Prezentare: Aston Martin DBX

0

Încă un producător specializat în automobile de vis a căzut în trendul de a produce SUV-uri. Cam așa îți poți da seama despre profitabilitatea companiei. Când Porsche a introdus modelul Cayenne, situația financiară nu era cea mai bună. Să zicem că Bentley și Lamborghini stăteau cât de cât bine, datorită firmei mamă, dar aveau nevoie să se susțină și singure. Aston Martin nu se află în cea mai bună situație în momentul actual, așa că apariția unui ultra-SUV, dar nu foarte scump, ar putea însemna revenirea pe profit a companiei preferate de James Bond. 

Îmi plac produsele Aston Martin. Chiar foarte mult. Personal cred că modelele din generațiile precedente arătau chiar mai bine, dar nu pot să nu contest că noul Vantage sau noul DBS Superleggera nu sunt frumoase. Pentru ceea ce sunt, aceste modele sunt de-a dreptul spectaculoase. Totuși, un SUV cu proporțiile unui supercar nu a funcționat niciodată. Primul Cayenne? Groaznic. Bentayga? Urât. Urus este cât de cât spectaculos, dar în niciun caz un automobil frumos. Aș spune că multe modele de la companii mai puțin cunoscute în acest domeniu, au produse mai frumose. Cam asta s-a întâmplat și cu noul Aston Martin DBX. Au ales un nume superb, dar pe o caroserie cel puțin ciudată. 

În primul rând partea frontală este ca un DBS umflat. Mi-ar fi plăcut să găsesc în partea inferioară un fel de splitter, ceva care să ”taie” din impresia de masivitate și să ofere mai mult dinamism. Chiar și pe un SUV avem grila imensă tipică Aston Martin, iar pentru un plus de robustețe, avem pe fiecare parte un set de lumini de zi cu LED. Aș putea spune că partea frontală și mai ales privit din sfertul frontal, este unghiul neplăcut a lui Aston Martin DBX. În schimb profilul este cu adevărat spectaculos. Aș fi curios să-l văd într-o altă configurație, probabil o culoare închisă care ascunde partea inferioară neagră. Linia plafonului și mai ales zona posterioară este chiar spectaculoasă, aș putea spune că este mult peste rivalii deja cunoscuți. Din acest unghi Aston Martin DBX arată foarte sportiv, dinamic, dar totuși robust, specific unui SUV. Nu pare un hatchback, nu pare un break, cu doar un SUV foarte sportiv și agresiv. Îmi plac tăieturile din portiere, dar și artificiile de design regăsite la nivelul profilului. 

Este păcat totuși că au ales să preia posteriorul noului Vantage și să-l integreze într-un SUV. Este mult prea mare. Parcă mărit fără nicio proporție. Primul lucru care îți sare în ochi este desenul stopurilor. Sau mai bine zis stopul, deoarece acesta este o singură lamelă luminoasă, care urcă în dreptul lunetei. Acest artificiu de design l-am văzut și la noul Vantage, așa cum am mai spus, dar pe un supercar compact se potrivește, deoarece acea ”ridicătură” este și un eleron de tip ”coadă de rață”. Același lucru s-a întâmplat și în cazul lui Aston Martin DBX, dar sincer, acel tip de eleron nu se potrivește deloc pe caroseria unui SUV. În plus, mai avem unul deasupra lunetei. Voi decideți dacă ”duck tail” merge pe un SUV sau ar trebui lăsat doar pentru mașini sport. În rest în partea posterioară avem un difuzor de mari dimensiuni, care integrează ieșirile evacuării. Acestea sunt o idee prea mici, dacă mă întrebați pe mine și cred că ar merge unele duble. Așa au toți rivalii, se potrivea și pe Aston Martin DBX. 

În acest segment, toți rivalii au interioare spectaculoase și demne de brand și de imaginea pe care o oferă. Dacă la exterior toate sunt discutabile și ține mai mult de preferințe personale, interioarele sunt superbe. Nici Aston Martin DBX nu face excepție, așa că cei care vor plăti sume cu 6 cifre pentru un astfel de SUV vor fi răsfățați în cele mai bune materiale, de la piele fină, la lemn lucios sau metal șlefuit. Îmi place foarte mult design-ul consolei centrale. Este o interpretare a noilor Vantage și DB11, dar adaptat pentru un SUV și realizat foarte bine. Totul se potrivește, totul este proporționat, chiar și consola ce plutește. Deocamdată Aston Martin DBX are o configurație cu 4 fotolii individuale și nu sunt sigur dacă în viitor va apărea o versiune cu 7 locuri, așa cum au unii rivali. Despre interior nu o să spun mai multe, vă las să admirați pozele. 

Pentru început, Aston Martin DBX va fi propulsat de un motor V8 de 4 litri, de origine Mercedes-AMG, fiind același motor regăsit și sub capota coupe-ului Vantange. Acesta produce 550 de cai putere și 700 Nm. Accelerația până la 100 km/h se realizează în 4.5 secunde. Aceste valori îl pune aproape în coada clasamentului, față de rivali, atât Urus cât și Bentayga sunt mai puternice. Doar Porsche Cayenne Turbo este la fel de puternic. S-ar putea să vedem în viitor un DBX cu motorul V12, iar atunci chiar ar deveni un SUV special. Singurul rival cu acest motor ar fi Rolls Royce Cullinan. Numai că aceste performanțe ceva mai scăzute sunt reflectate în prețul de achiziție mai mic decât la SUV-urile extreme din grupul VAG. Bineînțeles că Aston Martin DBX este mai scump decât un Cayenne, dar imaginea de marcă este și mai apreciată. 

S-ar putea ca următoarele articole pe care o să le scriu, vor fi despre SUV-uri. Fie ele electrice, facelift-uri, modele complet noi, modele deosebite, cum este acest Aston Martin DBX sau orice numai să fie cât de cât ridicat. Se pare că lumea nu se mai satură să cumpere astfel de caroserii. Nu mă încântă, dar înțeleg. Sper totuși să se schimbe ceva. 

Share.

Leave a Reply