Indiferent câte nişe auto există, Audi le-a bifat pe toate. Ciudat, mai puţin cel al SUV-urilor Coupe de mari dimensiuni. Este ciudat, deoarece BMW X6 a fost un real succes, în ciuda designului controversat, iar după un timp a apărut Mercedes Benz GLE Coupe, care a reuşit să fure un număr important de clienţi ai modelului bavarez. În ziua de astăzi, unde SUV-ul e la putere, un model “navă amiral” este din ce în ce mai cerut şi trebuie să existe. Nu degeaba în ultimii 2 ani au apărut: Bentley Bentayga, Lamborghini Urus, Rolls Royce Cullinan sau chiar BMW X7. Audi avea nevoie de un SUV cu o imagine mai puternică decât Q7. Aşa a apărut, într-un final, Q8.
Dar noul SUV Q8 nu mizează pe o linie a plafonului foarte dramatică, ci vrea să se diferenţieze de modelul “normal” printr-un design atipic, aş putea spune chiar nespecific Audi. Cum toată lumea ştie, platforma MLB a grupului VAG este folosită de mai toate SUV-urile mari, de la Touareg la Urus. Era normal ca şi Q8 să împartă pltforma, dar mă aşteptam ca noul Q8 să fie un Urus ceva mai “reţinut”. Nu a fost aşa, în schimb Q8 este foarte agresiv, abundă de personalitate mai ales în partea frontală, dar în acelaşi timp este şi mult prea aglomerat şi ciudat. Când toată lumea critică Audi că nu vin cu ceva nou, atunci când o fac, iar nu e bine. Vorbind strict subiectiv, pe mine nu m-ar deranja grila absolut imensă, care în imaginile oficiale este vopsită în gri, nici blocurile optice o idee disproporţionat de mici în comparaţie cu restul caroseriei, dar nu înţeleg acel spaţiu negru de sub faruri. Arată precum are cearcăne. Sau a fost bătut şi are ochii învineţiţi. Chiar nu pot să înţeleg acest artificiu stilistic. Poate, opţional se vor putea vopsi în culoarea caroseriei sau poate un Q8 negru va arată agresiv, aşa cum vrea grila. Pomenesc încă o dată imensa grilă, deoarece are marginile mai mari decât la oricare Audi de până acum. În rest bara frontală pare pregătiti pentru tratamentul celor de la RS.
Profilul maşinii este relativ ciudat, dar nu în sensul rău. Plafonul nu este neapărat curbat, tipic coupe-urilor, dar nici nu este atât de înălţat ca la Q7. Cu siguranţă este mai sportiv decât fratele mai mic, dar cum spuneam, mă aşteptam să semene mai mult cu Urus. Dacă partea frontală este atipică, profilul este cât se poate de conservator, chiar amintind de noul Volkswagen Touareg. Noul Q8 va fii încălţat cu jante absolut imense, pentru a proporţiona cu dimensiunile mari. Posteriorul este unghiul meu preferat, Audi amintind pe alocuri de elemente de design clasice, regăsite pe modele legendare. Blocurile optice unite de linia neagră amintesc de modelul Quattro a anilor 80.
Cum era de aşteptat, interiorul combină elemente de design de la ultimele modele Audi, astfel Q8 ar putea fi considerat A8-ul SUV-urilor. În plus, oferind linia nouă de design, se diferenţiază clar de Q7, care încă păstrează configuraţia cu display-ul deasupra bordului.
SUV-urile Audi nu sunt considerate cele mai sportive din segment, dar noul Q8 vrea să demonstreze contrariul. Cu siguranţă va fi mai dinamic decât Q7, din pricina dimensiunilor. Este mai lat şi mai scund, ceea ce înseamnă o mai bună dinamică pe viraje. La acest lucru, Q8 este ajutat de tracţiunea integrală quattro, de direcţia activă pe puntea spate, dar şi de motorizările noi. Pentru lansare, Q8 va fi disponibil doar în varianta 50 TDI, adică cu motorul diesel de 3 litri, capabil să producă 286 de cai putere. Începând de anul viitor sub capota SUV-ului vor apărea două motorizări noi, una pe benzină de 340 de cai putere şi un diesel mai 231 cai putere. Motorizările de 6 cilindri de integra şi un sistem Mild hybrid, de 48 V.
Mă gândesc că noul Audi Q8 va avea succesul primul Q7, din simplul motiv că este un SUV mare, sportiv, cu o denumire nouă. Pentru pasionaţii de astfel de caroserii, nou şi nonconformist este suficient. Sunt curios cum vor arăta noile Q8 în configuraţii mai deosebite faţă de cele din imaginile oficiale. Imaginaţi-vă un Q8 negru. Sau culoarea tipică SUV-urilor mari: alb. Sau poate un Q8 în albastru RS. Nu mai e mult şi le vom vedea pe toate.
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.