Peugeot e-2008 – Călător în Banat
Peugeot e-2008 – Călător în Banat
Drumurile noastre în #CălătorînBanat ne duc în locuri cu totul inedite, puncte de atracție nu neapărat cunoscute, dar pline de istorie și fascinație. Multe deja le-am ales și urmează să ajungem acolo, dar știam încă de când am pus bazele acestui proiect că vreau să mai ajung la Mlaștinile Satchinez. Știam încă de la început și cu ce mașină vreau să ajung acolo. Poate că la prima impresie, acestea nu par o atracție prea importantă sau una prea vizibilă, dar credeți-mă, merită măcar să te apropii de frumusețea sălbăticiei.
Denumite și ”Delta Banatului”, acestă zonă este arie protejată, unde trăiesc 53% dintre păsările prezente pe teritoriul României. Din păcate nu sunt la fel de bine întreținute precum alte zone sau obiective, dar aici natura își desfășoară cursul și fără intervenția omului. În acestă perioadă zona e mai aridă, mai uscată, dar așa a fost tot timpul. Dacă vreți să ajungeți în această zonă, trebuie să vă spun că nu sunt atât de vizibile pe cum te-ai așteptat. În sensul că nu poți să faci o poză și gata. Trebuie să te apropii pe jos, dar mai ales trebuie să ”auzi” liniștea sălbăticiei. Pe o suprafață destul de mare nu se mai află niciun sat, nicio casă, așa că în depărtare auzi de trilurile păsărilor, sunete pe care nu le-ai mai auzit până acum. Este o senzație acustică incredibilă. Fiind relativ aproape de Timișoara, merită să ajungi în acestă zonă oricând, nu neapărat în weekend. Acum ajută și că drumul care înconjoară delta este recent asfaltat, așa că poți ajunge cu orice mașină, inclusiv cu bicicleta.
Noi am ales să facem această călătorie la volanul unui Peugeot e-2008. Știam că vom ajunge într-o arie protejată, așa că nu voiam să poluăm în niciun fel. Nici măcar fonic. În plus, bateria de 50 kWh a lui Peugeot e-2008 oferă o autonomie de peste 300 km, așa că nu a fost nicio problemă să realizăm o ”buclă” în zona de câmpie a Banatului. Peugeot e-2008 este construit pe baza lui 2008, pe care îl știți din articolul precedent, doar că vine cu un tren de rulare exclusiv electric. Bateriile sunt poziționate sub podea, iar peste puntea față este un motor electric care dezvoltă 136 de cai putere. Performanțele sunt asemănătoare cu cele ale celorlalte motorizări termice, numai că accelerația instantă oferită de motorul electric face ca senzația de la volan să fie mai dinamică. Din punct de vedere al consumului, atâta timp cât se merge la viteze mai scăzute, nu ai probleme să rulezi peste 300 km între încărcări. De la o stație rapidă, de 50 kW, Peugeot e-2008 se încărcă complet într-o oră. Pentru că vine ca o altă variantă de motorizare, nu ca un model electric dedicat, e-2008 beneficiază de toate calitățile lui 2008, inclusiv de confort și siguranță, având bineînțeles, costuri de rulare mai mici.
O călătorie de peste 300 km este arhisuficientă într-o zi de weekend, așa că la întoarcerea în Timișoara, am luat-o pe altă rută, trecând prin localitatea Bobda. Aici, în mijlocul satului se află Mausoleul contelui care a trăit în zonă acum peste 100 de ani. Această clădire este de o frumusețe impresionantă, dar din păcate este lăsată în paragină de mai bine de 40 de ani. Oarecum această degradare ajută senzația vizuală. Este interesant să vezi cum și cât de bogați erau boierii acum un secol, doar Mausoleul având această arhitectură. Localnicii știu mai bine povestea acestei construcții care a fost și biserică până în anii 80, așa că puteți afla mai multe detalii de la fața locului.
Ruta aleasă a fost Timișoara-Biled-Mlaștinile Satchinez, iar la întoarcere Biled-Cărpiniș-Cenei-Bobda-Timișoara. Când am ajuns înapot acasă computerul de bord îmi arăta încă 80 de km de autonomie, iar după calcului personal, mașina a estimat exact atât autonomia, cât și consumul. Cu Peugeot e-2008 poți să te bazezi exact pe datele de deplasare, ceea ce face călătoria mult mai relaxantă, pentru că știi exact unde și cât poți să conduci.
Peugeot e-2008 este disponibil la test drive oricând la Mega Group Timișoara.
Abia aștept să văd ce locații și obiective vom mai găsi în călătoriile noastre și ce modele Peugeot o să ne surprindă.
Fotografii realizate de Adi Moga