Prezentare: Ford Bronco
De când tânjeam după o mașină nouă cool. Noul Land Rover Defender este cool, dar parcă putea mai bine. Ford Mustang este cool, dar și acolo, lucrurile sunt mult prea ”moderne”. Atunci apare noul Ford Bronco. Un nume mai puțin cunoscut europenilor, dar foarte apreciat până acum 25 de ani în Statele Unite. Ford Bronco a avut 5 generații din 1965 până în 1996, când producția s-a oprit. Au fost 2 decenii de cereri și rugămiți ale fanilor, dar nu numai, ca Ford să revină cu o generație nouă. Între timp, Mercedes Benz a schimbat din temelii modelul G-Class, la fel s-a întâmplat și cu Land Rover Defender și chiar Jeep Wrangler. Ford știa că nu avea cum să greșească cu noul Bronco. Chiar din spusele oficialilor, au studiat inclusiv forumurile, ca să înțeleagă mai bine cerințele viitorilor clienți. Și nu au dezamăgit. După un sfert de secol, Bronco este mai fresh și mai cool ca niciodată.
Doar priviți-l și spuneți-mi că nu vrei să-l conduci, să-l ai. Este atât de cool. Designerii au nimerit perfect design-ul retro cu elementele de siguranță moderne. Știu cât de greu e să desenezi o mașină retro în 2020. Dar cumva americanii au reușit. Absolut toate elementele ce contează au fost păstrate. Blocurile optice rotunde, dar cu ilumiare LED, grila cu design clasic, în mai multe forme, bara frontală separată de caroserie. Apoi Aripile față cu extensii de protecție, plus roțile de offroad. Noul Bronco nu face niciun compromis și este superb.
De la prima vedere, principalul rival este fără îndoială Jeep Wrangler. Asta și de ce în imagini, Ford Bronco este prezentat fără portiere. În plus este disponibil atât în variantă cu 2 sau 4 portiere. În 2020, SUV-urile sau chiar offroaderele cu 2 uși sunt destul de rare, dar acesta este primul Bronco care poate avea 4 portiere. Vremurile s-au schimbat. Dar Bronco combină, aduce și reușește tot ceea ce îți lipsea la un Wrangler și chiar să devină nouă offroader preferat. Pe lângă design-ul superb, realizat impecabil de Ford, noul Bronco este și un recordman al cifrelor:
Cea mai mare gardă la sol, de 29.4 cm. Cele mai mari anvelope de teren la o mașină de serie: 35 de inch. Poate intra în vaduri de apă de până la 89.1 cm, iar prețul de pornire este de sub 30.000 de dolari. Citind fișa tehnică aceasta pare trasă la indigo după cea a unui Wrangler, dar îmbunătățită. Motorul de bază este un 2.3 Ecoboost cu 4 cilindri, care produce 270 de cai putere, exact cât Wrangler-ul de 2.0T, dar un cuplu ceva mai mare. Noul Bronco poate avea o transmisie automată cu 10 rapoarte sau una manuală de genul 6+1, adică mai există o treaptă întâi la mic, pentru pietre. Ford Bronco este construit pe platforma lui Ford Ranger, deci am putea să ne așteptăm la un viitor Bronco Raptor, care va fi incredibil.
Pre-production 2021 two-door Bronco Black Diamond series in Cyber Orange Metallic Tri-Coat with Sasquatch™ off-road package.
Aceasta este offroader-ul momentului. Mulți l-au așteptat, iar acesta nu a dezamăgit. Este exact cum te-ai aștepta de la o legendă pentru 2020. De la exterior, interior și dotări, nu ai ce să-i reproșezi noului Bronco. Totuși termin cu o veste mai proastă, noul Bronco nu o să fie comercializat în Europa, deci implicit nici în România.
Pre-production 2021 Bronco four-door Badlands series with available Sasquatch™ off-road package in Cactus Gray in Johnson Valley, California.
Pre-production 2021 two-door Bronco Black Diamond series in Cyber Orange Metallic Tri-Coat with available Sasquatch™ off-road package.