Prezentare: BMW M2

2017-BMW-M2-Coupe-36

Aşa sentiment mişto e atunci când redactez titlul unui nou articol, mai ales atunci când după producătorul din Munchen pun litera M! Iar, pentru mine, acest nou M este cel mai special dintre toate. Chiar săptămâna trecută am mai scris despre cel mai rapid BMW M de până acum, dar acesta despre care vorbim astăzi mi-a intrat la inimă. Are ceva. Sunt puţine acele maşini care mă fac să tresar. A fost una mai demult, Cayman GT4, care, fără absolut nicio legătură, face parte din aceeaşi categorie. Maşini coupe mici, cu putere mare şi cutie manuală.

2017-BMW-M2-Coupe-39 2017-BMW-M2-Coupe-38

Am aşteptat poate prea mult lansarea noului BMW M2. A fost anunţat de acum foarte mult timp, dar se pare că până nu a venit Sf. Paraschiva peste noi, nu l-am putut vedea în imagini oficiale. Azi noapte, după ora 1 şi până în acest moment feed-ul meu a fost bombardat cu imagini a noului M2. Nu mă deranjează câtuşi de puţin. Pe toate link-urile am intrat. Voiam să-mi iau doza de un Seria 2 preparat de specialiştii diviziei Motorsport. BMW M2 este mai special pentru mine şi pentru că ador modelul pe care îl înlocuieşte, superbul Seria 1M, dar şi pentru că bavarezii spun că acest nou M2 este oarecum succesorul spiritual a “ursuleţului” M3 şi chiar a celebrului 2002 turbo.

2017-BMW-M2-Coupe-30 2017-BMW-M2-Coupe-34

BMW M2 a avut o bază de plecare foarte bună. Seria 2 Coupe este un automobil foarte frumos, bine proporţionat, iar un coupe mic BMW este întotdeauna o plăcere. Ne aşteptam cu toţii ca noul M2 să fie radical schimbat din punctul de vedere al design-ului. Acesta nu a dezamăgit. Ador faptul că este mai lat, mai umflat decât un M235i. Într-un fel, face trimitere către primul M3 cu ale sale aripi bombate. M2 are pasajele roţilor mai mari şi mai bombate, şi arată parcă ieşit din lumea tuning-ului. Bara frontală specifică modelelor actuale M, este o idee prea încărcată, pentru gustul meu, dar sincer, nici nu voiam să fie altcumva. Fiecare priză de aer, fiecare tăietură este gândită pentru aerodinamică superioară, iar design-ul prizelor de aer, cu linii oblice îl fac să pară foarte agresiv. Spatele maşinii este mult mai “cuminte”, dar în niciun caz nu putem spune că este anost. Din spate putem vedea aripile lăţite, iar difuzorul de aer incorporează cele patru ieşiri ale sistemului de evacuare. Acesta este amplasat mai central, amintind de fratele mai mare M4. Pentru că noul M2 este “umflat” a fost posibilă montarea unor jante cu diametru de 19 inch, cu 5 spiţe duble, care accentuează senzaţia de sportivitate.

2017-BMW-M2-Coupe-11 2017-BMW-M2-Coupe-17 2017-BMW-M2-Coupe-9

Interiorul noului M2 nu este la fel de radical precum exteriorul, doar un ochi avizat va putea face diferenţa între acesta şi cel a unui M235i. Celebrul volan M cu 3 spiţe şi “bila” centrală este prezent, scaunele cu susţinere laterală şi o mulţime de elemente din fibră de carbon şi-au făcut apariţia în interiorul noului M2. În imaginile de prezentare vedem doar versiunea cu transmisie automată, cu levierul rotund. Ştiu că cel mai mult timp îl petreci în interiorul maşinii, iar acesta ar trebui să te atragă, iar M2 are un interior frumos, dar lipsit de factorul “spectacol”. Totuşi, nu cred că vei putea să stai să te uiţi la materiale sau cusături, când noul M2 vine cu un motor cu 6 cilindri în linie care dezvoltă 370 de cai putere.

2017-BMW-M2-Coupe-7 2017-BMW-M2-Coupe-6

Acest motor face parte din noua generaţie de motoare ultra performante dezvoltate de divizia M şi foloseşte tehnologia Twin Power Turbo. Cu o cilindree de 3 litri, puterea dezvoltată este apropiată de cea a unui Porsche Cayman GT4. Iar acolo vorbim de un motor de 3.8 litri. Amandouă sunt coupe-uri mici, în variante extreme, cu transmisii manuale şi cu acceleraţie până la 100 de km/h în jur de 4.5 secunde. Noul M2 vine în standard cu toate cele trei pedale, iar atunci acceleraţia este de exact 4.5 secunde, existând posibilitatea unei transmisii M DCT cu şapte rapoarte, iar timpul până la 100 de km/h scade la 4.3 secunde. Indiferent de transmisie, viteza maximă este limitată la 250 km/h. Noul M2 poate fi echipat cu o funcţie ce măreşte cuplul motor de la 465 la 500 Nm.

2017-BMW-M2-Coupe-43 2017-BMW-M2-Coupe-37

Acestea sunt doar cifre. Cifre importante, dar nu pentru acestea a fost făcut un M2. Ci pentru distracţie. Pentru drift. Pentru momentele când vrei să fii doar tu cu maşina. Momentele în care vrei să conduci. Sunt curios câte exemplare M2 vor fi comandate cu manuală şi câte cu automată? Acest coupe jucăuş vine cu punţile faţă şi spate preluate de la fraţii M3/M4, direcţia electronică a fost configurată de specialiştii diviziei M, la fel ca şi diferenţialul activ. Cu aceste dotări, nu este de mirare că noul M2 va fi unul dintre cele mai distractive automobile la ora actuală. Are până şi funcţia “Smokey Burnout”, ce permite patinarea roţilor spate, doar pentru a crea fum şi zâmbete. Nu trebuie neglijat nici faptul că acest M2 parcurge circuitul de la Nurburgring în doar 7 minute şi 58 de secunde, fiind cu doar 6 secunde mai lent decât un M4 de 431 de cai putere.

2017-BMW-M2-Coupe-29

BMW continuă să prezinte automobile de performanţă, automobile create pentru şofer. Mă bucură enorm chestia asta. Mă bucură şi faptul că nu şi-au uitat originile, acele automobile adulate de fani, recreând acum un automobil cu aceeaşi filozofie. Mi-a plăcut încă de la apariţie caroseria Seriei 2 Coupe. Iar faptul că acum avem o variantă extremă dezvoltată de divizia M este un vis devenit realitate. Nu pot să zic că îmi doresc toate BMW-urile, în schimb un M2 este un motiv foarte bun să fiu urmărit de cămătarii de la care am luat vreo 70.000 de euro!

2017-BMW-M2-Coupe-15 2017-BMW-M2-Coupe-19 2017-BMW-M2-Coupe-35