Prezentare: BMW Vision Neue Klasse X
De obicei când mă puneam să scriu despre concepte BMW din ultima perioadă, mă luau puțin transpirațiile și încercam pe cât posibil să nu îmi dau frâu liber emoțiilor pe care le aveam când vedeam pentru prima dată imaginile oficiale. Nu am fost de acord cu multe concepte care au devenit sau nu, modele de serie, iar când am primit informațiile despre BMW Vision Neue Klasse X, am fost la fel de sceptic. Se pare că toate că reacțiile și cerințele fanilor au fost ascutate (cât de cât), iar acum chiar avem un concept atrăgător. Fie el și pentru un SUV.
Ceea ce vedeți în aceste imagini, prefigurează noua linie de design dntr-o nouă gamă de modele, iar acesta ar avea la bază viitoarea generație BMW iX3. Anul trecut am văzut conceptul Neue Klasse pe baza unui sedan și mi se pare interesant că designerii revin la idei din anii 60-70, inclusiv la denumiri. Dacă acum jumătate de secol, prin Neue Klasse, bavarezii s-au reinventat complet, să sperăm că în secolul 21, Neue Klasse să fie de bun augur.
Mă bucur că s-a renunțat la ideea unei grile de mari dimensiuni, dar a fost păstrată linia verticală, care pe un SUV parcă funcționează mai bine decât pe un sedan. În cazul conceptului Neue Klasse X, forma generală pare relativ clasică, pătrățoasă, doar partea frontală fiind din viitor. Blocurile optice sunt înguste, integrate în design-ul caroseriei, iar semnătura luminoasă este agresivă cu cele patru linii LED. Îmi place foarte cum și cum este desenată partea inferioară a bării frontale. O priză de aer de mari dimensiuni și pe laterale elemente regăsite pe noile BMW X5 sau X3 facelift. Dacă stau bine să privesc, nu prea arată a model electric, atunci când îl privești din față.
Da, trebuie amintit că BMW Neue Klasse X este un SUV electric. Deocamdată nu avem informații tehnice, doar că autonomia va fi de peste 600 km, iar datorită arhitecturii noi de 800v, încărcarea cu 300 km de autonomie se realizează în doar 10 minute. Revenind la design, nici din lateral nu prea poți spune că este un model electric. De fapt, dacă mâine ar intra în showroom-uri, ai spune că este noul X3 sau X5. Din profil Neue Klasse X îmbină atât elemente de la SUV-urile BMW X, dar și alte linii retro, robuste, chiar de offroader, aș putea spune.
Pentru că designerii au desenat aripile mult mai bombate, iar portierele au niște muchii în partea inferioară, acest concept are mult mai multă personalitate decât un BMW iX, unde profilul este foarte neted. Linia geamurilor este tipică pentru un BMW, chiar avem și Hoffmeister Kink, un elemente care începea să dispară de pe ultimele modele, iar jantele, par mult mai bine proporționate cu restul caroseriei, un lucru greu de realizat pe ultimele modele bavareze.
Chiar și privit de la posterior, Neue Klasse X arată gata de producție. De fapt, oficialii BMW au spus că deja de anul viitor, acest concept intră în producție, în fabrica din Debrecen. Blocurile optice spate sunt relativ drepte, dar nu la fel de înguste ca pe un iX, nici la fel de terne ca pe un X5, așa că design-ul este mult mai plăcut. Cu siguranță, atunci când va apărea pe străzi, Neue Klasse X va avea un succes mult mai mare decât BMW iX.
Interiorul este în schimb, mult mai futurist. Nu știu câte dintre elementele de design vor fi păstrate și pe versiunea de serie, deoarece instrumentarul de bord este de fapt un ecran imens, rotunjit, la baza parbrizului, iar pe ecranul central sunt afișate informațiile sistemului de infotainment. E interesant că nu s-a mers în continuare pe soluția unui singur display mare, cum regăsim pe noul i7, de exemplu. Totuși, Neue Klasse X va fi un SUV luxos. Dacă se va păstra acest interior, cu aceste scaune în față și mai ales în spate, atunci Neue Klasse X va putea concura chiar și cu modele sedan de lux.