Prezentare: BMW M2 CS

Acesta este cântecul de lebedă a actualei generații BMW Seria 2 Coupe. Mult așteptatul și mult anticipatul M2 CS. Până acum am avut M235i, M240i, M2, M2 facelift, M2 Competition, iar acum varianta ClubSport. Nu cred că va mai exista vreo altă versiune a acestei caroserii, deoarece inginerii bavarezi au scos și stors tot ce se putea din această ultimă versiune. 

Astfel, BMW M2 CS este varianta gândită mai mult pentru circuit, dar și cea care oferă cele mai pure experiențe din spatele volanului, pentru că aproape fiecare componentă a fost regândită și resetată. Vorbim de un automobil ce folosește în construcția sa o mulțime de elemente din fibră de carbon, ceea ce scade greutatea totală, un lucru foarte benefic, mai ales pentru o mașină deja foarte dinamică. S-a folosit fibra de carbon atât pentru capotă, aripi, oglinzi, difuzor, dar mai ales pentru plafon. În acest fel s-a coborât centrul de greutate, ceea ce înseamnă o și mai bună manevrabilitate și stabilitate. Bineînțeles, împreună cu noile setări pentru suspensii, direcție și răspunsul motorului. 

Cum spuneam la început, inginerii M Gmbh, au scos tot din motorul de 3 litri benzină, ieșind la final cu un plus de 40 de cai putere față de varianta precedentă, M2 Competition. Asta înseamnă că noul M2 CS are mai multă putere decât un M3, și este foarte aproape de un M3 CS. Mulți credeau că BMW nu va face această mișcare, tocmai pentru a nu intra în vânzările de M3, dar ambele modele sunt la final de carieră, iar din surse oficiale, M2 CS se va construi în doar 2200 de unități. Asta îl face foarte rar, și implicit va deveni un model de colecție. De mult am visat la un M2 cu motorul complet de la un M3, dar cu transmisie manuală. Acum îl avem. Dar încă nu știm la ce preț. 

În condițiile în care un M3 Competition Pack era vândut la aproximativ 100.000 euro, iar noul M2 CS este o variantă limitată, dar cu același motor, dar performanțe mai bune, se prea poate ca noul M2 CS să depășească 6 cifre. Când ne gândim că Seria 2 Coupe a început de la un motor pe benzină destul de comun și la un moment dat a avut prețuri de sub 45.000 euro, iar acum vorbim de comparative cu M3 CS, este clar cât a crescut micul sportiv german. Puterea a crescut în acești ani cu aproape 150 cp, dar și timpii de accelerație, dar și pe circuit s-au îmbunătățit considerabil. Vorbim de 4 secunde până la 100 km/h și chiar 3.8 secunde, pentru modelul cu transmisie automată. M2 a ajuns comparabil cu multe mașini considerate supercar-uri. Totuși, acest lucru îl face dezirabil. 

Pentru că un M2 poate oricând să fie o mașină de familie, am văzut la prietenul nostru Tuned Into Cars, poate fi un GT relativ confortabil pentru a parcurge mulți kilometri, dar în același timp este o rachetă pe circuit, iar în ultima configurație, o mașină foarte rapidă în linie dreaptă. În plus a rămas cât se poate de clasic, așa cum vrea fiecare fan bavarez, dar nu numai. Instrumentare analog, cutie manuală, grilă de dimensiuni potrivite, dar și evazări masive la aripi. Cred că ați înțeles ideea. Îmi place tot ceea ce înseamnă un M2. Indiferent de versiune. CS-ul este încoronarea unui automobil perfect.