Prezentare: Dodge Challenger SRT Demon

2018-Dodge-Challenger-Demon-9 “Prin modelul Demon am vrut să creăm un tatuaj Dodge în subconştientul publicului, chiar depăşind aşteptările celor mai loiali clienţi ai noştri” Asta a spus Tim Kuniskis, CEO-ul Dodge. Toată lumea ştie devotamentul pe care îl au clienţii americani pentru anumite modele de maşini, nu degeaba pick-up-urile se vând atât de bine în Statele Unite. Sau de ce unii clienţi sunt fixaţi pe un anumit model, din tată-n fiu. Pentru cei mai loiali clienţi, nu prea contează ce se schimbă, ei vor acelaşi model, dar nou. Dodge, în schimb, a dus această loialitate la cote extreme. Dezvăluit de-alungul a 10 săptămâni, prin teasere scurte, Dodge Demon ni se prezintă astăzi în toată gloria.

2018-Dodge-Challenger-Demon-6 2018-Dodge-Challenger-Demon-8 2018-Dodge-Challenger-Demon-15 Pentru cei mai mulţi, inclusiv eu, cele 10 săptămâni de imagini spion şi informaţii scurte au trecut greu, la un moment dat, chiar au plictisit unii fani. Parcă maşina nu mai apărea odată. Dar prin toate acele teasere, Dodge a vrut să ne exemplifice complexitatea noului model. Baza maşinii este deja nebunul Challenger Hellcat de 707 cai putere, aşa că mulţi s-au aşteptat să fie doar un Hellcat cu ceva mai mulţi cai. Oooo, ce ne-am înşelat. Ceea ce vedeţi în aceste imagini este cea mai rapidă maşină de producţie din lume şi cea mai rapidă maşină de serie pe o distanţă de 402 metri. Pentru toţi ce care l-am aşteptat, acesta este Dodge Challenger SRT Demon:

2018-Dodge-Challenger-Demon-23 V8 de 6.2 litri, cu supercharger de 2.7 litri, presiune crescută de la 11.6 la 14.5 psi, pentru a produce un total de 840 cai putere şi peste 1000 Nm cuplu maxim. Puterea maximă de 840 cai putere este obţinută prin combustibil de competiţie, cu cifră octanică de peste 100, dar şi prin pornirea maşinii cu o cheie specială de culoare roşie. Cu cheia normală, Dodge Demon are doar 500 de cai putere, iar cu combustibil normal, puterea este de “doar” 808 cai putere. Dar americanii au creat un adevărat monstru de drag racing, legal pentru stradă. Atunci când toate opţiunile sunt bifate, SRT Demon accelerează până la 60 de mile pe oră sau 97 km/h în doar 2.3 secunde, devenind cea mai rapidă maşină din lume în acest interval, depăşind chiar şi valorile, încă neoficiale, ale noului Bugatti Chiron. Fiind dezvoltată special pentru pista dreaptă de 402 m, Demon foloseşte anvelope special concepute de către Nitto, ce măsoară 315/40 pe 18 inch, ce oferă aderenţă de patru ori mai mare decât unele standard, fiind totuşi legale pentru drumuri publice. Cu o cutie automată cu 8 rapoarte, mult îmbunătăţită şi întărită, Demon livrează o acceleraţie de 1.8G la plecarea de pe loc, cea mai mare dintre toate maşinile de producţie, iar sfertul de milă este realizat în 9.65 secunde, sub pragul psihologic de 10 secunde. Încă un record absolut pentru acest monstru. Pe lângă aceste performanţe incredibile pentru o maşină legală pe drumurile publice, Demon este atât de violent la start, încât îşi ridică roţile faţă, asemeni celebrelor maşini de drag racing. De fapt, SRT Demon este atât de rapid, încât nu ar putea participa oficial la curse NHRA, deoarece nu este echipat cu cuşcă de protecţie.

2018-Dodge-Challenger-Demon-26 2018-Dodge-Challenger-Demon-31 Ceea ce a realizat Dodge cu această maşină este ceva remarcabil. Nu au construit doar un Hellcat mai puternic, ci au construit cea mai rapidă maşină din lume, chiar dacă au apelat la soluţii la limita legalităţii. Pentru cei mai loiali fani, aceste lucruri contează. În kit-ul unui Demon intră roţi faţă subţiri, cric şi pistol pneumatic, pentru momentele când vrei să exploatezi la maxim maşina pe pista de drag. Pentru acei fani loiali, cei care nu se sfiesc să îşi murdărească mâinile a creat Dodge această maşină. Vor exista doar 3000 de modele Demon pentru fanii din Statele Unite şi alte 300 pentru Canada.

2018-Dodge-Challenger-Demon-123 2018-Dodge-Challenger-Demon-124 Ca să înţelegeţi nebunia Dodge cu acest model, vă mai spun că Demon vine echipat doar cu scaunul şoferului. Păi ce? într-o maşină de drag au loc şi alţi pasageri? Totuşi, pentru suma simbolică de 1 dolar, Dodge montează la loc scaunul pasagerului şi bancheta spate. Demon este mai uşor cu aproximativ 100 de kg faţă de un Hellcat, turaţia motorului a crescut de la 6200 la 6500 rotaţii pe minut, iar sistemul TransBrake ţine motorul în zona de turaţie optimă fără să ai piciorul pe frână, pentru ca plecările de pe loc să fie şi mai brutale.

2018-Dodge-Challenger-Demon-65 2018-Dodge-Challenger-Demon-66 Cu toate că au fost 10 săptămâni în care am aflat informaţii, încă nu am terminat să scriu tot ce este capabil noul Dodge Demon. Au adus o maşină de drag racing şi au făcut-o la limita legalităţii pentru a putea fi condusă şi pe drumuri publice. Astfel de nebunii nu se mai fac în lumea auto. Toţi încearcă să fie cât mai legali, cât mai siguri, cât mai plictisitori. Chiar dacă pe un circuit cu viraje, Demon nu va prinde podiumul, atunci când îi araţi un semafor, ştii că orice ai lângă tine, va rămâne în urma ta.

2018-Dodge-Challenger-Demon-130 2018-Dodge-Challenger-Demon-141 2018-Dodge-Challenger-Demon-142

Time slip of 2018 Dodge Challenger SRT Demon drag strip run.

Time slip of 2018 Dodge Challenger SRT Demon drag strip run.

2018-Dodge-Challenger-Demon-81 2018-Dodge-Challenger-Demon-55 2018-Dodge-Challenger-Demon-50 2018-Dodge-Challenger-Demon-70 2018-Dodge-Challenger-Demon-47 2018-Dodge-Challenger-Demon-46 2018-Dodge-Challenger-Demon-42 2018-Dodge-Challenger-Demon-41 2018-Dodge-Challenger-Demon-40 2018-Dodge-Challenger-Demon-34 2018-Dodge-Challenger-Demon-18 2018-Dodge-Challenger-Demon-17 2018-Dodge-Challenger-Demon-13 2018-Dodge-Challenger-Demon-4 2018-Dodge-Challenger-Demon-3 2018-Dodge-Challenger-Demon-2 2018-Dodge-Challenger-Demon-127 2018-Dodge-Challenger-Demon-129