră un SUV atrăgător, dar din punctul meu de vedere, din anumite unghiuri, începe să-și arate vârsta. Noul model, prezentat azi, nu este doar o evoluție, care putea foarte bine să stârnească noi vânzări, ci designerii KIA au revoluționat acest best seller. Din punctul de vedere al design-ului, nu mai există nicio legătură cu ceea ce știam că e un KIA Sportage.
Întreaga parte frontală este controversată, ciudată, spectaculoasă, nouă. Aproape că nu mai există o grilă clasică, așa cum ne-am obișnuit de la mașinile cu motor termic, ci acum avem o ”deschizătură” între blocurile optice. Este atât de mare și nu foarte bine definită, încât, eu, nu aș numi-o grilă. Blocurile optice sunt de asemenea foarte spectaculoase, luminile de zi au forma unui bumerang și sunt punctul de atracție a părții frontale. Totuși, avem și alte noutăți pe acest Sportage. Îmi place foarte mult capota care se întinde spre acel artificiu din grilă, iar pe aceasta tronează noul logo KIA.
Privit din lateral, noul KIA Sportage este mult mai frumos și mai armonios. A dispărut stâlpul al treilea gros, iar acum linia geamurilor este mai fluidă, urcă spre lunetă și îi oferă mașinii un aspect mai dinamic. Nu aș spune că e un design de coupe, chiar dacă plafonul este alungit, ci doar că noua KIA Sportage arată foarte bine din profil. Jocul proporțiilor este ajutat și de muchiile din partea inferioară a portierelor, dar și de jantele cu diametru generos.
În final, posteriorul preia linii de design de la electrica EV6, mai ales în zona stopurilor și chiar dacă este spectaculos față de generația precedentă, tot mi se pare un design destul de generic pentru o asiatică. Abia aștept să o văd live undeva în toamnă, când are loc lansarea europeană.
KIA nu a revoluționat doar exteriorul, ci și habitaclul. Mergând pe urmele fratelui mai mare, Sorento, noul Sportage este mult mai rafinat, dar și mai futurist. Bordul este dominat de un ecran imens ce cuprinde instrumentarul de bord și sistemul de infotainment, dar probabil pe versiunile entry-level, cadranele vor fi analog. Consola de bord este foarte diferită, fiind înălțată și plină de butoane, iar punctul central este noul selector al transmisiei, rotativ de această dată.
Cu siguranță abordarea spectaculoasă și radicală a noului Sportage va avea succes pe majoritatea piețelor. Clienții de astfel de SUV-uri de buget se așteaptă la artificii tehnologice și de design, tocmai pentru a se evidenția în marea de modele rivale. Eu abia aștept să-l văd pe vin și să-l conduc până la sfârșitul anului.