NAIAS Detroit 2016: Buick Avista Concept

Începutul de an ne întâmpină cu primul salon auto de anvergură, desfăşurat în oraşul poreclit Motor City. Vorbim despre Salonul Auto de la Detroit, iar dacă peste ocean, prezetările stârnesc interesul, pentru noi europenii, multe dintre maşinile pe care o să le vedem în următoarele zile, vor rămâne doar văzute în poze. Aşa cum spuneam în articolul despre Salonul Auto de la Frankfurt, în fiecare oraş unde se întâmplă un asemenea eveniment, acolo producătorii “locali” îşi arată măiestria. Acum că vorbim despre Detroit, o să vedem foarte multe maşini americane. Să ştiţi că mi-a fost destul de greu să aleg prima maşină despre care să scriu, dar cred că acest concept prezentat de Buick, denumit Avista, s-ar putea să-l vedem transpus în realitate chiar într-un model coupe Opel.

674918l

Pentru că Buick şi Opel împart practic aceeaşi platformă şi au design asemănător, amândouă făcând parte din grupul General Motors. Conceptul Buick Avista se vrea un coupe de mari dimensiuni, cu un design destul de fluid pentru o maşină americană. Partea frontală aminteşte pe alocuri de modelele Opel, mai ales la nivelul blocurilor optice, unde luminile de zi cu tehnologie LED au forma unui bumerang. În rest totul este curat cu aspect sportiv, cu fante de aerisire pe laterale şi o grilă oarecum trapezoidală, în mijlocul căreia regăsim logo-ul Buick flancat de o lamelă cromată. Aş putea spune că pentru un concept, Buick Avista arată destul de “cuminte”. Dar asta poate fii şi pentru că General Motors vrea să ne arate acest concept cât mai aproape de realitate. Fiind un coupe, aspect general trebuia să fie sportiv, dar şi musculos, astfel Avista are o capotă plină de linii “nervoase”, iar dacă îl privim din lateral-faţă, vedem că pasajele roţilor sunt foarte proeminente, iar în spate “umerii” sunt musculoşi. Totuşi, din profil vedem linia elegantă a plafonului, care se alungeşte până spre capacul portbagajului, formând un spate de tip hatchback. Din primele imagini ale conceptului, eu văd în partea posterioară un design ce aminteşte de Opel GT. Mai ales la nivelul blocurilor optice de mici dimensiuni şi care se prelungesc mai mult spre aripi în sus, decât în jos. Luneta este mare, iar bara spate adăposteşte ieşirile evacuării. Conceptul Buick Avista are aceleaşi dimensiuni cu un Chevrolet Camaro, ceea ce ne poate arăta un viitor concurent pentru coupe-ul legendar.

673460l 357201l 963629l Interiorul conceptului Buick este în aceeaşi temă cu exteriorul şi anume este elegant, dar şi sportiv. Fiind totuşi un concept, artificiile de design sunt prezente peste tot. Instrumentarul de bord este complet digital, fiind format dintr-un ecran ce se alungeşte din spatele volanului până spre centrul consolei centrale. Acesta are de asemenea un ecran în loc de butoane. Volanul este unul dintre punctele de atracţie, pentru că forma teşită atât în partea inferioară cât şi în cea superioară, inspiră sportivitate. Întreg interiorul este aerisit şi vine cu un design minimalist, exact cum este trendul actual al conceptelor.

Buick-Avista-5 Buick-Avista-6 Spuneam mai sus că Buick Avista Coupe are proporţii şi dimesiuni aproape identice cu cele ale unui Chevrolet Camaro, dar o viitoare versiune de serie ar putea fii considerată muscle car? Dacă ne luăm după primele informaţii oferite de General Motors, am putea spune, pentru că Buick Avista foloseşte un motor V6 cu două turbine ce produce 400 de cai putere, trimişi spre roţile spate printr-o cutie automată cu 8 rapoarte. Totodată Buick Avista Coupe Concept foloseşte sistemul de suspensie al GM denumit Magic Ride Control.

131606l Primul articol despre salonul auto american înseamnă şi prima maşină americană. Sunt curios cu ce noutăţi vor veni constructorii europeni? Pentru că sunt zvonuri de câteva modele foarte interesante. Cum apar, o să-mi dau cu părerea în articole pe blog.