Prezentare: Audi S8 Plus
Audi se încăpățânează să nu producă un mult dorit exemplar RS8. Cu toate acestea, germanii nu dezamăgesc. În cursul acestei zile au prezentat versiunea și mai potentă a super-limuzinei S8.
În stilul nomenclaturii actuale, la fel cum s-a întâmplat și în cazul noului R8, versiunea mai extremă poartă denumirea Plus. Până acum, Audi S8 era considerat extrem de rapid și foarte puternic, ca să nu mai spunem că și foarte special. Cei 520 de cai putere ai motorului V8 de 4 litri se pare că nu au fost suficienți pentru limuzina din Ingolstadt, așa inginerii au reușit să mai stoarcă încă 85 de cai putere, pentru un total absolut impresionant de 605 cai. Pentru că folosește un motor cu turbină, cuplul este cu atât mai impresionant. 700 Nm în standard, iar cu funcție overboosr, acesta poate ajunge la 750 Nm. Aceste valori se traduc într-o accelerație până la 100 de km/h în doar 3.8 secunde, iar viteza maximă este limitată la 305 km/h. Inginerii au reușit aceste performanțe printr-un management nou al motorului, un nou sistem de presiune al turbinelor și valve speciale pentru evacuare.
Cei care vor să diferențieze modelul S8 Plus de unul normal, vor trebui să privească foarte atent. Pentru că între cele două versiuni, diferențele sunt de detalii. Noul S8 Plus vine cu blocuri optice de culoare roșie mai întunecată, grilă frontală neagră cu plasă de tip “fagure”, care amintește oarecum de cea a modelelor RS, dar și un nou difuzor de aer incorporat în bara spate. În continuare găsimevacuarea dublă și frânele carbon-ceramice, “acoperite” de jante cu dimensiuni generoase.
La interior, noul S8 Plus primește piele de cea mai bună calitate, cusută cu ață contrastantă, iar cel mai probabil, pe locurile din spate vor putea lua loc doar doi pasageri. Aceștia vor beneficia de tot ce are mai bun Audi în momentul actual, dar la o viteză de peste 300 km/h.