Prezentare: Hyundai Tucson

Segmentul crossover şi al SUV-urilor de oraş este mai disputat ca niciodată. Fiecare încearcă să ajungă la o felie din public, apelând la tot felul de metode cât mai ingenioase. Pentru cine îşi doreşte un automobil ceva mai înalt, eventual 4×4 şi ieftin, alegerea normală ar fi un Dacia Duster. Sincer, şi eu cred ca nu există alt SUV mai bun decât Duster pentru piaţa din România. Dar cea mai mare problemă a mea legată de Duster este felul cum arată. Pare mult prea învechit şi prea trist. Concurenţa, chiar dacă nu cea directă a ajuns la un nivel al design-ului atât de frumos, încât dacă ar fi cu câteva mii de euro mai ieftine, nu am mai vedea Duster-uri pe stradă. Un exemplu ar fi Nissan Qashqai, noua generaţie fiind absolut genial de frumoasă. Apoi un model foarte vândut în România este KIA Sportage, care la fel arată foarte bine. În perioada 2007-2008, încă dinainte să apară Duster, Hyundai vindea modelul Tucson într-un ritm record. Apoi a revizuit SUV-ul compact, făcându-l mai atrăgător şi schimbându-i numele în ix35. A fost o alegere inspirată, deoarece ix35 a ajuns să fie cel mai vândut Hyundai din Europa în 2014. Anul acesta, Hyundai mizează pe aceeaşi carte ca şi acum 6 ani, schimbând complet modelul ix35 şi revenind la numele de Tucson.

2016-Hyundai-Tucson-2

Noul Tucson se vrea un Santa Fe mai mic şi îi reuşeşte de minune. Design-ul inspirat de la fratele mai mare îi prieşte, îl face mai agresiv, dar şi mai impunător şi elegant, mai bărbătesc. Blocurile optice mari adoptă tehnologia LED, iar grila trapezoidală, deja distinctă pentru Hyundai este cromată. Aspectul lateral este armonios, cu linii plăcute şi fluide, cu linia geamurilor care urcă discret spre portbagaj. Pentru modelul de prezentare, Hyundai a ales un set de jante foarte frumoase de dimensiuni generoase, care îi oferă maşinii un aspect foarte dinamic. Desenul stopurilor este inspirat din cel al blocurilor faţă, dar sunt foarte bine integrate în design-ul general.

2016-Hyundai-Tucson-5

La interior, combinaţia de culori şi forme este foarte plăcută, design-ul consolei centrale este cât se poate de asiatic, dar gândit pentru Europa. Avem un ecran multimedia în partea superioară a consolei, pentru o vizibilitate sporită, ceea ce a însemnat că butoanele sistemului de climatizare nu mai sunt atât de jos, cât să distragă şoferul când le acţionează. În rest, celelalte elemente precum volanul, schimbătorul şi instrumentarul de bord sunt relativ simpliste şi nu atrag în niciun fel.

2016-Hyundai-Tucson-1

Hyundai a lucrat cel mai mult la partea tehnică şi tehnologică. Astfel, noul Tucson vine cu nişte dotări care până acum erau prezente doar pe clasele superioare. Sistem de frânare automată în caz de urgenţă, pilot automat care menţine banda de mers, dar şi senzor care te avertizează dacă vin maşini atunci când vrei să ieşi dintr-o parcare. Pe partea tehnică, noul Tucson se laudă cu două motorizări pe benzină şi trei diesel-uri. Acestea au puteri de la 115 pâna la 184 de cai putere. Motorizările mai puternice vor putea fi legate la o transmisie automată nouă, cu dublu ambreiaj.

2016-Hyundai-Tucson-3 2016-Hyundai-Tucson-4

Încă nu ştim detalii despre preţ, probabil principalul aspect al succesului Tucson în România, dar preconizez că în versiuni de echipare inferioare, acesta poate concura direct cu Dacia Duster. Noul Hyundai Tucson nu va fura mulţi clienţi de Duster, dar cu siguranţă va fi un bestseller. Totuşi cred că Dacia trebuie să facă ceva cu modelul Duster, pentru că prea pierde teren. Mă refer la design, dotări şi calitate. Dacă nu revizuieşte design-ul, mă tem că va avea, într-un fel, soarta Nokia, când concurenţa era atât de avansată, încât atunci când a vrut să facă o schimbare a fost prea târziu.