Prezentare: BMW 3.0 CSL Hommage
În fiecare an, pe malul lacului Como din Italia, se desfăşoară un adevărat basm. Într-o locaţie absolut superbă, grădina Villa d’Este, cele mai frumoase automobile construite vreodată se dezvăluie publicului în cadrul Concursului de Eleganţă. Cele mai rare, cele mai vechi şi cele mai apreciate automobile, dar şi caroserii fabricate manual fac o paradă cum greu se poate descrie în cuvinte. Pe lângă aceste adevărate opere de artă, producătorii de automobile îşi prezintă conceptele, ideile lor despre eleganţă, concepte ale unor gândiri, care din păcate nu vor vedea lumina producţie, poate niciodată. Este totuşi bine să visăm.
Divizia BMW pentru concepte omagiu şi-a prezentat ultima creaţie. După fantasticul M1 Hommage şi 328 Hommage Speedster, anul acesta am putut vedea omagiul adus legendarului 3.0 CSL, frumosul coupe care în anii 70 a dominat cursele automobilistice. În urmă cu o săptămână am văzut o imagine teaser, din care puteam distinge doar o parte din eleron, stopurile alungite, dar şi culoarea electrică “Golf Yellow”. Aseară, cei prezenţi în Italia au trimis imagini live cu noul concept, iar spre dimineaţă, BMW a lansat lumii imaginile oficiale cu acest concept, despre care am un singur cuvânt: WOW!
Ca în cazul oricărui concept, cel mai discutat aspect este design-ul. Acesta este motivul pentru care se construiesc concepte. Bineînţeles, BMW 3.0 CSL Hommage este un automobil extrem de spectaculos, fiind desenat cu gândul la liniile tatălui. Îmbinarea elementelor moderne cu cele clasice este un proces extrem de migălos, unde fiecare părticică trebuie gândită de multe ori înainte să ajungă pe hârtie. Din foarte multe unghiuri, 3.0 CSL Hommage arată foarte foarte bine, mai ales din profil şi privit din lateral faţă dintr-un unghi mai înalt. De fapt arată cum ar trebui să arate un omagiu adus unui automobil de generaţie veche. Indiferent de elementele folosite. Printre comentariile de pe anumite site-uri, se vede o oarecare repulsie faţă de culoarea aleasă, dar şi de partea frontală, mai ales grila “rinichi” care are un design pe verticală şi este de dimensiuni generoase. Dacă e să ne uităm la maşina din anii 70, acest design al grilei este cât se poate de inspirat. Dacă grila era pe orizontală, precum la modelele moderne, nu mai ne trimitea cu gândul spre originalul 3.0 CSL, iar atunci numele Hommage nu mai avea nicio legătură. Cum spuneam, este greu să desenezi un automobil cu design futurist, folosindu-te de elemente din trecut. În afară de grila, hai să-i spunem discutabilă, partea frontală este foarte masivă, chiar musculoasă am putea spune, cu o buză din fibră de carbon, foarte proeminentă şi blocuri optice mici şi agresive, care folosesc tehnologia Laser. Pasajele aripilor faţă sunt foarte bombate, ieşit mult în lateral şi continuându-se în capotă. Profilul este, din punctul meu de vedere, absolut perfect. Linia plafonului este foarte bine interpretată de la originalul 3.0 CSL, geamurile fiind înconjurate de o linie cromată. Pragurile sunt de asemenea din carbon. Întreg profilul conceptului este foarte agresiv şi dinamic, iar eleronul imens, incorporat în partea posterioară este de efect. Mai putem observa un altul poziţionat deasupra lunetei. Spatele conceptului este cel mai futurist element. Din nou, pentru mulţi este discutabil, aici se văd influenţe de la mai noul i8, dar foarte retro, cumva. Tot ce observăm aici este eleronul care iese şi înconjoară spatele şi portbagajul. Blocurile optice, dacă le putem spune aşa, sunt de fapt o bandă LED care se alungeşte de pe capacul portbagajului până în sus pe eleron. În partea inferioară vedem un difuzor de aer realizat din fibră de carbon.
Originalul BMW 3.0 CSL a fost construit în mare parte din aluminiu, iar acest lucru a dus o scădere în greutate cu aproximativ 200 de kg, faţă de varianta standard, 3.0 CS. Pentru cei care nu ştiu, CSL este acronimul dat de BMW pentru automobilele sale speciale, şi înseamnă “Coupe Sport Leichtbau”, tradus coupe sport ultrauşor. Conceptul 3.0 CSL Hommage este de asemenea foarte uşor, dar de această dată, materialul folosit este fibra de carbon ranforsată cu plastic (CFRP). Date despre greutatea oficială sau despre performanţele dinamice nu au fost dezvăluite, dar aşa cum sugerează numele, 3.0 CSL Hommage este propulsat de un motor de 3 litri cu şase cilindri în linie, dar şi de un motor electric, făcându-l un hybrid.
Pentru a duce mai departe omagiul, acest concept are un interior de competiţie. Asta înseamnă că la interior pot lua loc doar 2 pasageri, fiecare în scaune te tip scoică, iar volanul nu dispune de partea superioară şi cea inferioară. Totuşi dispune de un stingător integrat foarte elegant în desing. Bordul este simplist, totuşi elementele din lemn ale bordului nu insipiră foarte mult a curse.
Designul exterior al conceptului este descris cel mai bine de către Karim Habib, directorul BMW Design: “Pentru designerii BMW ca noi, BMW 3.0 CSL este un simbol de stil. Combinaţia de gene sportive şi eleganţă generează o estetică care cucereşte inimi şi în prezent. BMW 3.0 CSL Hommage celebrează multe dintre aceste particularităţi caracteristice, dar fără să le copieze. Categoric, unele paralele nu sunt evidente imediat. Mai degrabă ne dorim ca oamenii să sesizeze similitudinile decât să le observe imediat”. “Automobilele Hommage demonstrează nu numai cât suntem de mândri de patrimoniul nostru, ci şi cât de important este trecutul în determinarea viitorului”, a declarat Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. Ca să concluzionez, BMW 3.0 CSL este un exerciţiu de design, o încercare a designerilor BMW să ne readucă aminte cum ar putea arăta automobilele noastre preferate în era contemporană. Este spectaculos şi extravagant. Faptul că este critic înseamnă că a făcut ceva bine.
sursa: automarket.ro