Noul standard premium

O carieră de peste 20 de ani este ceva remarcabil pentru un automobil. Dar când este vorba de un Mercedes-Benz, ştii că fiecare nou model este mai bun decât predecesorul.

IMG_7318

Cu a patra generaţie a sedanului premium C-Class, Mercedes duce acest standard peste bariere. Atât limitele companiei, cât şi a segmentului din care face parte. “Mercedes at its best – aceasta este noua Clasă C care fixează noi standarde pentru segmentul mediu-premium”, declară Prof. Dr. Thomas Weber, Membru al Comitetului Director Daimler AG, responsabil pentru Cercetare şi Dezvoltare Mercedes-Benz Cars.

IMG_7319

Noua generaţie a celui mai bine vândut Mercedes Benz din istorie, vine să ia titlul de cea mai bună berlină premium, iar argumentele acesteia sunt absolut incredibile. Pentru că noul C-Class este un concept total nou faţă de generaţia trecută. Datorită unui sistem inteligent de proiectare şi folosirea aluminiului, noul model este cu 100 de kg mai uşor decât modelul precedent, devenind şi cea mai uşoară maşină din segment. Aceste aspecte se traduc în consum de combustibil redus cu 20%, dinamică sporită şi siguranţă pentru pasageri. Destul cu date tehnice, hai să fim primii care văd cum arată pe viu şi cum se conduce noul Mercedes Benz C-Class.

IMG_7309

Citeam pe pagina oficială Mercedes Benz că noul C-Class trebuie să apară cât de curând în showroom-uri, iar atunci când în ultima zi iarnă am văzut unul înmatriculat la reprezentanţa Autoklass din Timişoara, am ştiut că nu pot să ratez momentul de a-l testa. Iar ca totul să fie perfect am programat testul în prima zi de lucru a săptămânii. Doar gândul că voi fi printre primii români care testează noul C-Class mă copleşea. După ce l-am văzut în imagini pe internet, acum era momentul să-l văd pe viu. Mulţi au comparat noul model cu nava amiral S-Class, chiar şi eu în articolul de prezentare. Nu vă mint, se aseamănă extrem de mult clasa S, dar acest lucru nu este neapărat rău. Pentru că orice îşi permite un S-Class, nu va confunda cele două pe stradă, iar pentru clienţii C-Class, maşina lor aduce asemănări cu un model superior. Ideea unui S-Class compact este buna. Din punctul meu de vedere nimeni nu are de pierdut. Până la urmă este identitatea de marcă Mercedes. Ar trebui să recunoşti un Mercedes pe stradă. Este doar privirea de ansamblu, pentru că în detalii noul C-Class vine cu elementele sale distinctive. Farurile sunt mai alungite, “sprânceana” care acoperă farurile LED este mai orizontală, iar gurile de aerisire sunt tipice pentru noile modele Mercedes. În funcţie de echipare, noul C-Class poate avea două feţe. Una elegantă cu “steaua” pe capotă, iar cea de pe nivelul Avangarde este poziţionată în grilă. Profilul este armonios, capota lungă şi consolele scurte, alături de liniile care traversează uşile, fac maşină să fie foarte dinamică. Chiar şi dotat cu jantele de 17 inch, noul C-Class este o apariţie interesantă. În schimb partea posterioară este preluată exact de la S-Class. Eu unul nu am văzut nicio diferenţă. Dacă o găsiţi, vă rog să mă anunţaţi şi pe mine. Dar cum spuneam, nu este un lucru rău ca un model mai mic să folosească elemente de la fraţii mai mari. Oferă mai mult rafinament într-un segment inferior.

IMG_7310 IMG_7314 IMG_7322

Dacă la exteriorul noii generaţii, C-Class probabil pierde din personalitate, interiorul este unic. Mercedes a reuşit un design atât de frumos şi fluid, incât pare cu cel puţin 3 generaţii mai nou decât vechiul model. Elementul cel mai spectaculos este consola centrală, care    “curge” extrem de fluid spre cotieră, unde găsim butoanele sistemului COMMAND Online. Butonul rotativ care controlează aproape toate funcţiile maşinii domină consola oarecum minimalistă. Pentru că în afară de butoanele climatizării, care sunt preluate direct de la clasa S, nu găsim mare lucru. Iar dacă maşina nu este echipată corespunzător, poate lăsa impresia de ieftin. Dar pentru cei 10 cm de nimic, nu trebuie să dramatizăm, pentru că ne aflăm în cea mai bună poziţie de condus dintre toate modele Mercedes pe care le-am condus. Superbul volan cu trei spiţe poate fi reglat să-ţi vină până în piept, scaunele sunt extrem de confortabile, dar în egală măsură te ţin într-o manieră sportivă, iar tu o să stai cât de jos se poate în astfel de maşină. Nivelul de rafinament atins de Mercedes în această clasă este impresionant. Finisările din aluminiu şlefuit şi piele de cea mai bună calitate îmbracă frumos un interior spectaculos.

