Prezentare: BMW Seria 7

O aşteptare destul de lungă. O dată a lansării deja ştiută. Cel mai important, cel mai mare, cel mai luxos model BMW. După o mulţime de imagini spion, detalii şi randări avem în sfârşit în faţa ecranelor noul BMW Seria 7. S-au scris multe cuvinte despre acest model, despre care se aştepta să fie o revoluţie, un etalon al spotivităţii luxului, dar şi un rival de temut pentru cel mai nou Mercedes Benz S-Class sau Audi A8.

2016-BMW-7-Series-New1Carscoops

BMW Seria 7 este pe piaţa automobilelor de lux de peste 4 decenii, fiind automobilul preferat atât de directorii marilor companii, de mafioţi sau de politicieni. Nu ştiu de ce am scris “mafioţi sau politicieni”. În fine, nu dezbatem aceste aspecte pe blog. Cel mai lung şi cel mai mare sedan BMW a fost tot timpul automobilul ţintă, cel de statut social, un “şeptar” reprezentând supremul companiei bavareze. Primele modele Seria 7 au fost extrem de apreciate, iar a treia generaţie, având cod intern e38, fiind considerată una dintre cele mai frumoase. Apoi a venit era Chris Bangle, care ne-a desenat un Seria 7 gras, masiv, cu un portbagaj imens şi blocuri optice “cât China”, dar care, ciudat, a fost cel mai bine vândut. În 2009, Şeptarul a evoluat frumos, într-un automobil impunător, exact cum ar trebui să fie o limuzină din această clasă, iar facelift-ul acelei generaţii a adăugat dramatismul necesar continuităţii. După 6 ani, actuala generaţie, botezată intern G11 pentru varianta cu ampatament scurt şi G12 pentru cea cu ampatament lung, este o evoluţie doar la nivel estetic, în rest totul este nou şi inovator. Cât de nou? Ei bine…

2016-BMW-7-Series-New3Carscoops

Şasiul noului BMW Seria 7 G11/G12 este construit din aluminiu, iar multe elemente cheie ale acestuia sunt realizate din fibră de carbon ranforsată cu plastic, rezultând un “schelet” denumit “BMW Carbon Core”. În funcţie de motorizare şi versiune, noul Seria 7 este cu 130 de kg mai uşor decât generaţia pe care o înlocuieşte. Această scădere în greutate rezultă într-un comportament dinamic exemplar, cu toate că toată lumea ştie că BMW-urile sunt cele mai sportive din segmentele lor. Pentru prima dată în istoria BMW, Seria 7 este oferit cu o suspensie pneumatică autonivelantă pe ambele punți, iar amortizoarerele adaptive sunt standard. BMW Seria 7 duce mai departe tehnologia automobilului autonom, printr-un sistem care pilotează maşina complet singură până la viteze de 210 km/h, printr-un senzor radar montat în parbriz care poate frâna, accelera, poate să păstreze banda de rulare şi nu realizează manevre de depăşire dacă în unghiul mort se află alt automobil. Acest sistem funcţionează deocamdată doar pe autostradă şi doar dacă mâinile şoferului ating volanul. Sunt convins că Seria 7 s-ar putea conduce complet neasistat, doar că un astfel de sistem nu este încă reglementat de toate statele lumii. Poate că la prima vedere a exteriorului nu bănuim efectiv cât de avansat tehnologic este noul Seria 7, dar o privire a cheii de “contact?” ne arată cu ce avem de a face. Acesta renunţă complet la tot ceea ce ştiam despre chei de maşină şi pare mai mult un gadget, un smartphone, cu un ecran de 2 inch de pe care putem parca automobilul, fără a fi nevoie ca şoferul să se afle în maşină. În cotieră găsim un spaţiu de încărcare prin wireless al acestei chei. Da, am ajuns în acest punct al existenţei. Să ne încărcăm cheia de maşină. Mi se pare extrem de interesant, în acelaşi timp, foarte în stilul James Bond, dar sunt convins că nu vor fi atât de dese momentele când trebuie să ne parcăm Seria 7 într-un spaţiu atât de strâns încât să trebuiască să fim în afara maşinii. Oricum este o dotare cu care vei face furori oricui îi prezinţi maşina. Am ales să prezint prima dată dedesubtul noului Seria 7 şi să las design-ul mai pe urmă. Dar cât de mult contează design-ul la un automobil de peste 100.000 despre care ştii că oricum e perfect? Este un Seria 7, iar oamenii îl vor aprecia, indiferent. Totuşi…

2016-BMW-7-Series-New6Carscoops 2016-BMW-7-Series-New4Carscoops 2016-BMW-7-Series-New10Carscoops 2016-BMW-7-Series-New19Carscoops

