Paris 2014: Volkswagen XL Sport

11419338591006092694

Salonul Auto de la Paris şi-a deschis porţile pentru presă. Sunt peste 72 de premiere mondiale în acest an, de la concepte care mai de care, până la viitoarele modele gata pentru vânzare sau facelift-uri. Dintre toate maşinile pe care le-am văzut până acum, una mi-a atras atenţia. Fapt pentru care despre ea o să scriu prima dată.

1418729497394126129

A apărut aproape de nicăieri, iar când am văzut-o şi apoi am citit despre ea, aproape că mi-au dat lacrimile. O idee atât de nebunească încât rar mai găseşti azi în lumea auto. Pentru a celebra 200 de milioane de unităţi produse până în prezent, grupul Volkswagen a prezentat conceptul XL Sport. Un model aniversar am putea spune. cu toţii ştim de modelul XL1, un alt proiect nebunesc Volkswagen, care promitea un consum de 1l/100 km. Cu un design revoluţionar şi propulsat de un hybrid diesel-electric VW XL1 este produs în doar 250 de unităţi la un preţ de 100.000 de euro. Ei bine, acum aceaşi maşină vrea să fie Sport! Dar nu oricum, ci propulsat de un motor de motocicletă.

734356675720214664 1032469481949593038

Şi nu orice motor, deoarece motorul de pe un XL Sport se regăseşte în motocicleta Ducatti Panigale, model care concurează în competiţia moto Superleggera. Este cel mai puternic motor cu 2 cilintri din lume, dezvoltând 200 de cai putere, iar configuraţie este V2. Cu acest motor, VW XL Sport este ceva mai greu decât modelul XL1, dar totuşi cântăreşte 890 de kg, chiar şi cu un motor de 1199 cmc. Cu aceste date tehnice, cifrele de performanţă ale lui XL Sport sunt aproape de zona supercar-urilor. 5,7 secunde până la 100 de km/h şi 270 km/h viteză maximă. A, şi să nu uit, acest motor se turează până la 11.000 de rotaţii pe minut.!!! Abia aştept să-l aud. Pentru a putea configura un motor de motocicletă pe o maşină, inginerii VW au dezvoltat o cutie automată cu dublu ambreiaj şi 6 trepte special pentru XL Sport.

1647445109194804141

Pe lângă uzina tehnologică de sub caroseria unui XL Sport, nici designul nu este lăsat mai prejos. Cu multe elemente aerodinamice preluate de la fratele economic, XL Sport îşi arată toate cele 4 roţi, cu jante de 18 inch, dar păstrează uşile cu deschidere verticală. Cel mai mult apreciez la noul XL Sport este desenul jumătăţii spate a lateralului. Acesta este de tip long tail, codiţă lungă. Acest design este prezent în doar câteva modele de-a lungul timpului, iar acelea au devenit între timp opere de artă. XL Sport se aseamănă într-o oarecare măsură cu un alt concept VW prezentat în 2001, VW Nardo W12 concept. O altă maşină absolut superbă, dar care nu a văzut lumina producţiei de serie. Să sperăm că noul XL Sport să nu aibe aceeaşi soartă.

166451646957104873 12268303451855782270 2001_Volkswagen_W12NardoConcept8

Fără să fie anunţat în vreun fel, noul XL Sport reprezintă imaginaţia şi dorinţa de inovare a grupului VAG. Este o idee atât de nebunească încât mi-o doresc din tot sufletul. Pentru că nu se mai fac asemenea experimente auto. E bine, totuşi că mai există producători care visează cu ochii deschişi. Trebuie să recapitulez: un automobil de stradă, long tail, cu uşi care se deschid în sus, propulsat de un motor de motocicletă de competiţie, capabil de 11.000 de rotaţii pe minut şi schimbător de viteze din lemn. Numai gândeşte-te când îţi prezinţi maşina cuiva. Sincer e tot ce-mi doresc.

1669885347156505622 18163004261931867075 19053168361247077068 2001039212874372449