IMG_7298 IMG_7301

După ce porneşti maşina, pui levierul cutiei de viteze în Drive şi roteşti volanul. Dar acesta are o rotaţie extrem de scurtă. Doar 2 rotiri de volan şi ajungi la maxim. Sentimentul de sportivitate este cu atât mai prezent. Maşina de test era echipată cu motorul de 2.1 litri diesel care produce 170 de cai putere, motorizare care va fi probabil cea mai bine vândută în ţara noastră. Dacă la toate aspectele noul C-Class este peste rivali, puterea motorului diesel este o idee mai mică în comoparaţie cu cei 184 cp al BMW-ului Seria 3. Dar cum C220 cdi este cea mai uşoară berlină din segment, raportul putere-greutate este asemănător.

IMG_7308 IMG_7311

Ceva s-a întâmplat atunci când Mercedes a setat suspensia şi cutia de viteze a noului C-Class. Şi s-a întâmplat în bine, pentru că noul C este probabil cel mai sportiv model Mercedes pe care l-am condus. Până şi cutia 7G-Tronic Plus schimbă treptele mai sportiv, mai repede decât la celelalte modele, suspensia este moale şi confortabilă atunci când vrei, dar totodată se întăreşte la apăsarea unui buton. Noul C-Class oferă acum pe consola centrală o funcţie complet nouă şi anume un mod AGILITY Select prin care comportamentul maşinii se schimbă dramatic. Pe lângă modul de rulare ECO şi Comfort, apare un mod Sport şi Sport+. Acesta din urmă anulează sistemele de stabilitate, iar acum totul se află în mâinile tale. Probabil pentru cei mai mulţi, acesta poate părea înficoşător, aşa că modul Sport este cel mai bun atunci când vrei să scoţi tot ceea ce e mai bun din maşină.

IMG_7304 IMG_7307

Eu ziceam că poziţia de condus este determinantă într-o proporţie de peste 50%, atunci când vrei să-ţi dai seama ce poate o maşină. Cu cât stai mai jos, cu cât volanul “pică” acolo unde vrei, iar scaunele te îmbrăţişează şi te ţin în loc, cu atât mai mult vei putea duce maşina mai aproape de limită. Iar noul C-Class se apropie extrem de mult de etalonul sportivităţii din segment, BMW Seria 3. Cred că handicapul de 14 cai putere în defavoarea Mercedesului sunt cruciali. Pentru că direcţia lui C-Class este absolut impresionantă. Prin sistemul Direct Steer volanul are diferite niveluri de greutate, iar tu ca şofer îţi dai seama exact unde se află roţile faţă. Există chiar un mod Individual al sistemului Agility, unde poţi regla individual suspensia faţă de direcţie. Iar pentru drumurile din România, cel mai bine e să laşi suspensia pe un mod Confort, dar direcţia Sport, iar acest echilibru este nemaiîntâlnit pe un Mercedes, chiar şi pentru segmentul berlinelor de clasă medie.IMG_7315

Traseul a fost ales de mine, deci am putut să văd cum se comportă maşina şi în oraş, dar şi în afară, pe drumuri virajate. Urcările în viteză se realizează uniform, iar setările cutiei 7G-Tronic Plus sunt făcute special pentru C-Class, acum chiar funcţionând cum trebuie. Schimbările de treaptă la turaţie ridicată sunt rapide şi nu lasă să se piardă din putere. Pe viraje, noul C-Class este extrem de sportiv, maşina aproape că dansează la schimbările de direcţie. Totul este atât de perfect sincronizat, volanul gros, poziţia de condus, direcţia şi suspensia. Mercedes nu a minţit cu nimic atunci când a zis că a creat cea mai bună maşină din segment.

IMG_7320 IMG_7329

Mă simt onorat că sunt printre primii români care conduc noul C-Class şi vă pot relata şi vouă cum se simte. Atunci când a fost momentul de a da note maşinii, chiar dacă au fost multe note de 9, să ştiţi că noul C-Class este unul dintre cele mai bune modele Mercedes pe care eu le-am condus. Faptul că este complet nou, cu o caroserie din aluminiu şi datorită faptului că este cel mai uşor model din segmet, noul C-Class se duce spre coroana de rege berlinelor premium. Numărul mare de dotări tehnologice cu care este înzestrat noul C-Class, în frunte cu superbul sistem Agility Select, demonstrează măiestria Mercedes-Benz atunci când vor titlul. Singurul minus a noului C-Class şi totodată a modelelor Mercedes este puterea mai mică a motoarelor sale în comparaţie cu concurenţa. Dar şi aşa, noul C-Class este acolo sus, chiar puţin peste BMW Seria 3. Şi da, am spus-o. C-Class este acum peste Seria 3.

IMG_7316

Ceea ce a reuşit Mercedes-Benz în segmentul premium a clasei medii este absolut remarcabil. Un model complet nou, care arată a o maşină a cărui preţ sare de 100.000 de euro, o cutie revizuită şi un tren de rulare excelent sunt argumente suficiente pentru noul standard premium.