Prezentare: Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro, eternul rival al Ford-ului Mustang vine cu o nouă generaţie. Lupta începută tocmai în 1967 continuă şi astăzi cu a şasea generaţie a muscle car-ului GM.

569706l

Camaro a fost construit timp de 5 generaţii din 1967 până în 2002. O pauză de 7 ani a însemnat întoarcerea numelui Camaro în filmul Transformers. Atunci am văzut interpretarea modernă a primei generaţii, care era foarte musculoasă, cu multe elemente care aminteau de formele de la început, iar cei mai mulţi au sărit să numească noua generaţie Camaro drept cel mai frumos muscle car actual. Nici nu-mi vine să cred că deja au trecut 6 ani de la acel moment, timp în care Camaro a suferit un facelift, iar acum vine cu o generaţie complet nouă. Această a şasea interpretare a celebrului nume este construit pe platforma Cadillac-ului ATS, despre care se spune că este un concurent serios pentru BMW Seria 3, pe când vechea generaţie venea pe o platformă gândită mai mult pentru sedan-uri medii şi mari. Putem spune că acum Camaro este cu adevărat un coupe sportiv, nu doar un monstru în linie dreaptă. Această nouă platformă este cu 90 de kg mai uşoară, datorită construcţiei din aluminiu şi foloseşte suspensie de tip MacPherson pe puntea faţă, iar puntea spate foloseşte braţe independente. Rigiditatea este îmbunătăţită cu 28%. Pentru un plus de performanţă şi stabilitate, noul Camaro va putea fi comandat cu suspensia Magnetic Ride Control, tehnologie ce a debutat prima dată pe modelul mult mai bine cotat, Corvette.

192031l 207441l 828807l

Pentru automobilele americane, design-ul exterior este cartea de vizită. Este trade mark-ul. Trebuie să arată spectaculos. Iar această nouă generaţie bifează cu succes acest aspect. Chiar dacă pentru cei mai mulţi pare doar o evoluţie a generaţiei precedente, fiecare element al caroseriei este schimbat. Avem acum un profil mult mai zvelt, întreaga caroserie este mai compactă, fiind cu aproximativ 5 cm mai scurtă şi cu 3 cm mai îngustă. Blocurile optice folosesc tehnologia LED având o bandă de lumini pentru iluminare de zi, capota este foarte agresiv sculptată, foarte musculos, iar prizele de aer şi grila sunt de dimensiuni generoase, folosind o plasă de tip fagure. Privit din spate, asemănările cu vechea generaţie continuă, stopurile fiind în continuare pe orizontală, doar bara posterioară este mai proeminentă. Putem remarca cele 4 ieşiri ale evacuării şi difuzorul de aer incorporat. Chiar dacă acum Camaro este mai suplu şi mai zvelt, mă bucur că au păstrat linia “umerilor” de deasupra roţilor spate şi linia geamurilor. Este semnul distnctiv al modelului Camaro.

404291l 904747l

Schimbările noii generaţii se văd cel mai bine la interior. Oricum automobilele americane nu pun mare preţ pe design interior şi pe calitate, dar pentru această generaţie se vede o muncă mai mare depusă de designerii şi inginerii GM. Planşa de bord este masivă şi incorporează display-ului sistemului de navigaţie, totuşi poziţionarea gurilor de ventilaţie în partea inferioară este ciudată. Instrumentarul de bord este mare şi lizibil, iar volanul este cât se poate de american. De fapt fiecare buton este supradimensionat, în stilul tipic american. Pentru prima dată, Chevrolet Camaro vine cu frână de mână hidraulică acţionată de la buton, deci pasionaţii de drift-uri cu frâna de mână trebuie să se descurce din pedale. Este bine totuşi că avem în continuare opţiunea unei cutii de viteză manuale. Dar şi mai interesante sunt motorizările la care este legată acestă cutie.

642291l 587611l

Cât de ciudat sună un Chevrolet Camaro, un muscle car cu motor de 2 litri benzină. Este un propulsor nou pentru GM, dispune de patru cilindri cu tehnologie turbo şi dezvoltă 275 de cai putere. Chevrolet susţine că noul Camaro cu acest motor va atinge primii 100 de km/h în 6 secunde, totul la un consum de 9.5 litri/100 km. Pare foarte interesant, dar totuşi, 2 litri? Serios? Pe un Camaro? Pentru mine şi restul care gândesc la fel, mai găsim în oferă un motor V6 de 3.6 litri care produce 335 de cai putere. Eh, hai că sună mai bine. Şi în final avem varianta Camaro SS cu al său V8 de 6.2 litri şi o putere considerabilă de 455 cai putere şi 617 Nm. Având în vedere puterea şi dimensiunile, Camaro SS ar putea fi un concurent pentru coupe-urile de performanţă din Europa precum BMW M4 sau noul Mercedes Benz C63 AMG.

615234l 683830l 957700l

Există ceva ce atrage la modelele americane. Poate design-ul, poate sunetul, poate faptul că nu vedem foarte multe pe străzile din Europa, ceea ce le face foarte exotice. Cu această nouă generaţie, Camaro vrea să fie un concurent serios pentru toate coupe-urile europene, dar mai ales să fure din nou coroana de cel mai tare muscle car, de la Ford Mustang.

920344l