Prezentare: Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin e o companie total diferită faţă de cea de acum un deceniu. În trecutul nu prea îndepărtat, britanicii erau recunoscuţi pentru maşinile lor foarte frumoase, dar care, din punct de vedere tehnologic, au rămâneau tot timpul în urma concurenţei. Aston Martin chiar a fost pe punctul falimentului, dar au reuşit să se redreseze, iar acum produsele lor sub extrem de dezirabile. Au început tare. Nu au făcut compromisuri şi au oferit luxul şi performanţa supremă. Prima dată pentru celebrul spion James Bond, cu prototipul DB10, un Aston Martin extrem de futurist, apoi a urmat extremul Vulcan, iar planul pentru următorul secol a început cu GT-ul DB11. Toate acestea au culminat prin colaborarea cu RedBull, realizând un hypercar despre care se spune că va fi mai rapid decât un monopost F1 şi care oferă un design nemaivăzut până acum. Aston Martin e pe val în acest moment, dar produsele lor sunt prea exclusiviste şi se adresează doar unui număr limitat de cumpărători. Totul se schimbă prin prezentarea noului V8 Vantage.
Cel mai mic model Aston Martin, noul Vantage este puternic inspirat din prototipul DB10, maşina lui James Bond, dar care între timp a primit influenţe de design de la fratele DB11. Aston Martin Vantage este modelul aşteptat de foarte multă lume, deoarece se aşteaptă să fie cel mai dinamic model, din pricina proporţiilor mai mici.
E foarte interesant că britanicii au ales să prezinte noul Vantage într-o culoare verde fosforescent, ceea ce duce la o impresie şi mai stridentă. Spun asta deoarece noul Vantage este un automobil elegant, chiar dacă grila frontală este absolut imensă şi preia aproape întreg design-ul părţii frontale. Blocurile optice mici amintesc de DB10, iar capota cu striaţii este musculoasă. Din multe unghiuri, partea frontală a maşinii încă pare a prototip sau a unui model încă în teste, dar cred că specificat corect, aceasta arată foarte agresiv. Profilul este absolut superb. Exact aşa cum ne-a învăţat Aston Martin, aceştia desenează cele mai frumoase linii laterale. Pasajele roţilor sunt foarte proeminente, aproape că se aseamănă cu nişte “şolduri” generoase. Capota este plonjată mult în faţă, linia plafonului este arcuită spre posterior, iar cockpit.ul mic. Portierele sunt sculptate, iar în spatele roţilor faţă regăsim prize de aer, cu design interpretat de la GT-ul DB11.
Din spate noul Vantage este cât se poate de agresiv. Difuzorul de aer este imens şi pătrunde în bara posterioară prin două ridicături pe laterale. Evacuările sunt o idee prea mici, aş fi preferat ceva mai agresiv şi mai spectaculos. Privit din spate, Vantage are o siluetă suplă, cu linia plafonului ce se îngustează spre luminile spate. Acestea sunt extrem de înguste, foarte agresive, şi se unesc în sus. Într-un fel arată ciudăţel, dar cred că noaptea arată foarte spectaculos şi diferit.
Maşina este extrem de bine proporţionată, chiar dacă face parte dintr-o clasă mai mică, iar elementele de design sunt în aceeaşi timp agresive, dar şi elegante, în funcţiile de configurarea aleasă. Voi ce părere aveţi de design-ul noului Vantage? Este mai frumos decât un Porsche 911 sau un Mercedes AMG GT-S?
Cum spuneam, modelele Aston Martin de generaţie mai veche, aveau un interior mult depăşit din punct de vedere tehnologic. Noul Vantage este un mare pas înainte, chiar am putea spune către viitor, cu un desen foarte futurist, foarte sportiv, cu o consolă centrală agresivă. Nu degeaba am spus că se aseamănă cu un Mercedes AMG GT, deoarece sunt multe influenţe de la produsul din Affalterbach. Totuşi, detaliile britanice, specifice Aston Martin sunt acolo şi se potrivesc foarte bine pe caroseria noului Vantage. Se vede clar că este axat pe partea sportivă, iar eleganţa o lasă fratelului mai mare, GT-ul DB11.
Tot din grupul AMG este preluat şi motorul V8 de 4 litri, care produce 503 cai putere. Această unitate am condus-o în modelul AMG GT-S, dar Vantage este ceva mai rapid până la 100 km/h, cu un timp de doar 3.6 secunde. Performanţele sunt comparabile cu cele ale unui Porsche 911 GTS, dar în viitor vor exista şi alte versiuni Vantage mult mai puternice. Este pentru prima dată când Aston Martin foloseşte un diferenţial blocabil electric pentru puntea spate. Acesta promite un comportament sportiv de neegalat în clasă. Preţul pentru noul Vantage va fi sub 200.000 de euro, iar din punctul meu de vedere cred că este cel mai spectaculos supercar, cu o imagine de marcă perfectă.