Noul BMW Seria 7 reprezintă o evoluţie în materie de design exterior, pentru că actuala generaţie s-a vândut în aproape 400.000 de unităţi, iar clienţii sunt obişnuiţi cu design-ul. Tocmai din acest motiv, noul G11 nu este atât de revoluţionar. Citisem pe un forum că design-ul acestei noi generaţii a fost finalizat undeva prin anul 2012. Dacă ar fi să descriu toată maşina într-un cuvânt, acesta ar fi: detaliu. Pentru că orice panou, orice linie este gândită la nivel de detaliu. Nu vine cu un element mare care să-ţi sară în ochi, trebuie să le descoperi pe măsură ce priveşti tot mai mult maşina. Şi credeţi-mă, de 24 de ore, o privesc încontinuu şi încă nu am descoperit toate detaliile. Cel mai discutat aspect rămâne design-ul blocurilor optice faţă. Aceştia sunt “ochii” unui automobil, este prima trăsătură pe care o vezi la un model nou. Pentru noul Seria 7 acestea sunt mari, poate un pic prea mari, alungite spre aripi şi spre capotă, unii comparându-le cu cele de pe Skoda Octavia generaţia precedentă. Prostii. Sunt elegante şi îi oferă maşinii o prezenţă importantă. De o eleganţă impunătoare. Sunt dotate cu iluminare Laser, iar celebrele cerculeţe sunt regândite şi redesenate, pentru a induce o senzaţie de lăţime, chiar dacă noua generaţie are aceleaşi dimensiuni cu vechiul model. Urmând aceeaşi linie precum ultimele modele BMW, blocurile optice sunt unite cu celebra grilă BMW, care acum are dimensiuni gigantice.Totuşi, pentru mine, pare foarte bine proporţionată în design-ul frontal. Bara faţă vine cu lamele cromate şi LED-uri de o parte şi de alta. Profilul este în continuare elegant, se poate observa chiar şi din fotografii cât este de lung, lucru accentuat de banda cromată care porneşte de la aripa faţă pe sub portiere. Tot din profil observăm mânerul care ţine oglinzile retrovizoare, acesta în sine este comparabil cu o sculptură. Posteriorul este dominat de stopurile care amintesc atât de noul X6 cât şi de Seria 6. Prin alungirea şi îngustarea acestora, spatele noului Seria 7 este foarte dinamic şi mai sportiv, fără să renunţe la eleganţă. Capacul portbagajului este relativ simplu, iar din bara spate ies gurile sistemului de evacuare. Nu ştiu cât de mult vă deranjează, mai ales la un automobil care se vrea elegant, dar mi se pare că acele ieşiri sunt o idee prea mari. Până la urmă e o chestiune de gusturi. Cum spuneam, design-ul trebuie studiat, nu luat în mare. Toate elementele cromate ale exteriorului sunt acolo pentru un motiv, jantele de asemenea contribuie mult la imaginea generală a noului Seria 7. Prin multitudinea de configurări, BMW se laudă că nu vor fi două Seria 7 identice.

2016-BMW-7-Series-New54Carscoops 2016-BMW-7-Series-New55Carscoops 2016-BMW-7-Series-New56Carscoops 2016-BMW-7-Series-New61Carscoops 2016-BMW-7-Series-New62Carscoops 2016-BMW-7-Series-New66Carscoops

BMW Seria 7 face parte din segmentul superior. Fie că vorbim de sportivitate, exclusivism sau lux. Este automobilul executiv, iar mulţi clienţi vor fi atraşi de interioarele acestor automobile. Pentru că Mercedes Benz S-Class a ridicat mult ştacheta interioarelor spectaculoase, BMW a trebuit să lucreze mult să atragă fanii şi clienţii. Din nou vorbesc despre detalii. Da, în mare, interiorul noului Seria 7 arată precum celelalte modele, mai ales bordul, dar trebuie privit dincolo de asta. Fiecare buton, fiecare panou şi element a interiorului dă dovată de atenţia la detalii, de rafinament nemaiîntâlnit în gama BMW. Dacă vreţi, este în acelaşi stil cu Audi A8, care mi se pare cel mai special interior de Audi, cu toate că design-ul nu este foarte diferit faţă de alte modele. La fel şi la noul Seria 7. Arată în mare ca la un Seria 3, dar priviţi volanul, priviţi schimbătorul, priviţi sistemul de climatizare. Şi încă nu am ajuns pe locurile din spate, unde niciun alt BMW nu se poate compara. Bordul noului Seria 7 este de o calitate şi un rafinament excepţional, design-ul schimbătorului de viteze mi se pare genial, apoi detaliile de lângă acesta, de unde controlăm funcţiile maşinii. Multe elemente sunt controlate prin touch screen, chiar dacă sunt integrate să arate convenţional. Apropo de acest aspect, noul Seria 7 dispune de un sistem prin care şoferul şi pasagerul pot acţiona ecranul media prin gesturi ale mâinii. Un senzor 3D recunoaşte când îţi indrepţi degetul spre o anumită funcţie sau atunci când vrei să creşti volumul, roteşi mâna în aer spre direcţia dorită. Totodată, acel ecran al navigaţiei este oferit cu touch screen. Multitudinea de inovaţii tehnologie de care este capabil noul Seria 7 nu cred că încape într-un articol de prezentare, mai ales când încă nu am vorbit despre motorizări sau locurile din spate. Vom vorbi despre dotări într-un test complet, probabil pe sfârşitul anului. Până atunci să trecem pe locul care ne interesează cu adevărat. În dreapta-spate.

