Prezentare: Jeep Grand Cherokee

De fiecare dată când scriu despre un Jeep, fie articol, fie știre, mă ia așa un sentiment de nostalgie, deoarece timp de 5 ani am fost posesorul unui Jeep clasic. De fapt, dacă stau să mă gândesc mai bine, sunt mai mult de 5 ani de când mă gândesc un proprietar de Jeep, sentiment ce nu a dispărut nici după ce mi-am vândut Cherokee-ul meu. Acum când am văzut că a apărut o nouă generație Grand Cherokee am tresărit. Asta deoarece cel mai probabil, Grand Cherokee-ul din aceste imagini va veni și în Europa, cu toate că în Statele Unite sunt o mulțime de Jeep-uri dezirabile, construite pe această platformă. Noul Grand Cherokee este ultimul apărut, dar și cel mai mic, dacă vă vine să credeți, deoarece americanii au prezentat deja un Grand Wagoneer, Wagoneer, Grand Cherokee L și abia acum caroseria cu 5 locuri. Primele 4 modele s-ar putea să nu vină deloc în Europa, vedem dacă ar putea rivaliza cu BMW X7 sau Mercedes Benz GLS.

Revenind la modelul care ne interesează, această generație Grand Cherokee a apărut tocmai în 2011, deci acum un deceniu. Pentru această clasă a SUV-urilor, 10 ani fără prea mari schimbări înseamnă pierderi mari, dar Jeep Grand Cherokee oricum nu făcea un volum foarte mare de vânzări în Europa și implicit în România. Cu toate acestea, facelift-ul generației precedente încă arată foarte bine, iar pentru fanii adevărați, este în continuare dezirabil. Tocmai de aceea, noua generație va fi pe placul tuturor, deoarece din multe unghiuri arată asemănător cu modelul din 2015, dar vine cu multe îmbunătățiri, mai ales la interior, acolo unde contează cu adevărat.

Da, design-ul exterior nu este dramatic schimbat, dar nici nu trebuia, deoarece Grand Cherokee este un SUV cu valențe adevărate de offroader, iar noua generație se bazează pe frații mai mari, enumerați mai sus. Avem acum niște blocuri optice mai înguste și mai mari, dar cu design foarte modern, o grilă cu 7 fante, dar de dimensiuni mai reduse, tocmai pentru a accentua fluxul de aer prin prize mai mari în bara frontală. Aripile sunt în continuare mai pătrățoase, iar liniile sunt destul de clare la profil. Ceea ce aduce nou această generație este opțiunea de a vopsi plafonul și stâlpii în culoare contrastantă cu restul caroseriei. Este un artificiu interesant, o găselniță de design care diferențiază acest model de un Grand Wagoneer. La posterior avem din nou un design evolutiv, adică blocurile optice sunt mai înguste, dar tot desenate pe orizontală, și sunt acum unite. Un detaliu de design regăsit la tot mai multe mașini în ziua de astăzi. E interesant că design-ul posteriorul este mult mai detaliat decât cel frontal, și anume că hayonul și părțile laterale sunt mai sculptate, un lucru mai puțin obișnuit la aceste SUV-uri.

Noul Jeep Grand Cherokee oferă exact acea doză de noutate și modernism, cât să fie recunoscut în continuare ca un Jeep, dar totuși să nu fie învechit. Mie personal îmi place foarte mult, mai ales că e și mai pătrățos decât restul rivalilor, dar poate sunt și puțin subiectiv când vorbesc de Jeep-uri.

Dacă generația precedentă nu se simțea atât de îmbătrânită la exterior, la interior lucrurile erau diferite. Noua generație schimbă complet acest aspect, deoarece noul Grand Cherokee vine cu un habitaclu demn de un SUV premium. În primul rând design-ul general este spectaculos. Pare o tentă prea ”americanizat” dar asta înseamnă că este peste cel tern al germanilor. Avem linii fluide, ”tăiate” de ecrane, elemente din lemn care se întind până pe portiere, dar și 3 ecrane poziționate interesant. Bineînțeles, instrumentarul de bord este acum digital, avem un ecran clasic în centrul consolei centrale, dar mai există unul și în fața pasagerului. Consola centrală amintește oarecum de cea din noile Mercedes Benz C-Class și S-Class, dar se potrivește de minune și pe un SUV masiv. Din imagini e greu să-i dai seama de toate unghiurile, așa că abia aștept să ajungă la test drive la Silver Motors Timișoara.

Noul Jeep Grand Cherokee va fi primul electrificat, deoarece sub capota acestuia stă un motor de 2 litri și un set de baterii de 17 kWh, care împreună produc 375 cai putere. Denumit Grand Cherokee 4xe va avea o autonomie pur electrică de aproximativ 50 km. Nu știu încă dacă în Europa va mai avea vreo motorizare diesel, dar cel puțin în Statele Unite, Grand Cherokee va fi oferit cu un motor V8 Hemi. Sincer eu aștept varianta de echipare Trailhawk, variantă pe care am condus-o la Timișoara pe generație precedentă. Este cea setată pentru offroad, care pe lângă dotările tehnice vine și cu un pachet vizual mai robust și mai atrăgător.

Încă nu se cunosc prețuri, ci doar s-a anunțat comercializarea spre sfârșitul anului. O să vedem dacă va ajunge și în România tot atunci. Sincer, la bordul unui Grand Cherokee chiar nu mai interesează cum e vremea afară, deoarece știu că poate arăta la fel de bine și în oraș, dar și acoperit de noroi. Poate nu mai e mult și devin din nou posesorul unui Jeep.