Prezentare: Aston Martin DBX 707

Cine credea că SUV-ul Aston Martin DBX putea deveni și mai extrem? Erau voci care spuneau că puterea motorului V8 de origine Mercedes AMG e prea mică la 550 cai putere. Bineînțeles, asta în comparație cu restul rivalilor care aveau puteri de peste 600 de cai. În plus, DBX a abordat un design mai emoțional, mai elegant, cu linii inspirate mai mult din zona coupe-urilor, nu neapărat forme brutale, specifice SUV-urilor sau offroaderelor. Am condus anul trecut SUV-ul britanic și am rămas impresionat de performanțele dinamice, dar parcă undeva lăsa loc de o versiune mai extremă. Acesta lucru s-a întâmplat astăzi, când Aston Martin a prezentat DBX 707, cel mai puternic și cel mai rapid SUV de pe piață.

Mai mult de atât, acesta vine și cu design mult mai potrivit, mult mai agresiv, specific pentru un mastodont de peste 700 de cai putere, spre deosebire de alți rivali, unde versiunile de top nu se diferențiază vizual prea mult de cele de bază. Noua versiune se remarcă printr-o nouă parte frontală cu o bară restilizată, ce oferă acum prize de aer mult mai generoase, dar și un splitter în partea inferioară, totul pentru o îmbunătățire aerodinamică. Din lateral, se observă jantele cu diametru de 23 de inch, cu design mult mai sportiv, dar și pragurile din fibră de carbon. Tot de aici se vede și eleronul de deasupra hayonului, dar mai ales noul difuzor de aer, inspirat parcă din cel al hypercar-ului Valkarie. Nu o să confunzi DBX 707 cu nimic altceva atunci când te depășește. Acel difuzor este incredibil, extrem de agresiv și proeminent, cum nu a mai fost pus vreodată pe un SUV. Și bara posterioară vine cu prize de aer suplimentare pe laterale, dar și ieșiri cvatruple pentru sistemul de evacuare.

În ciuda faptului că mulți clienți și-au dorit un DBX V12, motorizarea tipică pentru un Aston Martin, inginerii britanici au reușit să scoată nu mai puțin de 157 de cai putere din același motor V8 de origine Mercedes AMG, mai mult chiar și alte modele germane echipate cu această motorizare. Cuplul este de asemenea impresionant, 900 Nm, ceea ce înseamnă că DBX 707 accelerează până la 100 km/h în doar 3.2 secunde, iar viteza maximă este de 310 km/h, mai mult decât fostul deținător al titlului de cel mai rapid SUV Bentley Bentayga Speed, ce atinge ”doar” 306 km/h. Pentru a obține aceste performanțe, inginerii Aston Martin au înlocuit transmisia și au îmbunătățit șasiul. De asemenea sistemul de frânare are acum discuri de 420 mm pe față și 390 mm pe puntea spate.

La interior, toată atmosfera este acum mult mai sportivă, iar în partea inferioară a consolei centrale și-a făcut apariția un buton pentru reglarea modurilor de condus, care este mult mai la îndemână, pentru că nu mai trebuie să cauți în meniul touchscreen atunci când ești pe circuit sau concentrat să conduci sportiv.

Chiar dacă nu sunt cel mai mare fan SUV-uri, nu am cum să nu apreciez o versiune extremă, mai ales atunci când performanțele sunt accentuate de un design pe măsură. Odată cu această versiune DBX 707 cred că am un nou SUV favorit, chiar dacă prețul este peste un Lamborghini Urus. Dacă tot faci ceva extrem și extrem de inutil, măcar să o faci în stil.