Prezentare: BMW M5 LCI
Această generație BMW M5 va avea tot timpul un loc special în sufletul meu, fiind primul ”super-sedan” pe care l-am condus. Exact acum 2 ani eram la volanul unui exemplar cu numai cateva sute de kilometri la bord, traversând munți pe viraje strânse și pe linii drepte. La vremea respectivă scriam și la revista Altfel din Timișoara, așa că BMW M5 a primit două articole. Un an mai târziu, tot prin acestă perioadă eram în Satu Mare să conduc exact aceeași mașină, dar cu 25 de cai în plus. Bineînțeles, și sufixul Competition în coada numelui. Nu știu cum îmi rezervă viitorul pentru noul BMW M5 facelift, dar eu îl primesc cu brațele deschise.
În primul rând, îmi place enorm cum arată. Noile blocuri optice prezentate pe Seria 5 LCI sunt mai înguste, mai agresive, mai futuriste, iar semnătura luminoasă este în L. În plus, grila este mai mare, dar foarte bine proporționată, spre deosebire de alte modele bavareze prezentate în ultima vreme. Noile faruri au acum iluminare Dynamic Laser Matrix și sunt unite cu grila, care are lamele duble, la fel ca orice alt produs M, dar acestea sunt curbate în partea de sus. Bara frontală nu pare că este mult schimbată, dar prizele de aer de pe laterale au o formă nouă, ce amintește mai mult de cea a unui M8. Profilul este aproape identic, iar la posterior avem aceleași blocuri optice cu efect 3D prezentate pe facelift. Faptul că noul M5 Competition are accentele vopsite în negru lucios, atât la nivelul oglinzilor, ramei geamurilor, dar si stopurile cu contur negru, îi oferă mașinii un aspect și mai dinamic.
Principala schimbare la interior este și foarte vizibilă. Ecranul sistemului de infotainment are o diagonală de 12.3 inch și chiar dacă am văzut ecrane mai mari, pe design-ul acesta arata imens. Lânga levierul schimbătorului de viteze a apărut o nouă modalitate de selectare a modului de condus. Avem acum Setup și M Mode. De aici poți selecta duritatea șasiului, răspunsul motorului, dar și să optezi pentru tracțiunea integrală sau doar cea spate. Aceasta este ”party-piece-ul” noii generații BMW M5, pentru că, indiferent că vorbim de un sedan de 2 tone, tot trebuie să te distrezi, mai ales când ai 625 cai putere sub capotă.
Ca să accelerezi cu o mașină mai puternic decât într-un M5, ar trebui să fii în ceva supercar, hypercar, de sute de mii de euro. Tocmai din acest motiv, motorul a rămas la fel, același V8 de 4.4 litri, care produce 600 cai putere ”în standard” și 625 cai putere pe M5 Competition. Accelerația până la 100 km/h e de 3.3 secunde. Dar îți rupe gâtul când stai în scaunele confortabile și mari ale unei limuzine. Abia aștept să fac cunoștință cu facelift-ul Seriei 5 și de ce nu poate și un M5 în noua culoare Motegi Red Metallic.
Articolul cu BMW M5 de la Grup West Premium îl găsiți aici
Articolul cu BMW M5 Competition de la Grup West Motors îl găsiți aici.