Peugeot 2008 GT – Călător în Banat

Dintotdeauna mi-am dorit să realizez un astfel de proiect. Să ajung în cele mai frumoase locuri din Banat, la volanul unei mașini de test. Mă bucur că Peugeot Timișoara mi-a împărtășit acest gând, iar împreună am pus la cale proiectul #CălătorînBanat #HaiHuicu Peugeot. Pe parcursul următoarelor săptămâni voi ajunge atât în Banatul Montan, pe trasee auto, dar nu mai, în zone de pădure, de mlaștini, de relaxare, toate la volanul noilor modele Peugeot. Despre locații o să aflați mai multe la timpul potrivit, dar aici, pentru că este un blog auto, vreau să vorbesc mai mult despre mașinile în care voi fi în aceste călătorii. Primul pe listă, am ales să fie cel mai popular SUV-Crossover din gama francezilor, mult titratul Peugeot 2008.

Peugeot Timișoara are pentru test drive printre altele și varianta GT, care vine cu un look incredibil de frumos pentru o mașină mai înaltă. Designerii au reușit să deseneze niște linii aproape atemporale, deoarece 2008 este pe piață de ceva timp, dar oricând îl vezi arată în continuare la fel de proaspăt. Îmi place că pe varianta GT, 2008 vine cu blocuri optice full-LED și mai ales cu acea semnătură luminoasă distinctă cu 3 lamele verticale. Asta pe lângă fundalul întunecat al farurilor și luminile de zi, tot cu LED ce se întind mult în jos în bara frontală, îi oferă mașinii un look aparte, futurist, modern, fapt pentru care foarte mulți clienți aleg acest crossover. Grila frontală este de asemenea foarte spectaculoasă, cu acele accente cromate verticale, iar pentru a întregi aspectul de crossover robust, în partea inferioară avem un element argintiu, asemeni unui scut de protecție. Oricât am vorbi despre partea din față a lui 2008, pentru mine, unghiul preferat rămâne profilul.

Aici s-a reușit îmbinarea clasică cu cea de coupe, deoarece linia geamurilor urcă frumos spre lunetă, iar plafonul coboară în spate, fără a răpi din spațiul destinat pasagerilor sau bagajelor. Liniile profilului sunt foarte curate, fără niciun element inutil, iar pentru imaginea de SUV veritabil, avem accente argintii la baza portierelor și aripi înconjurate de plastic de protecție. În cazul variantei de echipare GT, avem și niște jante cu diametru mai mare, care ajută la imaginea sportivă. Cumva Peugeot 2008 reușește să îmbine toate elementele plăcute de la mai multe tipuri de mașini, într-un pachet extrem de atrăgător. Bineînțeles, nu puteam să uit posteriorul, care iese în evidență prin desenul blocurilor optice. Acestea sunt fumurii, la fel ca cele față, dar integrate cumva într-o bandă neagră, și aproape ”se pierd” în desenul posteriorului. Luneta mică îngustă oferă aerul de hothatch, iar pentru că sub capotă avem o motorizare termică, în spate să văd frumos cele două ieșiri dreptunghiulare ale sistemului de evacuare.

Noua linie de design a celor de la Peugeot pare că se potrivește de minune pe orice tip de caroserie, mai ales pe un SUV-Crossover cum e 2008 GT, iar acum așteptăm să vedem dacă pe o eventuală versiune facelift vor implementa și noul logo al companiei. Dar despre asta vom vorbi în viitor. Deocamdată haideți să ne urcăm la bord pentru o altfel de experiență.

Nu degeaba am ales să mă adresez în acest fel, deoarece atunci când te urci în habitaclul unui 2008 te simți ca într-un bord de avion, cu toate comenzile orietante spre tine și cu instrumentarul 3D. Este o experiență vizuală inedită, ceva ce nu mai vezi nicăieri în clasă. Oriunde atingi, materialele sunt de calitate, iar bordul are o textură ce imită fibra de carbon. De asemenea, scaunele versiunii GT sunt absolut superbe. Oferă suficientă susținere laterală, dar șezutul și spătarul sunt foarte moi. Ajungi să te afunzi efectiv în ele, iar la drum lung nu simți nicio urmă de disconfort. În călătoria noastră am făcut aproximativ 300 de kilometri, în câteva ore, iar când am coborât de la volan, totul era bine. În plus, Peugeot 2008 vine și cu o mulțime de funcții tehnologice și de asistență la condus, tocmai pentru a-ți face viața mai ușoară la volan.

Am ales pentru prima destinație din #CălătorînBanat, satul unic în România și anume Charlottenburg. Acesta este singurul sat construit circular din țara noastră, și printre puținele din lume. Este o destinație foarte frumoasă, dar mai ales foarte accesibilă cu mașina. Din Timișoara sunt doar 50 de km, iar odată ajunși în mijlocul satului, te poți plimba pe străzi sau să vizitezi biserica. Aceasta poate fi o destinație rapidă de weekend, la care poți să ajungi chiar și în a doua parte a zilei, mai ales că după Charlottenburg poți ajunge la Casa Altringen, pentru un popas de mâncare și relaxare. Pe larg despre locații veți putea citi în curând pe pagina Peugeot Timișoara.

Sub capota Peugeot-ului 2008 care ne-a dus la Charlottenburg stă o motorizare diesel de 1.5 litri BlueTech, care dezvoltă 130 de cai putere și un cuplu impresionant de 300 Nm. Aceste valori sunt arhisuficiente pentru orice exploatare zilnică și chiar și pe autostradă. Marele avantaj al acestei motorizări este consumul extrem de mic. În modul Eco, poți rula chiar și cu 4.5 l/100 km. Dinamic vorbind, Peugeot 2008 se plasează undeva la mijlocul gamei, fiind mai sportiv decât un SUV mai mare, cum ar fi 5008, dar ceva mai confortabil decât un hatchback precum 208. Micul crossover face exact ceea ce îi cere fișa postului, și anume este un hatchback înălțat, pentru momentele când vrei să ieși puțin în afara asfaltului, dar și pentru un acces mai facil și mai confortabil în habitaclu. În plus este mai spațios, fără să fie prea mare în dimensiuni exterioare. Astfel, poate fi utilizat fără probleme ca mașină de zi cu zi, deoarece își găsește rapid loc de parcare și se poate strecura ușor prin trafic.

Peugeot 2008 GT vă așteaptă la showroom-ul Mega Group Timișoara să-l testați, iar în viitor să găsiți și dumneavoastră o locație preferată unde să-l conduceți.

Fotografii realizate de Adi Moga