Paris 2014: Lamborghini Asterion LPI 910-4

exezzniiyj3wempbwsvn

Prezentarea noului concept de automobil Lamborghini a început prin scuze publice oferite de preşedintele companiei deoarece acest concept este un hybrid! Da, un hybrid, asta după ce Lamborghini s-a lăudat până acum că nu va recurge la un asemenea tren de rulare pentru automobilele sale.

y9qvp8elc6r2wz0peotr

Având în vedere că Lamborghini Asterion foloseşte motorul de pe nou lansatul Huracan, adică un V10 de 5,2 litri şi 610 cai putere, acesta funcţionând împreună cu alte trei motoare electrice, puterea maximă dezvoltată de acest concept este de 910 cai putere. Ceea ce îl face cel mai puternic Lamborghini dezvoltat vreodată. Chiar dacă în trecut Lamborghini s-a jurat că modele sale vor avea motoare aspirate pe benzină, iar eficienţa acestora va fi utilizarea materialelor uşoare, acum cu prezentarea unui hybrid, înţelegem oarecum scuzele şefului Lamborghini. Dar este acest Asterion concept un Lamborghini adevărat? În primul rând numele tuturor modelelor Lamborghini au purtat nume de taur de coridă. Asterion se referă la minotaurul mitic care era jumătate om, jumătate taur. Iar acesta fiind un hybrid, putem vedea asemănarea. Apoi, chiar dacă este cel mai puternic Lamborghini produs vreodată, acesta nu este la fel de spectaculos, pe măsura puterii dezvoltate. Are mai mult caroseria unui GT. Grand Tourer. Lamborghini Asterion preia elemente de la Huracan în partea frontală, chiar dacă desenul farurilor pare ceva mai cuminte. Tot în partea frontală găsim guri de aerisire proeminente, specifice unui concept. Posteriorul este dominat de difuzorul de aer care incorporează cele 4 ieşiri ale eşapamentului, iar stopurile alungite în formă de săgeată sunt foarte spectaculoase. În schimb mi se pare că profilul conceptului este cât se poate de clasic. Cu puternice trimiteri la fostele glorii din anii 60 ale firmei din Sant’agata. Mai ales linia plafonului şi desenul geamurilor laterale sunt de inspiraţie Miura, Jalpa sau chiar 3500 GT.

fgd0bgq0tfaycus9espz wuvevwgd3ndv5fggzgk8

Nici interiorul nu este la fel de focusat pentru circuit, cum ne-am aştepta de la o maşină de 910 cai putere. Totuşi nu putem să nu spunem că este sportiv, dar o sportivitate clasică, elegantă. Până şi culorile alese pentru concept ne duc cu gândul la eleganţă. Bej şi maro. Chiar şi poziţia scaunelor este ceva mai înaltă decât în cazul competitorilor săi.

Numele complet a acestui concept este Lamborghini Asterion LPI 910-4. Dacă la toate modelele Lamborghini din ultimii ani denumirea se oprea la LP, în cazul lui Asterion s-a adăugat un “I”. Acesta vine din italianul “Ibrido“, care înseamnă hybrid. Ca orice Lamborghini, Asterion vine cu tracţiune integrală. Cele 4 motoare ale conceptului dezvoltă un total de 910 cai putere şi pot propulsa maşina până la 100 km/h în doar 3 secunde. Iar în mod electric, acesta poate parcurge 50 km. Pentru că este un hybrid, emisiile CO2 vor fi de doar 98 g/km!

Pentru cei care aveau încredere în Lamborghini că vor rămâne ultimii producători de supercar-uri exclusiv pe benzină, acest concept le năruie toate speranţele. Unde a rămas tot acel discurs că nu vor exista hybride Lamborghini? Că toată eficienţa poate fi obţinută doar din reducerea greutăţii? Se pare că normele de poluare tot mai drastice din partea UE, au făcut ca fiecare supercar să fie un hybrid, iar Lamborghini, ca să-şi poate vinde maşinile au făcut compromisul suprem. Totuşi este un compromis de 910 cai putere care arată precum un Miura al secolului XXI. Parcă e păcat că acest Asterion nu va vedea lumina producţiei. Dar Lamborghini nu se prea ţin de cuvânt când spun ceva!

gkkrm4vzitrqatjwwq2b gwzukavquwel4aa1yjzo