2016-BMW-7-Series-New67Carscoops 2016-BMW-7-Series-New68Carscoops 2016-BMW-7-Series-New69Carscoops 2016-BMW-7-Series-New76Carscoops

Din câte ştiu, BMW Seria 7 nu oferea opţiunea de a muta scaunul dreapta-faţă sau suport pentru picioare pentru ocupantul din spate. Acum in varianta cu ampatament mărit, G12, fotoliile spate se înclină cu 42.5 grade, devenind scaunele cu cea mai puternică înclinare din clasă. Suportul pentru picioare se lasă din spătarul scaunului faţă pentru o experienţă foarte confortabilă. Având o lungime de peste 5.2 metri şi un ampatament de 3.2 m, habitaclul noului Seria 7 este extrem de spaţios, comparabil cu rivalii. În versiunea cu ampatament lung, se oferă doar două fotolii, iar între acestea găsim o imensă consolă care adăposteşte un frigider, comenzile pentru climatizare, dar şi o tabletă, care poate fi scoasă, iar de pe aceasta se poate controla temperatura, perdeluţele sau trapa. Trapa este oferită cu un sistem de iluminare ce dispune de 15.000 de LED-uri, pentru o ambianţă perfectă. Aceasta se numeşte Sky Lounge Panorama şi poate imita cerul înstelat. Materialele folosite sunt de cea mai înaltă calitate, de la piele Alcantara la Nappa, fără să mai precizăm programul BMW Individual, unde posibilităţile de configurare sunt infinite.

2016-BMW-7-Series-New23Carscoops 2016-BMW-7-Series-New36Carscoops 2016-BMW-7-Series-New37Carscoops

Pentru început, noul Seria 7 vine propulsat de un motor pe motorină, probabil cel mai bine vândut, şi două pe benzină, urmând ca pe sfârşitul anului să avem şi o versiune de tip plug-in hybrid. Varianta pe motorină 730d are o cilindree de 3 litri şi dezvoltă 265 de cai putere, iar sprintul până la 100 de km/h se realizează în 5.8 secunde. Motorizare de top, 750Li produce 450 de cai putere dintr-un V8 de 4,4 litri, având o viteză maximă limitată la 250 km/h şi o acceleraţie pâna la 100 de km/h în doar 4,4 secunde. Performanţe de M3 pe un “şeptar”.

2016-BMW-7-Series-New45Carscoops 2016-BMW-7-Series-New41Carscoops 2016-BMW-7-Series-New43Carscoops 2016-BMW-7-Series-New40Carscoops 2016-BMW-7-Series-New39Carscoops

Mă opresc aici cu prezentarea noului Seria 7. Sunt o mulţime de lucruri pe care încă nu am reuşit să le spun, sunt convins că le găsiţi dacă intraţi pe site-ul dedicat Seriei 7. De două zile numai asta am văzut. A trebuit să-mi dau şi eu cu părerea despre nava-amiral a bavarezilor. Să concluzionez. Noul Seria 7 nu este o revoluţie de design, este un automobil realizat având în minte atenţia la detalii, este desenat acum mai bine de 3 ani, ceea ce mă face să cred că este foarte spectaculos, mai ales apărut acum. Un Seria 7 va rămâne un Seria 7 indiferent cum va arăta. Cel mai bun exemplu este modelul desenat de Bangle. Din moment ce apare cifra “7” pe portbagaj ai de a face cu tot ce poate BMW mai bun la ora actuală. Este o vitrină tehnologică, un etalon al sportivităţii limuzinelor, care vine cu tehnologii şi inovaţie de ultimă oră. Lumea poate să zică ce vrea, că Mercedes Benz S-Class râde acum, dar credeţi-mă, acest Seria 7 îi va face zile fripte. Mai ales când o să vedem un Seria 7 pe stradă.

2016-BMW-7-Series-New21Carscoops 2016-BMW-7-Series-New14Carscoops 2016-BMW-7-Series-New12Carscoops 2016-BMW-7-Series-New13Carscoops 2016-BMW-7-Series-New2Carscoops 2016-BMW-7-Series-New77Carscoops